Wie weet....

Nee, toch niet
Dirección Militar de Fabricaciones Militares (DGFM) rakketwerper op een crusader tractor onderstel.
Een Argentijnse ontwikkeling uit 1944

Nee!!!!

"Nee"... Als in "nee, niet nu al geraden, toch?"........... Maar inderdaad.... Het is een Argentijnse na-oorlogse conversie van de zeldzame Crusader Gun tractor...... Dus Leon had hem goed..... En Heer Peters voegde nog meer achtergrond info toe.
LEON.... ik geef hem aan jou!

Omdat het modern is en dus zo te vinden vermoedelijk zoomen we weer een beetje in….6B63FCD9-DE80-4D76-88E3-E6AE41D554C1.jpeg

Helemaal goed Erik! Jij bent weer

E3B049E0-7EBA-4673-8C99-64498E059AD4.jpeg

Precies…die ronde knobbels op de zijkant geven vermoedelijk geen prettige “inzet-beleving”

Hmm, hoe komen ze dan bij Durex toch aan die reclameleus; ¨ribbed for her pleasure"?

Het is geen granaat want er zit geen ontsteker op; het ding is dus massief dan noem je het een kogel zoals bv voor bij het kanon van 12 cm ijzer.
Een specifieke Nederlandse naam schiet me zo niet te binnen maar zo'n ding met uitsteeksels noemen de Fransen een Sabot. En de enigste Nederlandse omschrijving voor zo'n ding is een 'nokkenprojectiel' maar dat is niet een specifieke naam?

En als Berend ook niet klopt dan ga ik voor Bertje.......

Laatst bewerkt:
Hmm, hoe komen ze dan bij Durex toch aan die reclameleus; ¨ribbed for her pleasure"?

Het is geen granaat want er zit geen ontsteker op; het ding is dus massief dan noem je het een kogel zoals bv voor bij het kanon van 12 cm ijzer.
Een specifieke Nederlandse naam schiet me zo niet te binnen maar zo'n ding met uitsteeksels noemen de Fransen een Sabot. En de enigste Nederlandse omschrijving voor zo'n ding is een 'nokkenprojectiel' maar dat is niet een specifieke naam?

En als Berend ook niet klopt dan ga ik voor Bertje.......
Nokkenprojectiel vind ik dichtbij genoeg om het goed te keuren.
Dit is de beschrijving zoals die er bij het marine museum in den Helder naast hangt:

20220816_112137~2.jpg
Jouw beurt weer Berend, Bertje, eehm Henry👍🏻

Nokkenprojectiel vind ik dichtbij genoeg om het goed te keuren.
Dit is de beschrijving zoals die er bij het marine museum in den Helder naast hangt:

Bekijk bijlage 24579
Jouw beurt weer Berend, Bertje, eehm Henry👍🏻
Marine museum had dat dan gezecht pvd.daar reed ik vanmorgen nog langs
Had ik effe kunnen kijken

Marine museum had dat dan gezecht pvd.daar reed ik vanmorgen nog langs
Had ik effe kunnen kijken
Mijn zoon en ik zijn er afgelopen zomer een dagje heen geweest (even op en neer vanaf Texel)
Echt een van de leukste musea die ik bezocht heb de afgelopen jaren, aan een dag heb je bijna niet genoeg om alles goed te kunnen bekijken.

Helemaal goed Jan, het zijn feestelijk versierde Pookie's. Voor zover ik weet het enigste militaire voertuig ooit... dat rondreed op formule 1-racebanden.....dus als Max een militair wagentje voor het uitkiezen had....
En een vooras en een aandrijflijn van een VW Kever 🙂

Voor de compleetheid, de ordnance Quick Firing 17 pounder "pheasant" vermoed ik aan het ronde schild te zien

Mag niet, lood is slecht voor het milieu en op t smalste deel begint een natura 2000 gebied, dus dat is wel effe een dingetje tegenwoordig

Aaah nee he, krijgen we weer dat gezeur of het nu een boot of een schip is.....🤢
....Volgens mij is het dit keer gewoon een veerpont....
Gewoon een vaartuig😉

Nee, niet dat roestige kreng graag erik, maar mocht iemand intussen een leuke opgave hebben, be my guest, want ik vind ofwel iets te simpels, of te moeilijks...

We kunnen ook gewoon een maandje rust nemen zodat we tijd hebben de foto “munitie” voor een volgende ronde op orde te krijgen …

Terug
Bovenaan