wat recente bouw werken

Mark Verploeg

Lid van de TWENOT
Hallo alle
aangezien ik de "nieuwe" ben zal ik maar een paar dingen laten zien die ik zelf beschouw als wat van mijn betere projecten en de wat recentere (die ik dan ook vaak als mijn betere werk beschouw)
ik bouw echter niet alleen maar grond voertuigen maar wil nog wel eens een uitstapje maken naar de dingen die ook van de grond komen (al is dat pas sinds een paar jaar)

Ik moet wel zeggen dat ik heel lang alles zelf heb moeten proberen en eigenlijk geen goede bron voor informatie had dus ben ik pas de laatste paar jaar echt verbeteringen gaan maken en zien mijn werkjes er niet meer uit alsof ze direct uit de speelgoed winkel komen

Maar dit zijn enkele voorbeelden uit mijn collectie

de Meng 1:35 Renault FT-17 in dienst bij de Amerikanen tijdens de eerste wereld oorlog

De Dragon 1:35 SAS Jeep in de woestijn

dit is de Cyber hobby Panzer III Ausf. G DAK die ik verder aangekleed heb met een zandzakken setje van Panzerart en een stowage set van Legend
ook zitten er Friul rupsen op om het geheel af te maken
ik heb namelijk een behoorlijke hekel aan de Magic tracks die er bij zaten aangezien ik die nooit snel genoeg in elkaar kan zetten en ik dus vaak een verkeerde pasvorm op de wielen krijg

Ik heb wel een zwak voor de duitste zware tanks
Dus ik heb een aantal Tiger 1 tanks

de Mid production Tiger 1 met nummer 217 van Dragon
dit is de versie van commandant Otto Carius

dit is mijn Tiger 1 initial production die actief was in de regio rond Leningrad

deze is ook een initial production maar dan met de vrij unieke bakken aan de zijkanten en nummer 100 op de zijkant
deze tank is later door de russen gevangen genomen

dit is een early production van de 101 schwere SS Panzer abteilung
vaak zie je deze als de tank van Wittmann (1331) maar ik heb hem gebouwd als 1314 van het eerste peloton

dit is de late production met nummer 007 van 101 S. SS Panzer abteilung
deze tank word ook wel Wittmann's laatste tank genoemd omdat men denkt dat hij in deze tank omgekomen is
al is er nooit een duidelijke bevestiging geweest en is de identificatie gedaan aan de hand van het uniform met een lading medailles

En ik heb nog een paar modernere dingen
zoals deze

dit is de Meng D9R Armored Bulldozer

de Meng BMPT Terminator fire support vehicle

En een vliegend ding

dit is de Trumpeter 1:35 Mil Mi-24V Hind-E die ik een paar weken geleden afgemaakt heb
ik wil er nog wel een ondergrond voor maken

En dat is zo'n beetje het gene waar ik zelf wel tevreden over ben
ze zijn zeker niet de beste maar wel het beste wat ik op het moment in de vitrines heb staan
dank voor het kijken en hopelijk tot snel
groet, Mark

Frans van Tilburg zei:
Een aantal Tiger tanks zegt hij,,,,, 😱 🤣
Zien er goed uit deze modellen Mark!
Die Hind is super!
Dank je Frans
dit zijn ook niet al mijn Tigers
ik heb er nog 2 af en ik heb er bijna eentje af
daarna heb ik er nog een stuk of 5 gewone en 2 prototypes (de Porsche en.de Henschel H2)
En als het goed is komt er nog een Initial aan vanuit de VS
die Hind gaat trouwens mee naar Overloon
ik heb heg vanmiddag aan Jan Willem gevraagd of die in de open klasse kon en dat kan dus kan hij mee
ik moet nog wel een ondergrond maken maar daar moet ik eerst een fotolijst met plastic plaat voor kopen

Mooie modellen Mark en die D9R van Meng is helemaal de bom zeg! Alles mee naar Overloon 🤣 😉

Gr.JW

j.w.stokkers zei:
Mooie modellen Mark en die D9R van Meng is helemaal de bom zeg! Alles mee naar Overloon 🤣 😉

