Wat is hier nu fout gegaan?

zou je denken. Heb geruime tijd voor m'n werk in het buitenland gezeten en weinig serieus kunnen bouwen de afgelopen jaren. Toch wel wat gedaan af en toe, waarvan hier het resultaat. Het zijn allemaal Dragon Shermans van de laatste "generatie". Ze halen het niet bij Tasca's standaard en ook niet bij Dragon's laatste Duitse modellen, maar met wat extra werk is er toch wel wat van te maken. De afgebeelde shermans zijn een M4(105), gebouwd uit een M4A2 met motordek van een oude Italeri M4A1, wat Formations spulletjes, Dragon 105mm koepel en een armorscale 105 loopje en mantle, een M4A3(75)W, gebouwd met de romp uit de M4A3(76)W doos en koepel van de M4A2, en tenslotte een M4 die Dragon als M4 Normandy verkoopt. Her en der moeten er nog wel wat afgemaakt worden, maar laat me weten als jullie incorrectheden etc. zien.

DSCN5609.jpg

DSCN5611.jpg

DSCN5612.jpg

DSCN5614.jpg

DSCN5615.jpg

DSCN5616.jpg

DSCN5617.jpg

DSCN5613.jpg

Groetjes
DIRK

Dirk-Jan Gijsbers zei:
maar laat me weten als jullie incorrectheden etc. zien.
Groetjes
DIRK

Pakt chips en bier en gaat er even voor zitten 😉

Hoi Dirk-Jan,

Ten eerste moet ik zeggen : strakke foto's gemaakt van mooie afgewerkte schone modellen. Chapeau !...zou zo maar een Sherman willen gaan bouwen 🙂

Enige dat ik kan melden is dat ik de polystyreen belijningen met gaatjes aan de zijkant niet mooi recht vind lopen; de onderrand is recht maar de bovenrand is golvend. Misschien valt dit optisch weg wanneer je er een kleurtje overheen gooit ?

succes !

groet Frank

zeer netjes gebouwd.
Alleen op de laatste foto valt mij de gelaste platen aan de zijkant van de romp op.
Lijkt wel of er geen lasnaad aan die platen zit, ze zijn iets te netjes.
Misschien dat je daar nog iets aan kan doen?

Groetjes Manuel

Simon Redering zei:
He Frank, dat ''golvende'' hoort zo! Zo ziet dat er in het echt ook uit.

gr, simon 😉

aloha Simon,

Dat wist ik niet! ...weer wat geleerd. 🙂
Dan resten mij dus alleen nog de terechte lovende kritieken!

Groet frank

Keep´em coming! 8)
Je Alidade sight op de M4A3 (75) W zit verkeerd om volgens mij.
De naad op de koepel is nogal grof zo, met de hoeveelheid putty. De smoke mortar moet nog geplugd worden zo te zien.

Maar verder ziet het er netjes uit. Grote incorrectheden zitten er volgens mij niet, maar dat is met de foto's ook wat lastig te zien. De M4A3 wordt van 14th AD, te zien aan de kist?
Gaan ze mee naar Sneek, en zo ja, zijn ze dan geverfd?

Groet, MartinD

Iedereen bedankt voor de opmerkingen.

@Manuel: Laatste foto is van de M4, ik denk dat het door de foto zelf komt dat je geen lasnaden ziet. Op het model zitten ze wel degelijk en zien er redelijk goed uit, net als de rest van de romp, al moeten de "kinks" in de "hoods" wat prominenter zijn. Wat Dragon wel verpest heeft in alle recente Sherman modellen zijn de voorspatbordjes, vandaar dat ik deze door Tamiya/Tasca exemplaren vervangen heb, al dan niet met wat extra evergreen plaat/strip.

@Martin: Die alidade sights zijn door Dragon achterste voren gemaakt. Ik heb het voor een van de Shermans verbeterd, maar na al m'n referentie materiaal erop na gezocht te hebben blijkt dat ze in het echt heel soms ook verkeerd om zaten, geen idee waarom. Ik heb het daarom op de andere twee Shermans gelaten zoals het was. Mooier is natuurlijk een photo-etch exemplaar 😉 . Zal de putty op de koepel nog een veegje met scotchbrite geven en de smoke mortars worden nog geplugd, en keep them coming them M5A1's!!

Groetjes
DIRK

Terug
Bovenaan