" Wet Feet "

Zo weer eens tijd gevonden voor een nieuw model te bouwen
We gaan deze keer naar de jaren '50 met een PT-76 B

http://www.army-guide.com/eng/product922.html

De kit is van trumpeter het Pe setje van Voyager en de tracks van Friul

0002a.jpg

0005a.jpg

Cheers,
André

Hoi Eelke,

Inderdaad één van de leukste naoorlogse modelen.
De inspiratie het ik gehaald bij deze foto maar of ik het groen ga veranderen in een camo weet ik nog niet.
Er zijn wel een paar leuke schema's heb ik al gezien dus de verleiding voor een camo is wel groot.

pt76_18.jpg

cheers,
André

Zo de eerste stappen zijn genomen, de rest zal wel volgen zeker 😀 😉

De suspension is gemonteerd en er zijn al een paar openingen dicht gemaakt in de upper hull.

0012a.jpg

Cheers,
André

Interessant model, deze zie je namelijk niet heel veel gebouwd worden. Valt nog niet zoveel over te zeggen, maar het gaat zeker wat moois worden.

Nee bas volgens de foto's die ik allemaal heb bekeken zit er nergens een leiding.

Vandaag zijn we ook begonnen aan de basis van het diorama wat ik bij e PT-76 ga (proberen te) maken

D0004a.jpg

Cheers,
André

@ Bas het zal inderdaad een hele klus worden aangezien ik totaal geen ervaring heb met het maken van diorama's 😕

@ Thanks Elco

Zo ondertussen hangen er de spatborden ook tegen. 😉

0048a.jpg

0047a.jpg

Cheers,
André

Hoi Andre.
De toren doet me denken aan die Britse en Poolse sherman fireflies in wo2.......Dit geeft het voertuig iets speciaals.
Ik zal hem met interesse blijven volgen!

Met vriendelijke groet, Ron.

@ Robert we gaan het toch proberen voor er iets moois van te maken 😉

@ Alex inderdaad de kit is niet 100% corect 😕

Nu iets totaal anders!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heeft er iemand een idee hoe ik het best een reddingsband kan na maken?
Het is voor achter op mijn PT te leggen

reddingsband_TN.jpg

Cheers,
André

Hoi Andre,

Dit gaat helemaal de goede kant op .Het detail als de band en de boei maken hem direkt een voertuig met een eigen karakter.Ik heb een tijdje geleden een boei gemaakt uit een oude verlindenkit.Ik heb er zelf nog een touw aangemaakt met koper draad en deze bevestigd met leadfoil(zie foto) (de boei zelf zou je mischien ook van magic-sculp kunnen maken)Ik zou qua kleur voor het voertuig voor unie groen gaan met goed wat 'vuil' aan de onderkant en dan een rood/witte boei erop voor een mooi accent.
Succes met het schilderwerk

Groeten/Roger
265004.jpg

Hoi Andre,

Mooie bak zo, met toffe details.
Dat wiel op de achterkant, is die niet in een resin variant te krijgen? Lijkt me makkelijker werken dan vinyl.

Groet, MartinD

@ Kristof thanks voor de tip van de vernis 😉

@ Bedankt Roger!!

@ Martin het enige probleem wat ik met een resin zou hebben is dat deze niet hol is aan de binnen kant.
En het lijkt mij toch mooier als hij open is 😉

Cheers,
André

Hoi Andre,

Waarlijk mooi werk wat je neerzet!!!
Jouw modelling is door mijn ogen van hoge kwaliteit, maar wederom zie ik hoe belangrijk de kwaliteit van het fotograferen bij jou is, maar ook moet zijn.

Please keep on posting en building! 🙂

Groetjes Frank

@ Hoi Frank, Fotograferen dat is stil aan ook een stukje van onze hobby denk ik 😀

@Dag Roger hij zal nog wel een tijdje moet wachten 😉

Hoi allemaal,

Ondertussen is de bouw van mijn PT volledig voltooid.
Voor een verf jasje zal hij nog even moeten wachten dit omdat ik hem zo eens ga inschrijven voor een wedstrijd.
Hier enkele foto's...................

DSC_0008a-1.jpg

DSC_0012a.jpg

DSC_0014a.jpg

DSC_0020a.jpg

DSC_0024a.jpg

Cheers,
André

hallo andre,

dit is nu al een juweeltje om te zien. knap hoor hoe je al de kleine details weer geeft. zeer speels de reserve band en reddings boei. wil hem graag met een kleurtje zien.

toppie

gr steven

Knap hoor zo clean bouwen, als ik kijk hoe ik aan t klooien ben geweest met mn laatste bouw met pe wat een drama was dat.. gelukkig is het allemaal goedgekomen maar zonder verf durf ik m niet te tonen 🤣

Ben op zoek naar zo'n landkaart is deze zelf gemaakt... of ergens te verkrijgen?

Grtzz

@ Bedankt Steven maar voor het kleurtje zul je nog even geduld moeten hebben 😀 😉

@ Elco ik heb de kaart gewoon van het net geplukt.

http://www.google.be/images?hl=nl&rlz=1T4GPTB_nlBE302BE302&q=stafkaart&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=XgJ8TIXBC-acOJbUjdcG&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCIQsAQwAA

Cheers,
André

Hoi André, heel mooie paintjob en bijzonder geslaagde verwering !!
bravo_zpse8aefded.gif

groet,
Peter

Terug
Bovenaan