Hee,
Dat is mijn model! Uit frustratie omdat ik weer niets af had voor de wedstrijd in Amersfoort van afgelopen zaterdag (Ja Peter, ik heb daar ook last van.....jij had teminste nog iets af), heb ik maar weer eens twee "half-af" modellen meegenomen en deze M8, die ik een jaar of 5 geleden heb gebouwd.
Het is inderdaad de oude M8 van Tamiya. Hoewel het een oude kit is, is het nog steeds een erg leuk ding en zeker iets van te maken. Ik heb indertijd aan de hand van foto's wat extra detail aangebracht aan de buitenkant en binnenkant van de toren (extra gietstructuur, details aan sluitstuk, bevestigingen voor mantel-hoes etc.), de spatborden veranderd, een gedeelte van de wadinggear toegevoegd, de Hedgerow-cutter van Tamiya's M5 kit toegevoegd en verder nog de kleine haakjes, gespjes etc. etc.
Het figuurtje komt uit de US tank crew set van Dragon. De munitie is van Verlinden.
Als ik nu naar het model kijk, zie ik inderdaad dat de kwaliteit van mijn model niet meer van deze tijd is. Wat Peter al aangeeft....de tracks kloppen gewoon niet! De AFV-club tracks bieden hier een prima uitkomst.
Bovendien ontdekte ik nog een gietnaad op de antennevoet en een dikke vette uitstoot-kring aan de binnenkant van de toren.......
Voor degenen die dit model nog gaan bouwen, Eric, Frans, Marc, Peter (?),
veel succes!
Voor referentie: Er staat onder andere een M8 HMC in het museum in Saumur, Frankrijk en er komen ook regelmatig foto's van het voertuig voor in boeken over Normandie.
Misschien dat ik er toch nog maar een ga bouwen.......
Alex