Hallo medeplakkers,
Terwijl in mezelf aan het bekwamen ben in het afwerken en schilderen van figuren, ben ik toch maar begonnen aan een tussendoor projectje.
Dat is zoals het er tenminste nu uitziet, maar mezelf kennende zal het daar niet bij blijven 😳 .
Het wordt dit keer een dio wat van twee zijden bekeken kan worden, en waarin dus ook twee verhalen worden verteld (met mogelijk twee verschillende eindes, maar die kun er zelf bijverzinnen).
Aan de ene zijde heb een aantal lui.
Die lui heten de duitsers, en deze Duitsers hebben een Tankjager.
Dit voertuig hebben ze voor een korte stop even onder een boom en naast een hoge muur geparkeerd.
Opeens gaat daar een poort een heel klein stukje open.
Was zum Teufel?? 😱 ?? roept de commandant terwijl hij zijn pistool pakt.
De twee andere bemanningsleden kijken quasi verbaasd over hun schouder richting poort 😕: .
Ander de ander zijde hebben we dan ook wat lui.
Deze lui heten Amerikanen, en maken deel uit van de 101AB Div.
Deze lui zijn een beetje verdwaalt en zijn op zoek naar hun eigen linies 😕: .
Daar stuiten ze op een poort. Maar wat bevindt er zich achter die poort?
Even voorzichtig een blik werpen dan maar. Langzaam de poort een stukje open maken en effe kijken.
Helaas gaat de poort niet open naar de kant waar de duitsers staan, en hebben ze dus (nog) niets in de gaten.
Op één para na, die hoort iets over/achter de muur... 🙄 ......
een hoop bla, bla.
Maar dat is zoals het verhaal zich in mijn hoofd afspeelt, en strakjes hopelijk op dit dio.
Ik ben al begonnen met de basis.
Ik had nog wat verlinden cobblestone liggen, de de basis layout was zo klaar.
Het muurtje is van Reality in Scale, en is de ideale oplossing voor het muurtje. Dit muurtje is strak gegoten en bezit erg mooie details met een nog mooiere poort (Thanx Olav).
Op een van de pilaren komt een werkende lamp (lang leve Nokia), en zal een leuk effect geven bij duisternis.
Sorry lui, ik ben in een luie bui, dus helaas weinig scratch dit keer 😳 .
Genoeg geouwehoerd hier zijn de foto's:
De muur met lamp:
Detail van de lamp:
Grondwerk Duitse zijde:
Grondwerk Amerikaanse zijde:
Oh ja, en het autootje van Ironside:
Lief klein dingetje nietwaar??
Shoot please.
Greetz
Axel
Terwijl in mezelf aan het bekwamen ben in het afwerken en schilderen van figuren, ben ik toch maar begonnen aan een tussendoor projectje.
Dat is zoals het er tenminste nu uitziet, maar mezelf kennende zal het daar niet bij blijven 😳 .
Het wordt dit keer een dio wat van twee zijden bekeken kan worden, en waarin dus ook twee verhalen worden verteld (met mogelijk twee verschillende eindes, maar die kun er zelf bijverzinnen).
Aan de ene zijde heb een aantal lui.
Die lui heten de duitsers, en deze Duitsers hebben een Tankjager.
Dit voertuig hebben ze voor een korte stop even onder een boom en naast een hoge muur geparkeerd.
Opeens gaat daar een poort een heel klein stukje open.
Was zum Teufel?? 😱 ?? roept de commandant terwijl hij zijn pistool pakt.
De twee andere bemanningsleden kijken quasi verbaasd over hun schouder richting poort 😕: .
Ander de ander zijde hebben we dan ook wat lui.
Deze lui heten Amerikanen, en maken deel uit van de 101AB Div.
Deze lui zijn een beetje verdwaalt en zijn op zoek naar hun eigen linies 😕: .
Daar stuiten ze op een poort. Maar wat bevindt er zich achter die poort?
Even voorzichtig een blik werpen dan maar. Langzaam de poort een stukje open maken en effe kijken.
Helaas gaat de poort niet open naar de kant waar de duitsers staan, en hebben ze dus (nog) niets in de gaten.
Op één para na, die hoort iets over/achter de muur... 🙄 ......
een hoop bla, bla.
Maar dat is zoals het verhaal zich in mijn hoofd afspeelt, en strakjes hopelijk op dit dio.
Ik ben al begonnen met de basis.
Ik had nog wat verlinden cobblestone liggen, de de basis layout was zo klaar.
Het muurtje is van Reality in Scale, en is de ideale oplossing voor het muurtje. Dit muurtje is strak gegoten en bezit erg mooie details met een nog mooiere poort (Thanx Olav).
Op een van de pilaren komt een werkende lamp (lang leve Nokia), en zal een leuk effect geven bij duisternis.
Sorry lui, ik ben in een luie bui, dus helaas weinig scratch dit keer 😳 .
Genoeg geouwehoerd hier zijn de foto's:
De muur met lamp:
Detail van de lamp:
Grondwerk Duitse zijde:
Grondwerk Amerikaanse zijde:
Oh ja, en het autootje van Ironside:
Lief klein dingetje nietwaar??
Shoot please.
Greetz
Axel