Wie weet....

Het kostte even voordat me opviel dat de rupsbanden niet zo breed waren, en daardoor kwam ik (in combinatie met de Nederlandse reflector en Walters bekende interesseveld) al snel uit bij de AMX 🙂 Goed, wat moet ik nu weer eens bedenken als volgende …?

2403.jpg

Welk voertuig is dat allemaal voor?

Nee, maar ik vind het een leuke gok 🙂

Het lijken me houten mallen waarvan ook nog meerdere metalen (?) versie van nodig zijn, ik zie teksten als 14 required.
Dat maakt het Engels of Amerikaans. Is het om een Gun Truck te maken, Viet Nam?

Het lijken me houten mallen waarvan ook nog meerdere metalen (?) versie van nodig zijn, ik zie teksten als 14 required.
Dat maakt het Engels of Amerikaans. Is het om een Gun Truck te maken, Viet Nam?
Dat klopt allemaal, behalve het voertuig en tijdperk 🙂 De de aantallen die op de mallen staan lijken te zijn voor het precieze aantal voertuigen dat überhaupt hiermee bepantserd is, en dat was eerder dan Vietnam — maar wel in een vergelijkbaar klimaat. De voertuigen genoemd in de andere antwoorden zijn dan ook over het algemeen te laat. Bij mijn weten werden er ook geen Britse quad gun tractors van welke bepantsering dan ook voorzien.

Die is het niet, maar inderdaad had die goed bewaard kunnen worden voor een volgend raadplaatje 🙂

Extra tip: de mallen dateren ook van vóór de Koreaanse Oorlog.

Nee, geen van de twee. Het pakket dient om een niet-gepantserd voertuig toch van bescherming te voorzien.

Beschermingspakket voor een Willys MB Jeep?

nou, laatste poging dan; een set voor het bepantseren van een caterpillar dozer?
En dat zou dan bij de SeaBees in de Pacific moeten zijn als ik de klimaatopmerking van Jakko in gedachten hou

nou, laatste poging dan; een set voor het bepantseren van een caterpillar dozer?
Nu zitten we wel goed. Dan is alleen nog de vraag: welke, oftewel hoe ziet hij eruit mét de bepantsering?

Dan is alleen nog de vraag: welke, oftewel hoe ziet hij eruit mét de bepantsering?

Pff alle joden, dus uit alle zelf-gefrutselde bepantserde 'bulldozers' moeten we nu ook nog de juiste zien te vinden? Nou dan had je beter meteen kunnen vragen op welke bulldozer dit pakket zat 🙄

Tja, omdat je zegt dat het ook een guntruck moet zijn dan hou ik het op deze;

s-l1600_13_92735067-d772-4f49-acea-6d993b2ec091_1024x1024@2x.jpg

Laatst bewerkt:
Pff alle joden, dus uit alle zelf-gefrutselde bepantserde 'bulldozers' moeten we nu ook nog de juiste zien te vinden? Nou dan had je beter meteen kunnen vragen op welke bulldozer dit pakket zat 🙄
Ik vroeg me vooral af of het als bepantsering voor een bulldozer geïdentificeerd zou worden of niet. Maar ik heb de foto van zowel de mallen als de bulldozer waar hij op moet, een tijdje geleden gevonden door eenvoudigweg op Google te zoeken op een term als US Navy armored bulldozer Pacific of iets in die trant …

Tja, omdat je zegt dat het ook een guntruck moet zijn
Dat zei ik niet, en het is die dan dus ook niet — zoals je al goed kunt zien als je de mallen vergelijkt met de bepantsering van het model van MiniArt.

Ik gok op de D8 bulldozer
Ondanks dat je het verder niet onderbouwt, zal ik hem goed rekenen:

US Navy Armored Bulldozer.jpg

Hier bij montage van de gepantserde cabine:

275870313_10160397857320260_1050188613844959619_n.jpg

En een rijtje van de zeven waarvoor die mallen nodig waren:

mqi2OL0.jpg

Het was een gokje, maar wel op basis van de informatie, Pacific, dus grote kans dat hij door de US Navy gebruikt werd, dus waarschijnlijk een diesel.
Met die combinatie kwam ik via google op de D8 uit.

Wij egeltjes doen het heel voorzichtig ….🤣

Wij egeltjes doen het heel voorzichtig ….🤣
Dat valt in de praktijk ook tegen trouwens... Ik kwam eens laat thuis met mijn dochter, toen we een raar geluid van achter de vuilnisbak van de buren hoorden, nadat we de bak aan de kant schoven vonden we daar twee egeltjes die aan nageslacht werkten, de volgende dag zagen we de krassen in de verf van hun garagedeur 🤔

Laatst bewerkt:
de volgende dag zagen we de krassen in de verf van hun garagedeur 🤔
Die stekels zijn behoorlijk scherp, ja. Ik heb al meerdere keren reden gehad om een egel op te moeten pakken (om er eentje uit het etensbakje van de katten te zetten bijvoorbeeld), en dat moet je doen door zoveel mogelijk van je handen eronder te krijgen, anders loop je best risico op dat ze door je vel steken.

Ik heb nu even geen tijd om een volgende opgave te bedenken, dus dat wordt vanavond.

Dat valt in de praktijk ook tegen trouwens... Ik kwam eens laat thuis met mijn dochter, toen we een raar geluid van achter de vuilnisbak van de buren hoorden, nadat we de bak aan de kant schoven vonden we daar twee egeltjes die aan nageslacht werkten, de volgende dag zagen we de krassen in de verf van hun garagedeur 🤔
Egel chipping!!!!!

Precies, niet in de val getrapt van gewoon LVTP-7 te zeggen 🙂 Dit prototype had een toren met 20 mm kanon en 7,62 mm mitrailleur, voor de serievoertuigen werd dat alleen een 12,7 mm mitrailleur. Jouw beurt, Martin.

Terug
Bovenaan