Was zum Teufel? / All Clear? update 24-05-09 verf

Hallo medeplakkers,

Terwijl in mezelf aan het bekwamen ben in het afwerken en schilderen van figuren, ben ik toch maar begonnen aan een tussendoor projectje.
Dat is zoals het er tenminste nu uitziet, maar mezelf kennende zal het daar niet bij blijven 😳 .

Het wordt dit keer een dio wat van twee zijden bekeken kan worden, en waarin dus ook twee verhalen worden verteld (met mogelijk twee verschillende eindes, maar die kun er zelf bijverzinnen).

Aan de ene zijde heb een aantal lui.
Die lui heten de duitsers, en deze Duitsers hebben een Tankjager.
Dit voertuig hebben ze voor een korte stop even onder een boom en naast een hoge muur geparkeerd.
Opeens gaat daar een poort een heel klein stukje open.
Was zum Teufel?? 😱 ?? roept de commandant terwijl hij zijn pistool pakt.
De twee andere bemanningsleden kijken quasi verbaasd over hun schouder richting poort 😕: .

Ander de ander zijde hebben we dan ook wat lui.
Deze lui heten Amerikanen, en maken deel uit van de 101AB Div.
Deze lui zijn een beetje verdwaalt en zijn op zoek naar hun eigen linies 😕: .
Daar stuiten ze op een poort. Maar wat bevindt er zich achter die poort?
Even voorzichtig een blik werpen dan maar. Langzaam de poort een stukje open maken en effe kijken.
Helaas gaat de poort niet open naar de kant waar de duitsers staan, en hebben ze dus (nog) niets in de gaten.
Op één para na, die hoort iets over/achter de muur... 🙄 ......

een hoop bla, bla.
Maar dat is zoals het verhaal zich in mijn hoofd afspeelt, en strakjes hopelijk op dit dio.

Ik ben al begonnen met de basis.
Ik had nog wat verlinden cobblestone liggen, de de basis layout was zo klaar.
Het muurtje is van Reality in Scale, en is de ideale oplossing voor het muurtje. Dit muurtje is strak gegoten en bezit erg mooie details met een nog mooiere poort (Thanx Olav).
Op een van de pilaren komt een werkende lamp (lang leve Nokia), en zal een leuk effect geven bij duisternis.
Sorry lui, ik ben in een luie bui, dus helaas weinig scratch dit keer 😳 .

Genoeg geouwehoerd hier zijn de foto's:
16-04-09.jpg

De muur met lamp:
16-04-091.jpg

Detail van de lamp:
16-04-092.jpg

Grondwerk Duitse zijde:
17-04-09.jpg

Grondwerk Amerikaanse zijde:
17-04-091.jpg

Oh ja, en het autootje van Ironside:
16-04-094.jpg

Lief klein dingetje nietwaar??

Shoot please.

Greetz
Axel

Hey

Hey Axel

Als dit net zo een topper belooft te worden als je Franz en Ivan story heb je weer een dikke winnaar in de wording. Je hebt mij alvast op de eerste rij zitten als fan! Ben benieuwd naar je nieuwe update.

We zien elkaar wel op modelforce he collega dan kunnen we eens bijpraten.

Grtz Roel

Geweldig idee, wat zeker een prachtig dio zal opleveren :!:

Maar, ... het is niet dat ik de pret wil drukken maar een brandende straatlamp in volle bezettingsperiode is zéér onwaarschijnlijk. Alles moest verduisterd worden. Als ik mij niet vergis werden straatlampen met donkerblauw overschilderd, zodat het nog iets en niks was maar zeker niet zichtbaar vanuit de lucht. Door een heldere, brandende, straatlamp in die periode (Normandie) zou vlug een kogel gaan, want niemand wou de aandacht trekken (ook niet achter het front).

Vriendelijke groeten,

Gert

Mijnheer 'deadly angel', graag ontvang ik van u een pb met uw volledige voor- en achternaam. Omdat we graag met echte mensen te doen hebben worden nick names hier niet toe gelaten.
Mvg, Jan 🙂

Hallo medeplakkers,

allereerst bedankt voor de reacties.
André- thanx, bij deze 😉 .

