Wie weet....

Het is in ieder geval Amerikaans 8) 🙄 🙄 ....

Ik sta er echt versteld van dat jullie op sommige kleine details zien welk voertuig het is.

Het behoeft dus geen betoog dat ik geen idee heb wat dit is 🙂 🙂 🙂 .

Mark

IMG_1951.jpg

deze dan...

die van Jakko:

Of toch een tjechische OT? OT-810? Hoort een " echte" 251 niet een uitlaatpot rechts in het beeld te hebben?

Alex

Aan het dikke pantser te zien......een Nederlandse YP-408..... 🙂

is dat russiche gebakje niet een PT76......ik heb dat ding ooit van Eastern Express gehad...

en nu ga ik toch echt bouwen.....

Alex van de Wetering zei:
Aan het dikke pantser te zien......een Nederlandse YP-408..... 🙂

is dat russiche gebakje niet een PT76......ik heb dat ding ooit van Eastern Express gehad...

en nu ga ik toch echt bouwen.....

u gaat door voor de koelkast!! Goed gezien,. staat ook in het militair museum van Cairo

mvg

Voorstel:
1 tegelijk, eerst het goede antwoord, dan pas de volgende foto, in eerste instantie door de "winnaar" te plaatsen, anders mag deze oproepen voor een foto
Zo komt er misschien iets meer structuur in?

Rob

Dat lijkt mij ook een goed idee!
@ Rob: misschien dat je hier een nieuw sticky van kan maken, met ff de 'spelregels' uitgelegd?

Enne, die van mij is nog steeds geraden. Jullie zitten wel in de buurt ... 8)

Alex van de Wetering zei:
Of toch een tjechische OT? OT-810? Hoort een " echte" 251 niet een uitlaatpot rechts in het beeld te hebben?
Inderdaad, het is de OT-810 van Duxford (natuurlijk gekozen vanwege dat het eerste antwoord waarschijnlijk "251" zou zijn 😛).
Martin Dogger zei:
Enne, die van mij is nog steeds geraden. Jullie zitten wel in de buurt ...
M2A4. Je kunt de onderkant van de toren zien, met de strip met klinknagels.

Jakko Westerbeke zei:
M2A4. Je kunt de onderkant van de toren zien, met de strip met klinknagels.

Klopt! En ook de zichtpoort op de koepel is net zichtbaar.
Doorgaan met het nog steeds niet geraden voertuig van Bas, lijkt me zo? Want dan is de lijst 'opgeruimd' daarna.

Ik dacht ook een SA-6, maar dat is m dus niet. Dan zit ik vast, want ik heb verder geen verstand van modern/post WW2.

MartinD

Ik ben het met Marcel eens, dit is heel erg duidelijk een opengezaagd pantserblok van een Irakese T-55 "Enigma", en waarschijnlijk die in Bovington. Het blok boven het bestuurdersluik, linksvoor aan de toren, om precies te zijn, en het is naar boven geklapt om bij het luik te kunnen 🙂 http://www.xs4all.nl/~gurth/afv/nl/fotoboeken.html#enigma voor wie daar meer van wil zien …

Jakko Westerbeke zei:
....en waarschijnlijk die in Bovington…
Ik had een donker bruin vermoeden dat het dak van Bovington was, had echter geen idee wat voor tank we hier zagen.

Groeten Maarten

...die dit momenteel een van de leukste topics vind. 😀

Klopt, maar verbazingwekkend weet de helft van de TWenot dit wat minder, te modern? Ik ken hem trouwens als de Web, vanwege de radiobak en ambu uitvoering

Moet dus iets moeilijkers zoeken
BertUS

ha Bert,
heb jij een pc in laten bouwen zoals sommige vrouwen siliconen?,je reageert altijd vrij snel.Even een kleine correctie aangaande web,de 1-tonner was de opvolger van de Dodge weapon-carrier die wep werd genoemd ,de naam geldt eigenlijk voor de standaard uitvoering maar werd gebruikt voor de hele serie.Voor de telex-,radio- of ambulance bak is wep dus eigenlijk niet juist want dat zijn geen weapon-carriers.
groeten,bert
die misschien ook maar eens een pc-correctie moet laten doen,wel handig.

Of gewoon een PC op je werktafel zetten, op mijn werk is de snelheid stukken minder hoor 🙂 🙂

Maar je uitleg is even duidelijk als juist, met modern doelde ik eigenlijk op het feit dat de meesten hier WW2 duits bezig zijn. Na-oorlogs was een betere term
BertUS

Bert(us) die daf had ik ook wel herkent hoor 😉 (als een van de weinige pics die hier gepost worden 😕 )
Jan 😀
ps wie plaatst de volgende?

Terug
Bovenaan