"Wartend auf den Befehl" - Eindfoto's 14-02-11

Hallo iedereen,

Na een tijdje niks gedaan te hebben aan modelbouw, begon het weer te kriebelen om weer een nieuw project te starten. Ik had in Schiedam een Marder III op de kop getikt en ben daar mee begonnen.

Het is de Dragon Smart Kit. De boxart vind ik ronduit lelijk, maar het detail van de inhoud maakt alles goed.

Ik heb er nog niet veel aan gedaan, maar ik hoop de komende tijd er veel aan te werken.

1zwnrbt.jpg

Detailfoto´s zijn zeer welkom.

Groeten,

Maarten

Re: Marder III Ausf.H

Hoi Maarten,

Succes met dit model! Ik heb er ook een begin aan gemaakt en ga er bij de FOC mee verder. Let even op bij het plaatsen van de kap rond het comp-artiment en het pe rek wat je in het plastic frame moet plaatsen. Vooral dit laatste moet erg precies wil je hem recht hebben geplaatst. Al concrete ideeën voor een setting/ camo?

Groetjes!

Hoi Boris,

Bedankt voor je reactie.

Ik zat te denken aan een Normandië setting met een three tone camo. Ik weet dat ik dan ook mee kan doen aan de FOC, maar ik wil nu gewoon op mijn gemak deze kit bouwen, zonder de stress van een FOC.

Groeten,

Maarten

hi Maarten,

ik heb wel een pdf bestand voor je van de Marder III alleen het is in het pools maar de foto's zijn goed. Laat me even weten of je het bestand wil hebben.

Groetjes

Peter 😀

Ah, hoe meer Ausf.H's hoe beter 😀 Ben ik hier trouwens de enige die de Tristar kit aan het bouwen is? Die gaat me soms een beetje te ver, maar is daarom ook wel een uitdaging. Zeker geen kit om in een avondje in elkaar te plakken. Ben nu vooral aan het denken hoe ik dat ding in vredesnaam geschilderd kan krijgen.....

Als je de Dragon kit buiten de FOC-stress wil bouwen heb je misschien de tijd om een aantal probleempjes aan te pakken. Maarten, als je niet vast zit aan Normandië zijn er een aantal geweldige kleurenfoto's van een voertuig in Italië. Ja, ook die heeft een 3-tone. Klik

@ Peter, bedankt, ik wil dat pdf bestand wel hebben, zou je hem via de mail kunnen sturen? Ik stuur je mijn e-mail adres wel via pb.

@ Niels, bedankt, ik zal de link met probleempjes eens goed bekijken. Die foto in Italië is wel erg gaaf, maar ik denk dat ik het bij Normandië hou.

Groeten,

Maarten

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik hier mee ben begonnen 😳 😱 .

Dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een update te plaatsen.

De Marder is ondertussen afgebouwd en staat in de zwarte primer. Ik ben al bijna klaar met het diorama dat er bij komt. Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn bestelling binnen van Rob Trommelen en kan dan waarschijnlijk al beginnen met spuiten en nog wat graspolletjes op het diorama plakken, althans als ik het niet te druk heb met school 🙄 😢 . Ik maak de Friuls denk ik pas op het laatste af, want ik heb daar nu niet zoveel zin in 🙄 😈 .

Maar hier een paar foto's:

2czzdq1.jpg

6tlifb.jpg

En de bouw van de Friuls gaat gestaag verder:

2wd8x05.jpg

Tips en commentaar zijn welkom.

Groeten,

Maarten

Re: Ein Kleines Stuck Ruhe Während des Krieges

Hoi Maarten,

Wat me vooral wel bevalt is het formaat van je dioramaatje in wording, lekker klein! Het ventje lijkt me zo op het eerste oog niet veel mis mee. Je Marder is nog niet zover dat er iets zinnigs over te zeggen valt, de rest van het diorama vind ik qua compositie wel mooi. Die ton zou ik nog wat aan doen, die is ook nog niet af neem ik aan. De boom idem dito, meestal loopt de stam daar waar hij de grond uitkomt wat dikker uit naar de wortels. Ik neem aan dat de bodem tussen de sneeuwbedekte gedeeltes ook nog niet af is? O ja, je schrijft dat je nog graspolletjes gaat plaatsen.
Verder zou ik even gaan nadenken over je titel, op zich is wel duidelijk wat je bedoelt, maar in het duits zou ik het anders zeggen:

"Kurze Ruhe während des Krieges", dus zonder lidwoord, al is dan de rust èrg kort ten opzichte van de oorlog waarmee vergeleken wordt. Kweenie.
of:
"Kurze Rast im Krieg", dan betrek je het meer op de figuur (of figuren) in je diorama.

