Wie weet....

niet moeilijk

rupsvoertuig links achter is een Pz.Kfw. 35 ( t ) ( in modelvorm van CMK )
rechts voor is een Sd.Kfz. 250 serie ( Dragon/Tamiya )
wielvoertuig is een Horch 1A ( tamiya )

just my 2 ct

Henk

Inderdadski. Ik had de foto uitgekozen, omdat ik dacht eventueel met een Bedford te maken te hebben. Ik werd zelf enigszins op verkeerde been gezet door 't deurtje helemaal achteraan, maar tis toch een Horch.
Next !

vraag_n.jpg

Ik hoopte dat het wat langer zou duren, maar jawel, het is een Leopard 1 (als je goed kijkt kun je onder het camouflagenet ook nog de rechter optiek van de afstandsmeter zien).

HA! Had je het mij ook niet moeten vragen...duh!
Ik droom 's nachts nog van Leopard 1-tjes... maar niet aan mijn vrouw verder vertellen he. 😉

En omdat 'ie zo 'makkelijk' was mag je nog een keer Jakko.
Voortaan wel iets meer voertuig laten zien want zo raad de rest het natuurlijk nooit. 😛

Marcel

Marcel Jussen zei:
HA! Had je het mij ook niet moeten vragen...duh!
Hij was dan ook niet specifiek voor jou bedoeld 😉
Marcel Jussen zei:
En omdat 'ie zo 'makkelijk' was mag je nog een keer Jakko.
Okee, deze dan. Hij is ook niet echt moeilijk, maar het is deze keer in elk geval geen Leopard 🙂

vraag_n+1.jpg

Marcel Jussen zei:
Voortaan wel iets meer voertuig laten zien want zo raad de rest het natuurlijk nooit. 😛
Dat was eigenlijk wel een beetje de bedoeling, want met wat meer voertuig was het voor de meesten denk ik wel overduidelijk een Leopard geweest …

Het is in de goede richting, maar het kan nog een beetje nauwkeuriger 🙂

Zoals ik zei: het kan nauwkeuriger … kijk maar eens goed naar de foto of je misschien iets bijzonders opvalt 🙂

Inderdaad 🙂 Ik dacht dat die luikjes bij de ramen toch wel op zouden vallen, maar toch niet genoeg zo te zien 😉

ha Kanne,
voor de volledigheid,dit is de M29 en die is niet amfibisch maar wel ontwikkeld voor sneeuwgebieden,de amfibische variant heet M29C en is voorzien van drijfdelen aan voor en achterkant,bevestigingsgaten hiervoor zijn duidelijk te zien.in deze toestand als op de foto zou ik er niet mee gaan varen.Hij staat ook bekend als studebaker weasel,
groeten,bert

Hoi,

Bert, ook bedankt! Zo leer je elke keer weer wat.
Overigens waren ze er op die show aardig aan het rondraggen met dat ding, stuk of twee, drie kids erin. Lol dat ze hadden! Ik vond het een snel en wendbaar dingetje! Waar werden ze eigenlijk voor gebruikt?

Groet,

Kanne

Kanne,

Oorspronkelijk was de M29 (of T24) ontworpen voor een speciale operatie in Noorwegen, project "PLOUGH". Die operatie is er echter nooit gekomen en toen zijn ze vervolgens voor van alles en nog wat gebruikt; personeelsvervoer, gewondentransport en bijvoorbeeld voor het leggen van telefoondraden. Het verhaal wil dat de voertuigjes zelfs over mijnen heen konden rijden zonder ze af te laten gaan, door de goede drukverdeling van de tracks.

Het exemplaar op de foto is een late variant met de 20inch tracks en " spatbordverbreders". Oude versies hadden 16 inch tracks en ook een andere " brush guard" en positie van de voorlamp.

De amerikanen gebruikten ze in relatief grote aantallen, maar ook de Fransen en Britten hebben ze gebruikt in WO2

Na de oorlog zijn vooral de M29C's, waar Bert al naar refereerde, lang gebruikt. Onder andere door de Noren, Fransen en ook de amerikanen gebruikten ze voor besneeuwde gebieden.
Als je kijkt naar de moderne Hagglunds, zal je inzien waar dat idee vandaan komt.

Alex

Ik probeer nu een foto van de M29C van monogram te showen, maar ik krijg zelf een rood kruis te zien ????? Iemand een verklaring.Ik heb hem op dutchmodelbuilding staan,het lijkt erop dat ze nu beveiligd zjn.

cheers,Tom
DSCF0783.JPG
😈

Mijn pc had denk ik even geen zin ik zie hem nu gewoon op het forum staan.PC's je kan er gek van worden als je het al niet bent. :!: 😉 😕:

Ik zit nu op mijn werk en heb hier een erg vervelend rood kruisje wat niets doet als ik open picture klik.Snap er nu echt gehout meer van. 😈

cheers, Tom

Ik heb nu via properties en copy naar de balk boven in en toen deed ie het even.Als ik twenot opnieuw open is er het kruisje weer????

Het lijkt verdacht veel op een Citroën M23: http://www.chars-francais.net/images/archives/citroen/m23_003.jpg

De tracks en de plaat onder de achterdeur komen in elk geval overeen.

Het is geen wok (al kun je 'm in geval van nood misschien zo gebruiken?), geen KV-1, en ook geen gestileerde kop van een vogelbekdier by the way 😉

Terug
Bovenaan