Gr.JW
Er gaan wel enkele mee naar Overloon
ik denk alleen niet allemaal
die D9R is ook een schitterende kit on te bouwen
ik ben gewent aan Dragon die in de regel wel goed passen maar de D9R slaat alles
de cabine en de boogies zitten niet eens vast gelijmt maar zijn zo op hun plaats gedrukt ,zo strak past alles
de Tiger's blijven denk ik wel thuis
die zijn onderdeel van een lange termijn bouw waar ik al de voornaamste soorten van de Tiger bij elkaar wil zetten
en dus niet alleen de Initial ,early , mid en late productions maar ook in verschillende omgevingen
zo heb ik nog verschillende kits liggen voor een DAK met heel wat upgrades , de beroemde 131 (eigenlijk ook een DAK) ,een Fehrman , 2 late producties
maar 1 word een late en de andere een final
ik moet alleen nog een normale Mid prod. hebben omdat de 217 van Carius een vrij aparte was met initial gespiegelde rupsen en een Tiger P geschuts mantel en plaat
en dan heb ik de 2 prototypes nog al is de Tiger P er een met zimmerit die later ook nog echt is ingezet tegen de sovjets
maar er gaan zeker een paar van deze dingen mee naar Overloon
de Hind ,Terminator en de D9R gaan in ieder geval mee

Ha die Mark,

Welkom op het forum!

Ziet er echt prima uit. Hoewel ik zelf ook voornamelijk Duits georiënteerd ben vind ik toch vooral die Hind en dat moderne spul echt mooi geworden. Ik ga ze in Overloon eens op mijn gemakkie bekijken.....

groeten, Richard.

Richard Cramer zei:
Ha die Mark,

Welkom op het forum!

Ziet er echt prima uit. Hoewel ik zelf ook voornamelijk Duits georiënteerd ben vind ik toch vooral die Hind en dat moderne spul echt mooi geworden. Ik ga ze in Overloon eens op mijn gemakkie bekijken.....

groeten, Richard.
Dank je Richard
de Hind had ik al een tijd liggen en heb hem pas gebouwd toen we een buddy build (groeps bouw met lange duur en zonder winnaars) hadden op een ander forum
er is wel veel aan verbouwd met after market spul
de moderne voertuigen zijn allebei Meng dozen die gewoon geweldig zijn om te bouwen
zeker de D9R bulldozer is goed en leuk om te maken
Al bouw ik doorgaans Duitse voertuigen en dan richt ik me nog het meeste op de dingen van 1943 en later
die Tigers komen ook van een groeps bouw
daar heb ik geprobeerd om deze 5 te bpuwen in 3 maanden
wat bijna gelukt was maar de nummer 100 had een ongelukje met airbrush cleaner (iets met een idioot die met een open fles gaat schudden) dus die moest helemaal opnieuw schoon gemaakt en geverfd worden
maar toen had ik besloten om ze allemaal te gaan bouwen in al de versies die er waren
dat wil ik ook nog doen met de King Tiger maar daar zijn de verschillen veel kleiner
buiten de 2 verschillende koepels althans
maar ik heb wel wat ander spul al is het niet veel
zo heb ik nog een paar Shermans en de nodige stowage om ze vol te laden maar dat is dan ook zo'n beetje alles wat ik heb dat niet duits is op wat viegtuigen en heli's na

Maar ze zullen in Overloon klaar staan dus ga gerust je gang om ze te bekijken zou ik zeggen

Dat ziet er zeer smakelijk uit allemaal !
Erg fraai ook die Hind, ik bouw al jaaaren geen vliegspul meer, maar helicopters heb ik een zwak voor... wie weet...

happy modeling 😀
Peter

peter van dijk zei:
Dat ziet er zeer smakelijk uit allemaal !
Erg fraai ook die Hind, ik bouw al jaaaren geen vliegspul meer, maar helicopters heb ik een zwak voor... wie weet...

happy modeling 😀
Peter
Dank je
al de heli's die ik heb zijn in 1:35 met het oog op diorama ideeën
maar door ruimte gebrek ben ik voorlopig gestopt met het bouwen van diorama's want die werden iedere keer groter dan ik gepland had
ik heb er nog een paar over op het moment
zo heb ik nog een AH-1W Super Cobra ,UH-1D Huey en een AH-60L DAP Blackhawk
er is er nog een die ik wil hebben maar ik vind hem meestal te duur

Terug
Bovenaan