Eindelijk eindelijk eindelijk is ie klaar.
#zatvan
Iedere keer zag ik weer nieuwe dingetjes die nog even moesten worden voorbereid, voordat de losse onderdelen konden worden aamengesteld.
En dan de knagende vraag:
"plaats je ze vóór of na het weatheren?"
Tegen mijn verwachting in liet de draadsnijder zich simpelplaatsen. Hij oogt '
natuurlijk' op het model.
Lollige, en blikvangende accesoire is de kinetische bergingskabel voorop.
De KL SFOR-missies waren geen gevechtsmissie, maar er werd veel controles uitgevoerd. Daarom koelboxen, pylons, (de standaard landmacht blauwe) vuilniszak en een bezem aan boord. Het idee van de joekel-vuilniszak zat jaren in mijn hoofd.
Wie in dienst gezeten heeft kent ze en kent deze kleur.
Ooit ooit ... heb ik een stuk uit zo'n zak gesneden om nu de juiste kleur blauw te kunnen mengen.
Met dank aan @PeterDeSmet zijn ook de roterende flensmoeren toegepast op deze Fuchs.
De
"opberg dingetjes" aan de toren voor de slaapmatjes stonden in mijn planning, maar dat was toch wel een heel geprukts.
En ik was er één kwijt
🤐. Dus ik heb ze weggelaten. Zij zouden meer afbreuk hebben gedaan dan hebben toegevoegd denk ik.
Ik heb een tijdje een driehoekig rood-wit verkeersbord (met zo'n GEVAAR uitroeptenen) in het rek gehad, maar vond dat uiteindelijk over de top.

Uw gewaardeerde aandacht voor het onderdeelsteken van B-Cie 45 Painfbat (wiel).
Lang leven het printen van je eigen transfers!

De bezem is gemaakt door de punt van een varkensharen penseel recht af te knippen, en te dopen in een dun laagje kunsthars.
Na uithardeing zijn de haren losgesneden van het penseel, en is het plaatje kunsthard gezaagd in het formaat van de bezem.
Stokje er in, klaar.

Tijdens dit draadje kwamen er
foto's uit tijdschriften en handleidingen tevoorschijn, met het geplaatste zoeklicht.
Dit was iets wat je uiteindelijk in de praktijk vrijwel nooit zag, maar tijdens deze
"What-iff" SFOR-missie werd het zoeklicht veelvuldig gebruikt.
Of mijn keuze voor het Leopard Xenon-zoeklicht nou helemaal slim was weet in niet zeker. Het is wel een joekel.
Bij de YPR was een kleiner infrarood licht bedacht.
Zo een als bij de Marder lijkt het.
Dus misschien gaat ie d'r ooit nog wel weer van af.

Na vele jaren experimenteren heeft looddraad mijn voorkeur voor het beveiligen van de doopen van de rookbuslanceerinrichting.

De Kl koos uiteraard voor eigen modificaties. De FUCHS 8x8 moest niet geleverd worden met deuren, maar met het vrachtluik uit de M113-serie, waarmee goede ervaringen waren opgedaan in voorgaande jaren.