Wat is dit voor voertuig?

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse leger 1944
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
RAM MkII Kangaroo

Tijd 3:13.

IMG_2518.webp
Zou het een Valentine bruggenlegger kunnen zijn?
Of een Windsor / universal carrier met tent?

Laatst bewerkt:
Inderdaad een Amerikaanse halftrack, zo te zien met één of andere bovenbouw erop. De spatborden lijken mij die van de M5-serie te zijn.

In bovenstaand stukje film van Bas (op 1:03), vond ik (afgezien van de gesneuvelde militair en paarden) de motorfiets met zijspan opmerkelijk :
1781602324093.webp
Het lijkt, of er een Notek-verlichting op de zijspan is gemonteerd !

1781603391121.webp
Op het filmpje Typisch Den Bosch lijkt dat op tijdstip 0:58 - 1:03 een Crusader Mk.III AA (anti-aircraft) te zien is. Klopt dat ?

Laatst bewerkt:
Als ik het voertuig uit de foto knip en dan smaller maak omdat dit beeld erg breed is gemaakt lijkt het wel wat weg te hebben van een Dodge 6 x 6

Vraag.webpVraag 2.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Die crusader AA staat bij de de brug over de Aa, nabij de watertoren. Brug en toren zijn niet veranderd. Deze crusader heb ik nagebouwd en laatst meegenomen naar beurs te Goes.

Dodge is uitgesloten, nooit amerikanen in regio den bosch gehad.

Ja, een loyds of windsor carrier met de voor en achterluifel eraf

Ik neig het meest naar een vertekende halftrack met verhoogde opbouw , wat redelijk algemeen was , misschien signals met links en rechts een antenne ? De genoemde rupsvoertuigen hebben allen een vlakke vloer en hier is toch duidelijk de contour van een aandrijfgedreven vooras te zien

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan