Wespe Normandy

Marten Nop

Lid van de TWENOT
Hallo,

ik houd me op heden bezig met een wespe, RUDD gebouwd.
Gespoten met, een basislaag revell aqua color zwart, dan een laag dark sand van Vallejo, de groene streep is een mix van tamiya olive green en flat green
en de bruine strepen zijn vallejo German cam. pale brown. toen een laag purity seal van GW op aanraden van J.W.Stokkers. en daarna nog de nodige washes en filters
en al een paar chips

1001958ie.jpg

1001957j.jpg

1001956e.jpg

1001955i.jpg

1001953he.jpg

1001951g.jpg

1001950n.jpg

1001949u.jpg

1001948.jpg

1001947i.jpg

Er komen nog wat meer chipjes op de rechter zijkant van de gevechts-ruimte.
Ook komt er nog een 3 koppige bemanning bij.
Commentaar en kritiek zijn welkom.

Mvg. Marten Nop

Mooi mooi mooi mooi mooi mooi!

Wil ik ook nog eens bouwen, ik ben gek van die lelijke open spgs!

Timo

Vooral t panzer 2 onderstel maakt het helemaal af, die kneuterigheid om je kanon op een tankie te zetten wat je toch over hebt, ik heb een kitje van een sig 33 op een 38t onderstel, , erg leuk om te zien, moet er eens aan beginnen!

bedankt philip,
ik denk dat je wel gelijk hebt met de decal, ik kwam er ook later achter dat er alleen op de linker kant een D hoorde en nog een achter 😳.

Groeten Marten

phillip,
als je uitgaat van het vlak waar de letter D op aangebracht is staat deze zowel links als rechts recht ,alleen ten opzichte van mekaar staan ze niet gelijk,ik vind het echter geen afbreuk doen,scheve markering kwam wel vaker voor,bij geallieerde voertuigen stonden de registratie nummers ook niet altijd recht achter elkaar.helaas wordt dit in de modelbouwwereld niet altijd op de juiste manier ingeschat,
groeten,bert

Hallo,

Ik bedoelde het niet als opmerking maar echt als een vraag.
Deze is toch van een foto nagebouwd of vergis ik me? Hij komt me in alle geval vertrouwd voor.
Dus nog eens mijn vraag hangt ie op de foto evenwijdig met het panneel of evenwijdig met de grond?

Het is meer uit nieuwsgierigheid omdat ik regelmatig zelf op die vraag terechtkom bij het bevestigen van eigen details.
Wat is nu het logische? Wat kies ik: evenwijdig met de bodem of evenwijdig met een panneellijn? Ik vind het niet steeds een evidente keuze.

Gelijk hoe, denk niet dat de "D's" mij hier storen. Loodrecht op de grond gericht, zouden ze mogelijk op een storende manier opvallen. Veel kans dat ik net hetzelfde had gedaan.

Philip,

Ik heb hem niet van een foto nagebouwd maar meer van de beschrijving die bij de wespe kit zat,
hij kan mischien bekend voorkomen omdat hij met ongeveer de zelfde verf schema in de tamiya catalogus staat.

Maar op de beschrijving staat hij onder de zelfde hoek sla het paneel.

Groeten Marten

Terug
Bovenaan