Wie weet....

Hendrik Van De Slijke zei:
tegen jou is geen kruid opgewessen he 🙂
Plaats foto's van pantserwagens uit WOI, zoals die Minerva van je, die kan ik nooit uit elkaar houden. Voor de rest … tja, wat kan ik zeggen … 😉

voila ze! Deze is mss wel bekend maat toch het tonen waard! man man man wat een ding! het valt niet op hoor 😕

tt2mq.jpg

Hendrik

Hier een foto van mijn zijde:

Ik wil graag weten wat voor voertuig het is en of iemand hier nog meer foto's van heeft (dit voertuig in deze scene). Omdat ik deze scene graag nog een keertje na wil bouwen!

513962533al.jpg

Groeten,

Bas

Bas, gevonden 😉 BVP M-80

Bas,

Ten eerste deed ik een search op de naam van je plaatje en kwam op deze site uit 😉
http://forums.insurgencymod.net/index.php?showtopic=587&st=170

Ten tweede zat er iets blauw wit roods op zijn uniform en de stijl van zijn uniform dus moet het wel iets uit yugo zijn.

En daar ik in het bezit van wat recognitionguides ben was het zoeken naar de BVP M-80(A?) via Google wat makkelijker 😉

Karakteristiek zijn de hatch achter de commandant, de uitsparing voor het optiek, het kanon en de vorm vd toren.

m80-3.jpg

m80-1.jpg

BVPM80A_Decoupe_YOU_01.gif

Olaf Kievit zei:
Gaan we weer!
Te makkelijk, want deze staat in Bovington 🙂 Dit is de Mark IV Female waar je doorheen kunt kruipen en je kop in kunt stoten 😉

@Bert, het is duidelijk geen Male want je kijkt naar voren maar ziet alleen een mitrailleuraffuit, en onder de sponson zit een ontsnappingsluik.
drie hoeraatjes voor wie deze kent:
Ietsje moeilijker, maar dit is een Japanse Chu Sensha Shiki 94 middelzware tank. Makkelijk te verwarren met een Type 89, maar dit is de 94 🙂

Jakko Westerbeke zei:
Olaf Kievit zei:
Gaan we weer!
Te makkelijk, want deze staat in Bovington 🙂 Dit is de Mark IV Female waar je doorheen kunt kruipen en je kop in kunt stoten 😉

@Bert, het is duidelijk geen Male want je kijkt naar voren maar ziet alleen een mitrailleuraffuit, en onder de sponson zit een ontsnappingsluik.
drie hoeraatjes voor wie deze kent:
Ietsje moeilijker, maar dit is een Japanse Chu Sensha Shiki 94 middelzware tank. Makkelijk te verwarren met een Type 89, maar dit is de 94 🙂

Djeeezzzzz Jakko!!!
Is er ook een metalen bak die jij niet kent?????? 😱
Respec maannn.............. (dient te worden uitgesproken met Jamaicaans accent!!)

😕 Hunk? 😕

Op de site waar ik hem ben gaan halen stond er type 89B-1 tank.
Kweet nu niet wat ik moet geloven maar jij hebt je pluimen hier al meer dan verdient, Jakko, dus ga ik er van uit dat jij het bij het rechte eind hebt.
Zo zie je maar dat je niet alles van internet moet geloven.

Oh ja, Jakko, driewerf hoera!! 😉 🙂

Greetzz
Hendrik

Als ik kijk naar het tempo waarmee hij tanks verslijt vraag ik me af of ze ooit de moeite hebben genomen die een naam te geven. 🙂

Vraagje, heeft iemand al een keer dit model gemaakt?

Olaf Kievit zei:
Niet helemaal, het is een Mk 5** 😛
Foutje, ik dacht me te herinneren dat het een Mk. IV was, maar heb het verder niet opgezocht.
Op de site waar ik hem ben gaan halen stond er type 89B-1 tank.
Zoals ik zei: makkelijk te verwarren met de Type 89 🙂 Ik moet toegeven dat het wel een beetje zoeken was, maar in Tank Data (WE Inc., begin jaren '70) staat een foto van precies dit model tank, maar dan met wat platen aan de bovenkant van de romp verwijderd zodat het interieur te zien is, en daar wordt hij een "Tank, Chu Sensha, Shiki 94, medium" genoemd. Toen ik verder zocht in Encyclopedia of Tanks (Duncan Crow & Robert J. Icks, 1975) kwam ik daar deze tekst tegen:
Chi-ri (Medium 94), similar to 89B but w/tailpiece from Ot-su B, 4 support rollers, split hatch cover cupola, mg left front of hull, internal mantlet for 57mm gun, girder under support rollers removed, diesel engine.
De Type 89 had 5 wieltjes met een balk daaronder, iets wat de tank in jouw foto duidelijk niet heeft ⇒ het is een Type 94 en geen Type 89. De site waar je hem vond heeft het bij het verkeerde eind, voor zover ik kan zien … (maar ik ben geen expert op het gebied van Japanse tanks).
dus ga ik er van uit dat jij het bij het rechte eind hebt.
Dat is goed om te horen, maar ik zie liever dat mensen elkaar niet blindelings geloven 🙂
Ming-Hua zei:
Vraagje, heeft iemand al een keer dit model gemaakt?
Bij de bijeenkomst voor het 25-jarig bestaan van onze vereniging een jaar of 5 geleden was er een kleinschalig resin (?) modelletje van te koop.

Het voertuig in Amersfoort komt uit Ierland. (Is me een keer door Karel Ruiter verteld) Ik heb geen idee wat het verschil is met de nederlandse versie.

Groeten Maarten

Naast de Landsverk in Amersfoort, is er ook nog een tweede landsverk in Nederland. Dat apparaat is in prive-bezit en is eveneens afkomstig uit Ierland.

Alex

Erik van Mierlo zei:
Wat een vette bak is dit toch! Waarin verschild deze versie van de versie die Nederland in dienst gaat nemen?

Groeten,

Erik.

Erik,

Dit is min of meer de "oerversie" van de CV90 familie.

De Nederlandse versie heeft een andere toren met daarin een 35mm kanon ipv de 40mm Bofors in de Zweedse. Het kanon is gestabiliseerd in de CV9035 en in de CV9040 niet. (De latere versies CV9040B en C wel overigens)

De romp van de CV9035 is aan de achterkant verhoogd om meer ruimte aan de infanterie groep te geven.
Er zit tevens een andere achterdeur in.
De CV9035 is tevens ook zwaarder gepantserd en er is ook een demonteerbare add-on armour set aangeschaft voor inzet bij vredesoperaties.

De nederlandse versie is meer vergelijkbaar met de CV9030 die onder andere in gebruik zijn in Finland, Noorwegen en Zwitserland. En zelfs deze verschillen onderling van elkaar.

Terug
Bovenaan