😢 😢 😢 😢 😢
tegen jou is geen kruid opgewessen he 🙂
Hendrik
tegen jou is geen kruid opgewessen he 🙂
Hendrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Plaats foto's van pantserwagens uit WOI, zoals die Minerva van je, die kan ik nooit uit elkaar houden. Voor de rest … tja, wat kan ik zeggen … 😉Hendrik Van De Slijke zei:tegen jou is geen kruid opgewessen he 🙂
Jakko Westerbeke zei:Doordat de lanceerboxen voor de Vigilant-raket niet te zien zijn (zitten ze er wel op?) wist ik het niet zeker…
Dominique Vanderschaeghe zei:Russian World War I Nepotir trench-crossing vehicle
jwdeboer zei:
Te makkelijk, want deze staat in Bovington 🙂 Dit is de Mark IV Female waar je doorheen kunt kruipen en je kop in kunt stoten 😉Olaf Kievit zei:Gaan we weer!
Ietsje moeilijker, maar dit is een Japanse Chu Sensha Shiki 94 middelzware tank. Makkelijk te verwarren met een Type 89, maar dit is de 94 🙂Hendrik Van De Slijke zei:drie hoeraatjes voor wie deze kent:
Jakko Westerbeke zei:Te makkelijk, want deze staat in Bovington 🙂 Dit is de Mark IV Female waar je doorheen kunt kruipen en je kop in kunt stoten 😉Olaf Kievit zei:Gaan we weer!
@Bert, het is duidelijk geen Male want je kijkt naar voren maar ziet alleen een mitrailleuraffuit, en onder de sponson zit een ontsnappingsluik.
Ietsje moeilijker, maar dit is een Japanse Chu Sensha Shiki 94 middelzware tank. Makkelijk te verwarren met een Type 89, maar dit is de 94 🙂Hendrik Van De Slijke zei:drie hoeraatjes voor wie deze kent:
Jakko Westerbeke zei:Te makkelijk, want deze staat in Bovington 🙂 Dit is de Mark IV Female waar je doorheen kunt kruipen en je kop in kunt stoten 😉Olaf Kievit zei:Gaan we weer!
Jamie Hector Cruz zei:Nu dan een echt moeilijke...
![]()
Foutje, ik dacht me te herinneren dat het een Mk. IV was, maar heb het verder niet opgezocht.Olaf Kievit zei:Niet helemaal, het is een Mk 5** 😛
Zoals ik zei: makkelijk te verwarren met de Type 89 🙂 Ik moet toegeven dat het wel een beetje zoeken was, maar in Tank Data (WE Inc., begin jaren '70) staat een foto van precies dit model tank, maar dan met wat platen aan de bovenkant van de romp verwijderd zodat het interieur te zien is, en daar wordt hij een "Tank, Chu Sensha, Shiki 94, medium" genoemd. Toen ik verder zocht in Encyclopedia of Tanks (Duncan Crow & Robert J. Icks, 1975) kwam ik daar deze tekst tegen:Hendrik Van De Slijke zei:Op de site waar ik hem ben gaan halen stond er type 89B-1 tank.
De Type 89 had 5 wieltjes met een balk daaronder, iets wat de tank in jouw foto duidelijk niet heeft ⇒ het is een Type 94 en geen Type 89. De site waar je hem vond heeft het bij het verkeerde eind, voor zover ik kan zien … (maar ik ben geen expert op het gebied van Japanse tanks).Chi-ri (Medium 94), similar to 89B but w/tailpiece from Ot-su B, 4 support rollers, split hatch cover cupola, mg left front of hull, internal mantlet for 57mm gun, girder under support rollers removed, diesel engine.
Dat is goed om te horen, maar ik zie liever dat mensen elkaar niet blindelings geloven 🙂Hendrik Van De Slijke zei:dus ga ik er van uit dat jij het bij het rechte eind hebt.
Bij de bijeenkomst voor het 25-jarig bestaan van onze vereniging een jaar of 5 geleden was er een kleinschalig resin (?) modelletje van te koop.Ming-Hua zei:Vraagje, heeft iemand al een keer dit model gemaakt?
André Jonker zei:Dat zijn van de landverk bakken.
Die Zweden die wij in de oorlog ook hadden. 😀
Erik van Mierlo zei:Wat een vette bak is dit toch! Waarin verschild deze versie van de versie die Nederland in dienst gaat nemen?
Groeten,
Erik.