Wheels & Tracks

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
En zowaar is er een keer eentje af. 😀 Bij deze dus het eindresultaat wat begon ooit begonnen is als grapje bij de groepsbouw van bouwgroep Breda. In min of meer chronologisch volgorde:

20160606_224508.jpg

20160110_232527_1.jpg

20160124_235007.jpg

20160302_225553.jpg

20160320_001907.jpg

20160606_224417.jpg

20160606_224526.jpg

20160606_224547.jpg

20160606_224807.jpg

20160606_224859.jpg

20160606_224356.jpg

gr Bas

Leuk om eens zo'n 'gewoon' werkpaard te zien.
Ziet er heel goed uit, mooie verwering !

groet 😀

@ Peter :thanks, weekendje Adam toch niet helemaal voor niets geweest. 😀

@ Roger: Dat was serieus wel mijn plan, maar mijn bestuurder wilde voor geen meter passen en zelf sculpen zoals jij dat kan ging me net iets te ver. Maar wie weet voor het volgende project.

Gr Bas

Hoi Bas, geloof ook dat jij de enige bent die hem überhaupt tot een einde heeft gebracht??
Persoonlijk had ik een hogere sokkel gekozen en naamplaatje aan de voorkant gedaan, voor mijn smaak trekt het naamplaatje nu teveel aandacht naar zich toe. Maar super mooie finish en ergens dit jaar zal ik hem wel tegenkomen. 😀

Gr.JW

Hallo JW,

de oorspronkelijk deadline voor Bouwgroep Breda was de beurs in Overloon en die ik dus duidelijk niet gehaald hebt 🤣 Daar waren wel al een paar andere Fug's te bewonderen, namelijk die van Bruce, Harold en Jack. (en zelfs in de prijzen gevallen) Een deskundige jury in Breda heeft uiteindelijk het model van Jack als winnaar van de Fug groeps bouw beoordeeld. (e.e.a. na te lezen op de FB pagina van Breda.)

Qua plankje/ naam plaatje, gezien de veronderstelde deadline heb ik daar initieel wat minder over nagedacht en gepakt wat ik had liggen. Achteraf vond ik het plankje wel heel kaal en heb ik deze nog wat opgeleukt. En ja: deze gaat mee op tour de komend jaar, dus we zien elkaar nog wel.

gr Bas

Hi Bas,

Ziet er puik uit! Waarom heeft deze heftruck trouwens twee cabines? Verder zou ik op de pallet met de band nog meerdere banden of zwaardere banden toevoegen. Een band op een pallet is een wat karige lading voor zo'n beest!

Mvg,

Vincent

m.b.t. de anderen van Breda heb je helemaal gelijk Bas, heb zelf nog aantal felicitaties uitgedeeld 😳 Maar merk dat ik veel van Overloon pas nu ga realiseren en heb nu ook pas de tijd genomen om de vele foto's te bekijken. Hoe is het ook maar weer...gelukkig hebben we de foto's nog, nou dat gaat bij deze dus op. Maar was super leuk feest dus wat is erger 😉

Gr.JW

Hi Vincent,

Voor sommige taken van de FUG was een bijrijder nodig (of op grond van de regels voorgeschreven). Ik vermoed dat het daarbij gaat om het geven van aanwijzingen tijdens het laden / hijsen. En aangezien de FUG redelijk mobiel is (topsnelheid op 50 km/u), is het wel handig dat de 'assistent' ook een plekje in het voertuig heeft en er niet achteraan hoeft te hollen of zijn eigen vervoer hoeft te regelen 😉 .

@Bas: Op één van de foto's zijn alle ramen blauw gekleurd. Is dat maskeervloeistof o.i.d.?

Groeten,
Mario

Hallo Vincent,
Voor sommige taken van de FUG was een bijrijder nodig
Zo, weer wat geleerd. Maakt het model wel een stuk uitdagender, twee van die cockpits.

Ik heb behoorlijk wat lopen klooien met die raampjes. En ja dat is inderdaad maskol. De vliegtuigjongens zijn zwaar verwend met laser voorgesneden afplakdecals, maar nu was het nog ouderwets behelpen met afplaktape en maskol.

gr Bas

Terug
Bovenaan