Hi Peter,
Een lang verhaal in het kort, ik had een concord, Tank Battles of the Pacific van Zaloga, daar stonden al deze opgetuigde Iwo Shermies in, als een M4A2, Dragon had een M4A2 PTO, klaar dacht ik.
De concord was een reprint uit 1995, en elke A2 bleek een A3 te zijn, het is ook moeilijk te zien.
Ik heb ervoor gekozen om een Formations M4A3 big hatch hull F078 te kopen , (ik dacht in Sneek) maar het is beter om een M4A3 kit van Dragon te zoeken, het is in ieder geval goedkoper.
En eerlijk gezegd, de Formations hull valt tegen, ik weet dat er veel mensen lyrisch over zijn, de mijne is een maandagmorgenprodukt, in het luik van de boegschutter zit een grote luchtbel die hem bijna in 2en deelt en een gietbalkje met kleine onderdelen is verschoven tijdens het gieten denk ik, onbruikbaar.
Ik denk dat ik een van de laatste uit de produktieserie heb, ik kon hem op de site ook niet meer vinden.
De zandzakken zijn van Neograde, een leuk setje en betaalbaar, via JW de Boer.
In de Dragon kit zat als extra een A3 achterplaat, ik had nog een paar Academyuitlaten liggen dus dat klopt dan ook, maar nogmaals, zoek de Dragon M4A3, da's denk ik de beste start.
De rest van de info kwam via ML, Ed Gilbert heeft een goed boek gemaakt over PTO Shermans, en op de site van Hard Corps Models is ook veel te vinden.
Je hebt ook wat vrijheid, de meest bekendste Shermies zijn pics van, Nightmare II, Davy Jones, COED enz, maar een groot deel bestaat geen foto's van en kun je je fantasie laten gaan.
Als je wat weten wilt, shoot,
Groeten Rick