White M3A1 scout car in Britse dienst

Mooi, weer een stapje verder. Waarvoor heb je die tape er nog opzitten Jan? Afscherming ivm spuiten?

Inderdaad Maarten,

Lijm en verf kan wel. Maar ik vind het niet optimaal. Inwendige ga ik straks zwart spuiten. Dan heb ik maximale schaduw. Daarna waarschijnlijk zo snel mogelijk dicht en verder opbouwen/afwerken.

Groeten, Jan

De Dingo is weer iets verder.
Enkele referentie foto's:
1740738257592.webp
1740738188634.webp
en
1000014901.webp
Van de week heb ik van Eelke een Vickers K en rookbussen ontvangen. De Vickers
1000014862.webp
en tijdens het proefpassen:
1000014863.webp
1000014864.webp
1000014899.webp
Vanmorgen de jerrycans achterop vastgezet.
Materialen:
1000014898.webp1000014904.webp1000014906.webp
De achterlichten zijn er al af, 2 pdr munitie boxen onderweg.

Groeten, Jan

De Scout Car moet ook op een basis. Ik heb al een tijdje zitten stoeien met een setting om een aantal voertuigen van de scout troop samen te voegen en dat lijkt nu te lukken. Bekijk bijlage 39653
De setting inmiddels uitgedund, bovenstaande wordt me te groot. Daarom mag de Armoured car niet meedoen.
Dit is beter haalbaar en ikvind de verhoudingen mooier.
1000036958.webp1000036957.webp1000036959.webp

Nu de bak vullen met materialen van de support troop. 1e deel.
1000036974.webp1000036975.webp1000036976.webp
(@Leon Hassing: dank voor je inspiratie om deze ook passend te vullen).
Voor nu liggen er wat kisten, tassen en zakken in. 1e foto laat de 2 inch mortier en de mijn detector zien.
Er komt nog wat bepakking bij en een wireless no. 18, draagbare radio voor de infanterie. Deze kon contact houden met de pantserwagens van de eenheid.

En rechts aan de buitenzijde een brancard, riemen volgen.

De support troop was een manusje van alles.

Mooi geheel zo Jan.
Vind de naar achter gevouwen canvas erg goed gelukt.
Waar is deze Brancard van?
Vind hem erg goed zonder zo'n dik opgerold canvas gedoe erop.
Misschien nog wat riempjes eraan om hem aan de tie-downs te hangen?

Groeten
leon

Vind de naar achter gevouwen canvas erg goed gelukt.
Waar is deze Brancard van?
Vind hem erg goed zonder zo'n dik opgerold canvas gedoe erop.
Misschien nog wat riempjes eraan om hem aan de tie-downs te hangen?
Dankjewel,, canvas maak ik oo basis van papier en houtlijm. Gelukkig had ik een goede voorbeeldfoto.
De brancards zijn zelfgemaakt. Dragers van evergreen, hier weer papier en verdunde houtlijm omheen. En de beugels van restjes PE raam.

De riempjes volgen.

Hallo Jan,
Ook deze keer presteer jij het weer, om van een ogenschijnlijk 'saai' voertuig 😉 iets moois te maken.
Misschien een tip, jouw bepakking in het voertuig ziet er keurig netjes gestapeld uit.
Wellicht te netjes 😳
Misschien ben jij in staat om bepakking te maken in onderstaande stijl, wat losser en natuurlijker lijkt.
Ik koop zelf vaker van deze setjes, omdat ik slecht ben dit te modelleren, maar gezien jouw kunde met de canvas-zeilen lukt het jou vast veel beter.
1780050955227.webp

Dankjewel Hans!

Ik neem je tip mee en ga 'verbinding' tussen de spullen aanbrengen. Ik ken de meerwaarde ervan en probeer juist om daar wat praktische handigheid in te krijgen. Wordt vervolgd.

Groeten, Jan

Terug
Bovenaan