Wat voor Churchill is dit?

Hallo Reitze,

Mooie foto en een goede vondst.
Deze zie je niet vaak.
Volgens mij is het een Churchill Great Eastern Ramp.
Hier is meer info met foto's

Groeten
Leon

Laatst bewerkt:
In het boek Cannonshot staat er 1 op pag 144 , zou bij het kanaal bij Apeldoorn zijn .Heb hierover contact met de schrijvers omdat gezegd wordt dat ze niet operationeel zijn gebruikt

Die zou ik nog wel willen bouwen. Alleen zo half verzopen onder water zetten na er een vol jaar aan modelbouwuren in te stoppen gaat me te ver…

fb_img_1779390808484-webp.65306
Dit is een hele goede foto voor wie een AVRE met SBG wil bouwen: Let op hoe de wielen staan — nummer 9 zweeft boven de rupsband, nummer 10 raakt hem maar nét, en dan met de flensen in plaats van met het loopvlak. Op de Churchill hadden die twee wielen een kleinere uitslag naar beneden dan nummers 2 t/m 8, zodat ze door het gewicht van de brug boven de rupsband hangen.

AVRE's met SBG's worden vaak Churchill bridgelayers genoemd , naar mijn mening is dit voorbehouden aan de enige Churchill die hiervoor speciaal is ingericht en zou de naam voir dit voertuig moeten zijn bridgelaying AVRE , dan weet je meteen waar het overgaat .De AVRE op de foto zou bij wijze van spreken s'ochtends dit doen en smiddags matten leggen .

Even een vraag uit nieuwsgierigheid, hoe werd zo’n brug vervoerd ( over langere afstanden😉) ? Op een Scammel met trailer of iets dergelijks?

wow je brengt me weer op ideeen😍🤣
Als je alle combinaties zoals deze door een halftrack werden getrokken, wilt bouwen, begin dan met het reserveren van tijd en ruimte.
Je kunt er bijvoorbeeld ook een munitieaanhamger en 17-ponder achter hangen. 19 meter, dus ruim 54 cm op schaal, lang.

Als je alle combinaties zoals deze door een halftrack werden getrokken, wilt bouwen,
Nou allemaal gaat wat ver.
Ik heb nog een M14 omgebouwd naar 75mm GMC in de planning staan.
Ik zou ook voor de brug zoals Bert zegt een truck kunnen zetten.
Vraag is alleen zou een 3 tons truck genoeg zijn?
Of zou ik richting Matador moeten gaan?

Groeten
Leon

De halftrack is een Z-census nummer dus tot 15cwt , de brug lijkt me niet veel zwaarder als een crocodile trailer , buiten dat zijn trekvermogen en laadvermogen 2 verChillende dingen

Terug
Bovenaan