Wie weet....

Centurion is het zeker niet. Ik kan het niet plaatsen, maar afgaande op de grove lasnaad denk ik richting Rusland …

Rusland it is... jullie worden warmer. Ik had tegen deze tijd al wel een goed antwoord verwacht van Marcel Jussen, maar zelfs hij laat het afweten 😉 😉

Ik heb zo het vermoeden dat het fout is, maar ik ga maar eens gokken dat het (de torendakventilator van) een T-54 is … ?

eelke warrink zei:
Nope, die heeft geen uisteeksel.
Dat dacht ik ook, maar ik kon geen andere verzinnen die er enigszins op leek 🙂
Roel Geutjens zei:
Die paddestoel op het dak van een T-54?
Eh … ik dénk dat dat fout is … 😉

ventilator van een brtm-70

Timo-> tis na oorlogs, en het enige russische wat geen tank is en wel op rupsen rijdt...

Een andere foto; ander voertuig, zelfde ding. Vaak zit er een gaasje rondom, zoals hier:

Er zijn meerdere varianten van het basisvoertuig, ik reken ze allemaal goed.
Kom op nou jongens! 😀 😀

Hey

Een BMD -1 dan 😀
BMD-1_Russe_30.jpg

(Bron armyrecognition)

Het ding rechts boven de cijfers 122 op de romp.

Grtz Roel

aah fuk hee, dat bedoelde ik, ik ben alleen nooit zo goed geweest met nummertjes en cijfers, maar dit was precies het voertuig wat ik me voor de geest haalde!

naja, boeiuuh!

Timo

Schildkröte ?

Dit voertuig heeft iets weg van de Schildkröte uit WW2.

Veel te weinig echter om daar zeker van te zijn 😕

Hmmm... wat een gek ding. ALs ik zo naar die 2 gaten kijk lijkt het een artillerieobservatievoertuig. En wat zit er nou midden voorop de koepel? Het lijkt wel een spiegel die omhoog klapt.
Het voertuig lijkt me niet Frans, hij is helemaal gelast, terwijl de Fransen destijds nog alles met klinknagels in elkaar klonken. Aan de andere kant, die wielen zien er wel Frans uit.

Ik kwam al eerder een foto van dit voertuig tegen op ebay:

506.jpg

Maar wat het nou is? 😕: De bemanning doet me denken aan de vroege Reichswehr, het is in ieder geval Duits. De uniformen doen een beetje Russisch aan, maar let op de ijzeren kruizen en de koppels.

Hoi Rutger,

Mooi! Nog een foto van het geval...! De uniformen komen mij niet bekend over maar kunnen wel een aanwijzing zijn voor mensen met kennis op dit gebied. De helmen van de bemanning en het embleem op de 3e persoon van links zijn vrij karakterastiek. Iemand nog ideeën?

Erik

De uniformen zijn in grote lijnen hetzelfde als op deze foto van een oude Ehrhardt-pantserwagen. Ik ben er vrij zeker van dat het Duitsers van rond eind jaren 20 - begin jaren 30 zijn. Tsjechisch is het denk ik niet. Eventueel kan het nog Oostenrijks zijn.

471.jpg

Dit zou een Magirus Mannschaftstransportwagen uit de jaren 20 zijn, getest in Rusland in 1927/1928. (ik heb de foto ergens gepost, omdat ik ook wel benieuwd was naar wat het is)
Jan 🙂

dan zijn het dus toch Russen.. ik vergeet wel eens dat Duitsland en Rusland toen nog bij elkaar over de vloer kwamen. En op e-bay dook onlangs weer een foto op:

http://cgi.ebay.de/Originales-Foto2-dt-Polizei-Schuetzen-Panzer-tank_W0QQitemZ220141434372QQihZ012QQcategoryZ15504QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jan Peters zei:
Dit zou een Magirus Mannschaftstransportwagen uit de jaren 20 zijn, getest in Rusland in 1927/1928. (ik heb de foto ergens gepost, omdat ik ook wel benieuwd was naar wat het is)
Jan 🙂

Is dit niet gewoon een Daimler-DZVR 21-Schupo-Sonderwagen? Duits politievoertuig uit de jaren '20 en '30, en nog te zien als uitgebrand wrak op de Innenhof van de Rijkskanselarij, naast een Wilton Feijenoord met witte balkenkruizen.

Mario

mario,
jan's antwoord sloeg op een foto van een 8-wielig pantservoertuig,een paar berichten daarvoor,niet de foto waar zijn antwoord direct onder staat,dat was een referentie voor de uniformen,en dit voertuig lijkt inderdaad op een daimler dzvr21,mogelijk heeft jou dit misleid,
groeten,bert

een rus met een verrekijker, ik denk uit de romp van een t72.

en anders is het een rood kruisje!

Timo

Terug
Bovenaan