Bas Hermsen
Lid van de TWENOT
@ Geert-jan: 😀 idd.
@Jakko: Dit is de PB versie
Groeten,
Bas
@Jakko: Dit is de PB versie
Groeten,
Bas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik krijg het idee dat niemand dit voertuig weet te herkennen, dus verlos ons a.u.b. uit ons lijden … Of weet je het zelf ook niet, dat je daarom om meer foto's vraagt? 😉Niels Henkemans zei:Goed, ook ik heb koelkasten teveel en een foto'tje te goed dus laat de antwoorden maar komen.
Het is zeker geen Schneider o.i.d., want die hadden allemaal geen toren. Uit de mitrailleur kun je dit ook opmaken, want het is een watergekoelde, en die gebruikten de Fransen niet.Martin Dogger zei:Is dit zon Franse WOI tank? Een Schneider?
Morgen is ondertussen al de dag voor eergisteren geworden, en ik ben toch wel nieuwsgierig naar hoe dat ding nou eigenlijk heet 🙂Niels Henkemans zei:Als niemand hem oplost zal ik hier morgen de oplossing neerzetten.
En die op de foto is zo te zien een BOV-VP met politie-achtig pantser rondom de mitrailleur.Roel Geutjens zei:De BOV-1 BOV-3, BOV-30, BOV-VP, BOV-M.
Zoals ik zei … 🙂Roel Geutjens zei:Leopard 1 Zicht op de plaats van de kanonnier
Ik ben wel geen Niels, maar hij moet niet te makkelijk zijn, hè? 😉Marcel Jussen zei:Jakko.. je bent gemeen.
Een M68, zelfs.Marcel Jussen zei:terwijl op de foto duidelijk een L7 105mm te zien is.
Toch beter kijken 🙂Marcel Jussen zei:De boegplaat is niet rond
Je zit wel in de buurt, maar het is toch niet goed, dus zijn er nog meer mensen die willen raden? Ik zal alvast wel zeggen dat het inderdaad geen tank is waarvan er veel gemaakt zijn, maar die wel een Amerikaanse type-classificatie had. Zowel die als de prototype-aanduiding zal ik goed rekenen 🙂Marcel Jussen zei:Ik gok daarom maar op een pre-productie of prototype M60.
Dit is een Zweedse LVKV M/70, geloof ik, afgaande op tekstuele beschrijvingen (ik kan er zo gauw geen foto's van vinden).B. Hermsen zei:Ik heb meteen een nieuwe, ik weet zelf niet wat het is
Jakko Westerbeke zei:Je zit wel in de buurt, maar het is toch niet goed, dus zijn er nog meer mensen die willen raden? Ik zal alvast wel zeggen dat het inderdaad geen tank is waarvan er veel gemaakt zijn, maar die wel een Amerikaanse type-classificatie had. Zowel die als de prototype-aanduiding zal ik goed rekenen 🙂
Olaf Kievit zei:Dat zou het M48A4 prototype moeten zijn.
Allebei goed. Het voertuig op de foto is een M48A1E3 — dat stond zelfs op de toren, maar om begrijpelijke redenen heb ik dat even weg-geGIMPt 🙂Alex van Riezen zei:Ik houd het op een M48A1E3
Het idee was om veel van de M60"A0" die in dienst waren, te verbouwen tot M60A2 (die met de geheel nieuwe toren met 152 mm kanon/raketlanceerinrichting) en dan de torens op M48-rompen te zetten zodat die makkelijk wat meer vuurkracht kregen. O.a. vanwege de briljante uitvoering van het M60A2-project is dat er alleen nooit van gekomen.Olaf Kievit zei:Eerste poging om een 105 mm en nieuwe TC koepel te gebruiken. Werd niet geaccepteerd, aangezien ze tegelijkertijd met de M60 ontwikkeling bezig waren, en nog een hele zooi 90 mm munitie hadden.
B. Hermsen zei:Ik heb meteen een nieuwe, ik weet zelf niet wat het is;
![]()
Het onderstel is een variant op dat van de Zweedse Strv m/40, en het voertuig op de foto is in Finse dienst, dus het lijkt me geen Zwitsers apparaat … Maar foto's van deze ondingen zijn erg dun bezaaid dus ik kan hem niet beter benoemen dan met een halve gok 🙁Frank Haspels zei:Is dit van origine geen Zwitsers apparaatje ?...dacht dat ergens gelezen/gezien te hebben...
]Hey zei:Dat is het inderdaad 😉
Jan 😀
Alex van Riezen zei:
Dit is in Europa (zie het verkeersbord) dus het zal een MOWAG Piranha zijn en geen General Motors LAV, maar preciezer dan dat kan ik de uitvoering niet benoemen …Alex van Riezen zei:De correcte benaming graag..... 🙂