Wie weet....

Inderdaad, een M60A1 RISE, hoewel het vanuit deze hoek elk M60A1- of -A3-subtype zou kunnen zijn (dat het geen "A0" is kun je zien aan de beugel waarmee de infanterietelefoon vastzit aan de romp, links in de foto). Het was me even ontschoten dat de M48A5 ook zo'n infanterietelefoon heeft, trouwens 😕

Hier is de hele foto:

phone4.jpg

Rutger, jij bent 🙂

Bas de Haan zei:
Nou de k1a1 heb ik nog nooit gezien 😱

wat en slecht nageaapte uitvoering van de Abrams 😕
Of hebben bijde landen toegestemt om zo iets te maken?

Beide tanks zijn gebouwd door General Dynamics, vandaar 😉
De opvolger, die verrassend genoeg K2 gaat heten, is een project van Koreaanse bodem. Tegen de tijd dat er een K3 uitkomt kunnen we Karen, Kristel, and Kathleen erheen sturen voor de promotie..

Het is mij nog niet duidelijk wat dit nu eigelijk voor een soort voertuig is. Ziet er erg snel uit maar dit kan toch nooit lekker rijden in open terrein? Ik bedoel, met zo'n lage bodem zit je toch zo aan de grond?

Groeten Maarten

mini en maxi

volgens de beschrijving heeft hij een variabele bodemvrijheid tot 60 cm dus zoals ze hem hier op de foto laten zien staat hij geheel ingeveerd op de minimale stand. met een bodemvrijheid van 60 cm behoort hij tot de ernstig hoge voertuigen. 🙂 🙂 🙂 🙂

gewoon even lezen jongens niet alleen plaatjes kijken 🙂 🙂 🙂 🙂

Re: mini en maxi

Ger Zonneveld zei:
volgens de beschrijving heeft hij een variabele bodemvrijheid tot 60 cm dus zoals ze hem hier op de foto laten zien staat hij geheel ingeveerd op de minimale stand. met een bodemvrijheid van 60 cm behoort hij tot de ernstig hoge voertuigen. 🙂 🙂 🙂 🙂

gewoon even lezen jongens niet alleen plaatjes kijken 🙂 🙂 🙂 🙂
Hydropneumatische Federung und Dämpfer
een gepanserde Citroën dus 😀
Jan 🙂

Alex was me voor, maar volgens mij is het ook een CVR(T) Sultan — het zou in principe ook de Samaritan kunnen zijn, ware het niet dat er geen rode kruizen op de zijkanten staan, er geen zeiltjes zijn om die mee te camoufleren, en er een mitrailleur op het dak staat 😉

Zolang Alex nog niks post, post ik deze maar. Misschien is hij voor sommigen heel makkelijk, maar ik ken hem niet. Al is het een mooi voertuig! 😀 (ik wist ook ff niet waar ik hem anders kon posten. Want het is nou ook niet zo'n "opmerkelijke foto".)

-c7jec5.jpg

groetjes

Bijna goed 😉

Het is wat verwarrend:

De naam zoals het in het boekje stond is: Carro Ligero Euzkadi
Hetgeen staat voor Baskische Lichte Tank. 8)

Bron:
Carros De Combate Y Vehiculos Blindados De La Guerra 1936-1939 van FC Albert

Als ik de naam die jij opgeeft "google" komt er wel hetzelfde voertuig uit, dus het zal wel een kwestie van benamingen zijn. 🙄

zou dat niet eerder een beschrijving zijn? Zie link:

http://es.geocities.com/gce_euzkadi/paginas/4.html

ik moet bekennen dat ik het ook niet uit mijn hoofd wist. De naam Trubia kwam meteen bij me op, en na wat gegoogle bleken er meerdere typen Trubia te bestaan. Weer wat geleerd dus 😀.

Je vraagt je trouwens af wat zulke tankjes toevoegden aan de strijd..

Rutger was me voor, maar ik denk ook dat het een Zwitserse Centurion is, vanwege die lampen en de rij reserverupsband op de voorplaat.
Marcel Kolsteeg zei:
Hm, dat was best rap, ik had verwacht dat modern materieel iets langer nodig zou hebben hier 😉
Je moet toegeven dat die radar met de raketten erachter best herkenbaar is 🙂

Het was voor mij ook ff zoeken welke het precies was 😳

Pz5560_Danbury.jpg

Het is een Zwitserse Pz 55/60
Hetgeen staat voor een Centurion Mk5 welke is opgewaardeerd met een gestabiliseerd L7 105mm kanon en diverse Zwitserse modificaties w.o: MG51, radios van eigen fabrikaat, andere rookbussen, aangepaste vuurleiding, verlichting, nieuwe torenmand en Lyran mortier systeem.

Bron: http://centurion-verein.ch/html/die_entwicklung.html

Het museum voertuig staat hier en daar foutief vermeld als zijn de een Pz 57/60 welke een gemodificeerde Mk7 is.
Het voertuig heeft echter niet de verlengde achterkant voor een grotere branstof capaciteit.

Terug
Bovenaan