Wat pics van (bijna) af en under construction

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
sd Kfz 135/1 Afrika
Partisans
Hoi allen,

Hier nog wat pics van modellen die ik recent (bijna) af heb, of waar ik nog druk mee bezig ben. Naast deze modellen is een Ferdinand bijna gereed voor de spuit, evenals de trailer voor de FAMO. Ik denk dat ik daar de rest van het jaar nog wel zoet mee ben... Verneem graag jullie comments.

DSC02109.jpg

Panther A, bijna af. Dragon model, niets mis mee. Zimmerit patroon koepel heeft me wel veel tijd gekost. Model is een mix van twee Panthers. Moet nog nummers en Balkenkreuzen schilderen, en op de voorzijde Bosch lamp en klep vizier bevestigen. Ook moet er nog wat smeerolie uit de uiteinden assen wielen komen, en her en der wat regenstrepen.

DSC02112.jpg

Close up van dit typische Zimmerit patroon.

_DSC2122.jpg

Mijn FAMO. Bijna af, nog de trekstang met draad vastzetten zoals op de voorpagina van Nuts & Bolts te zien is, lenzen voor de verlichting en wat accesoires om de kabine op te leuken.

_DSC2134.jpg

Tiger 1, project heeft (te) lang stilgelegen, omdat ik te weinig referentie kon vinden voor de bevestiging kabels, maar nu toch opgepakt en bijna af. Nog wat kleine vleugelmoeren en de kabel verlichting vastzetten en naar de spuit toe.

_DSC2163.jpg

Jagdtiger, oud model van Dragon, heb ik gereanimeerd mbv Aber. De originele pantserstructuur vond ik overdone, en die heb ik hersteld mbv acryl plamuur. Dat lukte goed, al was het bevestigen van de plastic delen zoals de haken voor bevestiging reserverupsen daarna lastig. Misschien dat ik nog eens de rupsen vervang door Friuls.

_DSC2189.jpg
[/img]

Voorzijde van dit imposante beest.

Je gaat lekker, zo!
Zo'n Sturmtiger blijft een brute, stale bak enne....
Meer plaatjes van de Famo, graag!! 🙄

Ron van Wiggen zei:
Zo'n Sturmtiger blijft een brute, stale bak enne....
Dan zie jij meer dan wij 🙂 ...

@vincent: dat ziet er tof uit allemaal. Het idee van de andere camo op de koepel vind ik een goede vondst. Alleen, meer foto's van alle modellen zou niet verkeerd zijn. Dat verdienen ze wel naar mijn mening.

Groeten, MartinD

Terug
Bovenaan