Frank- thanx, de figuren heb ik al, het wordt een mix van dragon, Nemrod, M-Models.

Roel- thanx, ik doe mijn best.
PS. goed je weer eens gesproken te hebben 😉

Rinus- thanx, idd gewoon een ledje.

Gert- thanx, je hebt gelijk, daarom wordt het lampje ook in een blauwe tint geverfd. Dit werdt redelijk veel gedaan, om zo toch enigszins wat licht op straat te krijgen.
Het is al een tijdje rustig omtrent dit projectje.
Veel van huis en weinig tijd om the bouwen.

Gelukkig heb ik tussen de evenemten door een beetje kunnen frutselen.

De ironside kit is een draak van een model.
Slechte pasvorm en weinig details, genoeg te scratchen dus.
Het interieur hou ik basis omdat daa straks weinig van te zien is.

De electriciteitsmast is een mix van Verlinden, Plusmodels en een beetje scratch.
De pics:

De romp:
16-05-09.jpg

16-05-091.jpg

De bovenbouw:
16-05-094.jpg

16-05-096.jpg

Samengevoegd:
16-05-098.jpg

16-05-099.jpg

16-05-0910.jpg

16-05-0911.jpg

Fet kanonneke geinstalleerd:
16-05-0912.jpg

De electriciteitsmast:
16-05-0913.jpg

16-05-0914.jpg

TBC
Shoot please.

Greetz
Axel

Ziet er weer mooi uit Axel. Maar ik ben altijd een fan van ex-frans materieel.

In het interieur van je Renault zou je het een en ander nog groen kunnen verven. Blijkbaar vonden de fransen toen al dat dat een mooi contrast zou geven. Zal vanavond wel wel plaatjes doorsturen (+ die plaatjes van zo'n Pzj in NL).

Neem je hem trouwens morgen ook mee naar Overloon? Zou hem wel weer een real-life willen zien. Neem ik mijn R35 ook meteen mee.

Ben blij dat die Ironside kit zo slecht is 😈 Hoef ik niet verder te zoeken en ga ik dit geval zelf misschien eens scratchen.

Succes

Niels,

thanx, zoals je mss gemerkt hebt was ik vooral niet in Overloon.
ik begrijp dat ik iets gemist heb 😳 .

Back on topic:
Groene verf aan de binnenzijde hé, mmmhhhh klinkt leuk, daar ga ik eens over bomen.
Vwb de foto's hou ik me aanbevolen, maar dat wist je al.
ik zal hem morgen eens meenemen naar de bouwavond.

Spreek je later.

Greetz
Axel

Hoi Axel,

Ik weet niet of je vraag naar foto's algemeen is, anders bij deze een aantal (ik zal ze met een week weghalen om het topic niet al te vervuilen).

*edit* de enige interieurfoto:
35R05.jpg

35R01.jpg

Eric

Hallo medeplakkers,

Eric, thanx voor de pics.

Eelke, thanx 😉 .

Niels, thanx voor de pics, net wat ik nodig had.

And now it's time for paint.

Ik heb gekozen voor een tritonal camopatroon, dit omdat ik denk dat de camo met levend materiaal er dan nog beter uit gaat springen.

Anyways, the pics:
24-05-09.jpg

24-05-091.jpg

24-05-092.jpg

24-05-093.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

Hey Axel leuk diorama idee,en de jager erg mooi gespoten camo'tje deze blijf ik met veel intresse volgen.
Ook met het echt werkende lampje lijkt mij een echte sfeer maker 😉

Succes met het geheel ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
Cheers Rinke

Mooie camo-paintjob Axel.
Ik heb ook nog een broncootje staan dus kan de info en bijstellingen hier goed gebruiken. Kan slecht wachten op het eindplaatje van je diorama.

groet Frank

Goeie camo Axel, nu nog een paar nummers en het grote weatheren kan beginnen. Met zo'n interieur kan je je lekker uitleven. Ben benieuwd

Succes

@ Frank: wat bedoel je met "broncootje"? Bronco heeft alleen verschillende versies van de Hotchkiss. De Hotchkiss heeft afgezien van de koepel niks met deze Renault 35 gemeen en de Duitse ombouw trouwens nog minder.

Terug
Bovenaan