Werktafel getimmerd, tijd voor een oude hobby

Hallo allemaal,

Tijdje terug was de moeder-aller-FOC's nóg niet genoeg motivatie om een oude hobby op te pakken maar recent had ik wél inspiratie (en tijd, en ook weer een werktafel). Dus veel te laat voor de StuG FOC hier dan toch wat voortgang. Ik heb wat gechipt en een washje gedaan en wat stof aangebracht maar het detailwerk moet nog komen.

Ik ben van plan een volgend model te bouwen met echte modelbouwverf etc. maar deze is nog op de voor mij oude vertrouwde manier met Praxis acrylverf geschilderd. Ik heb wel van Coelian Models de sprockets met boutjes toegevoegd, volgend setje ga ik binnenkort nog eens bestellen.

Dit is overigens de Dragon Smart kit (early) met wat toevoegingen uit mijn stug-kits-onderdelendoos en wat alu plaatwerk. Fotos zijn met mijn mobi gemaakt, heb nog niet een digi cam gekocht.

Hoest hier verder? heb ik veel gemist? moet ik nog perse die of die topic opzoeken?

stugSmartzimm03.jpg

terugStuG01.jpg

terugStuG02.jpg

terugStuG03.jpg

terugStuG04.jpg

terugStuG05.jpg

Hurrah, the Stugmaster returns!!! 8)
Welkom terug Jochem! Ziet er niet verkeerd, zelfs op de mobi foto's. Die kist is wel erg groot. Wat een gevaarte 😱

Groet, MartinD

Mr. Praxis has entered the building!!!!
Kvinum ook vet cool wreed!
Kom je ook weer eens kijken op de bouwavond? 😉
Jan 🙂

Hoi jongens,

Leuk om weer terug te zijn, ik zie jullie wellicht ook nog op een volgende twenot-bjeenkomst en tja Jan...ik ging vorige keer al naar de bouwavond maar daar kwam een autoverkoop tussen dus ik schuif door naar de volgende 🙂

goeie zondag nog allemaal

Heuj Slurf! Daar issie weer! Gezellig dat je er ook weer bij bent. Ik zie dat je alweer aardig bezig bent geweest, lijkt me relaxed man zo`n klus-zolder 🙂

Ik vind `m nu al geslaagd, de kleuren zijn erg goeist.

Box ouwe 😉

Groets,
Bouke

Weer wat gedaan en uit noodzaak weer de mobi gepakt voor wat foto's

Ondertussen heb ik een een dio in aanbouw gepakt van een paar jaar terug. Het huis (piepschuim, karton en gips) heb ik in de basiskleuren gezet. De StuG heeft wat winterverf gekregen en al wat bepakking. Aangezien ik nu een ondergrondje heb ga ik misschien wel wat figuren toevoegen, ik denk sowieso de bemanning voor de StuG.

terugStuG07.jpg

terugStuG08.jpg

terugStuG10.jpg

terugStuG11.jpg

Hallo Jochum,

Het ziet er allemaal al erg goed uit. De Stug zeker. Het diorama begint al mooi te worden. Misschien iets te klein?

Nog even een vraag over die Praxis verf. Wat is dit voor verf? Ik vindt het erg leuk dat er mensen zijn die sommige dingen op totaal andere manieren doen dan de "gewone" (lees:meest gebruikte 😉)
manieren. Het lijkt mij eerlijk gezegd veel te grof, maar bij jou ziet het er erg goed uit 😉 .

Groeten Maarten

Terug
Bovenaan