Mark Verploeg
Lid van de TWENOT
Hallo alle
aangezien ik de "nieuwe" ben zal ik maar een paar dingen laten zien die ik zelf beschouw als wat van mijn betere projecten en de wat recentere (die ik dan ook vaak als mijn betere werk beschouw)
ik bouw echter niet alleen maar grond voertuigen maar wil nog wel eens een uitstapje maken naar de dingen die ook van de grond komen (al is dat pas sinds een paar jaar)
Ik moet wel zeggen dat ik heel lang alles zelf heb moeten proberen en eigenlijk geen goede bron voor informatie had dus ben ik pas de laatste paar jaar echt verbeteringen gaan maken en zien mijn werkjes er niet meer uit alsof ze direct uit de speelgoed winkel komen
Maar dit zijn enkele voorbeelden uit mijn collectie

de Meng 1:35 Renault FT-17 in dienst bij de Amerikanen tijdens de eerste wereld oorlog

De Dragon 1:35 SAS Jeep in de woestijn

dit is de Cyber hobby Panzer III Ausf. G DAK die ik verder aangekleed heb met een zandzakken setje van Panzerart en een stowage set van Legend
ook zitten er Friul rupsen op om het geheel af te maken
ik heb namelijk een behoorlijke hekel aan de Magic tracks die er bij zaten aangezien ik die nooit snel genoeg in elkaar kan zetten en ik dus vaak een verkeerde pasvorm op de wielen krijg
Ik heb wel een zwak voor de duitste zware tanks
Dus ik heb een aantal Tiger 1 tanks

de Mid production Tiger 1 met nummer 217 van Dragon
dit is de versie van commandant Otto Carius

dit is mijn Tiger 1 initial production die actief was in de regio rond Leningrad

deze is ook een initial production maar dan met de vrij unieke bakken aan de zijkanten en nummer 100 op de zijkant
deze tank is later door de russen gevangen genomen

dit is een early production van de 101 schwere SS Panzer abteilung
vaak zie je deze als de tank van Wittmann (1331) maar ik heb hem gebouwd als 1314 van het eerste peloton

dit is de late production met nummer 007 van 101 S. SS Panzer abteilung
deze tank word ook wel Wittmann's laatste tank genoemd omdat men denkt dat hij in deze tank omgekomen is
al is er nooit een duidelijke bevestiging geweest en is de identificatie gedaan aan de hand van het uniform met een lading medailles
En ik heb nog een paar modernere dingen
zoals deze

dit is de Meng D9R Armored Bulldozer

de Meng BMPT Terminator fire support vehicle
En een vliegend ding

dit is de Trumpeter 1:35 Mil Mi-24V Hind-E die ik een paar weken geleden afgemaakt heb
ik wil er nog wel een ondergrond voor maken
En dat is zo'n beetje het gene waar ik zelf wel tevreden over ben
ze zijn zeker niet de beste maar wel het beste wat ik op het moment in de vitrines heb staan
dank voor het kijken en hopelijk tot snel
groet, Mark
aangezien ik de "nieuwe" ben zal ik maar een paar dingen laten zien die ik zelf beschouw als wat van mijn betere projecten en de wat recentere (die ik dan ook vaak als mijn betere werk beschouw)
ik bouw echter niet alleen maar grond voertuigen maar wil nog wel eens een uitstapje maken naar de dingen die ook van de grond komen (al is dat pas sinds een paar jaar)
Ik moet wel zeggen dat ik heel lang alles zelf heb moeten proberen en eigenlijk geen goede bron voor informatie had dus ben ik pas de laatste paar jaar echt verbeteringen gaan maken en zien mijn werkjes er niet meer uit alsof ze direct uit de speelgoed winkel komen
Maar dit zijn enkele voorbeelden uit mijn collectie

de Meng 1:35 Renault FT-17 in dienst bij de Amerikanen tijdens de eerste wereld oorlog

De Dragon 1:35 SAS Jeep in de woestijn

dit is de Cyber hobby Panzer III Ausf. G DAK die ik verder aangekleed heb met een zandzakken setje van Panzerart en een stowage set van Legend
ook zitten er Friul rupsen op om het geheel af te maken
ik heb namelijk een behoorlijke hekel aan de Magic tracks die er bij zaten aangezien ik die nooit snel genoeg in elkaar kan zetten en ik dus vaak een verkeerde pasvorm op de wielen krijg
Ik heb wel een zwak voor de duitste zware tanks
Dus ik heb een aantal Tiger 1 tanks

de Mid production Tiger 1 met nummer 217 van Dragon
dit is de versie van commandant Otto Carius

dit is mijn Tiger 1 initial production die actief was in de regio rond Leningrad

deze is ook een initial production maar dan met de vrij unieke bakken aan de zijkanten en nummer 100 op de zijkant
deze tank is later door de russen gevangen genomen

dit is een early production van de 101 schwere SS Panzer abteilung
vaak zie je deze als de tank van Wittmann (1331) maar ik heb hem gebouwd als 1314 van het eerste peloton

dit is de late production met nummer 007 van 101 S. SS Panzer abteilung
deze tank word ook wel Wittmann's laatste tank genoemd omdat men denkt dat hij in deze tank omgekomen is
al is er nooit een duidelijke bevestiging geweest en is de identificatie gedaan aan de hand van het uniform met een lading medailles
En ik heb nog een paar modernere dingen
zoals deze

dit is de Meng D9R Armored Bulldozer

de Meng BMPT Terminator fire support vehicle
En een vliegend ding

dit is de Trumpeter 1:35 Mil Mi-24V Hind-E die ik een paar weken geleden afgemaakt heb
ik wil er nog wel een ondergrond voor maken
En dat is zo'n beetje het gene waar ik zelf wel tevreden over ben
ze zijn zeker niet de beste maar wel het beste wat ik op het moment in de vitrines heb staan
dank voor het kijken en hopelijk tot snel
groet, Mark