Maar goed. Twee centjes.

Kanne

PS (of edit, zo je wil) ik zou in elk geval een Umlaut plaatsen op de "u" van Stück.

Bedankt voor je reactie, Kanne. De ton weet ik niet echt wat ik daar nog mee moet doen, ik heb hem geschilderd met de haarlak techniek en een wash en een filter gegeven. Hebben jullie nog tips? De boom dat kan ik helaas niet meer veranderden, die zit vast en die heb ik ook al geprobeerd in het ondergrondje te laten verzinken.

De boom was een resin exemplaar van Plus Model, deze heb ik ook een wash gegeven en met de dotting techniek bewerkt, zou een matte vernis werken om de boom er wat natuurlijker uit te laten zien?

De titel ga ik nog even goed over nadenken, ik denk dat ik hem ga veranderen, hij is ook erg lang, dus een kortere die Kanne aangaf is beter denk ik.

Groeten,

Maarten

Maarten van Campenhout zei:
Hebben jullie nog tips?
Ja, ik zou hem helemaal weglaten.
Jij hebt met dit figuur en het voertuig, in combinatie met een lekker kleine basis een heel mooi diorama in wording.
De ton voegt niks toe op dit moment. Dat je techniek wilt gebruiken is natuurlijk mooi, en dat je ze wilt laten zien is ook begrijpelijk.
Maar een ton zoals deze kun je ook functioneel maken op een diorama. Dat is het hier dus niet.

Figuur ziet er netjes uit.
Qua titel, een pakkend iets is altijd mooi. Nu vind ik het stukje rust niet terug in het diorama, als je snapt wat ik bedoel.
Misschien moet je dan echt een figuur gebruiken, die zijn rust neemt in plaats van deze.

Hoe dan ook, succes met de vorderingen.

Groet, MartinD

Bedankt voor je reactie, Martin.
Alleen hoe kan ik een ton wel functioneel maken, dan?

Als titel heb ik nu in gedachten iets zoals:

''Wartete auf den Befehl'', dit in de zin van dat hij aan het wachten is op op een bevel van zijn hogere(of hoe je iemand die een hogere rang heeft dan hij ook noemt 🙄 😉 )

Vandaag of morgen gaat het eerste zandkleurige verflaagje erop.

Hij komt trouwens in een whitewash 😉 .

Groeten,

Maarten

Maarten van Campenhout zei:
Bedankt voor je reactie, Martin.
Alleen hoe kan ik een ton wel functioneel maken, dan?
Als je diorama zicht afspeelt op een werf, of werkplaats.
Wanneer er een wegwijzer in gezet is.
Als hij als baken gebruikt is, om een kruising aan te geven voor tijdens nachtritten. Witte verf over dat ding voor de zichtbaarheid.

Groet, MartinD

Maarten,

Functioneel maken in dit geval. Zou de ton kunnen dienen als warmte bron echter niet bij de boom dan 🙄

Herman

hoi maarten,

zo zie je maar weer; wat in het vat zit verzuurd niet. je kan ook de olie drum op zijn zij liggen, een paar butsen en deuken er in, flink in de roest en klaar een afdankertje. 😀 😀 maar ik hou van simpel 😈 😈

kijk uit naar de verdere vorderingen, de dio is zo wel in een goede balans.

gr steven

Bedankt voor jullie reacties.

Over de ton zit ik nog steeds te twijfelen, ik vond hem wel leuk als aankleding, al helemaal met de Kar98k erop, dus misschien ben ik wel eigenwijs, maar ik vind hem eigenlijk wel mooi zo. Het kan toch ook zijn dat het een verzamelpunt is waar altijd iemand op wacht staat en waar altijd wat bevoorradingsspullen liggen 🙄 . Misschien is dit alleen niet echt historisch correct?

De Marder is ondertussen gespoten en geschilderd en ben inmiddels ook al begonnen met verweren, binnenkort komen er denk ik nog wel wat foto's 😉 .

Groeten,

Maarten

Hallo iedereen,

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het schilderen en verweren van de Marder III H. Ik had eigenlijk tussendoor wat foto's moeten schieten, maar heb er tijdens het schilderen en verweren eigenlijk niet aangedacht 😳 .

Op de to do list staan nog:

Afbouwen, schilderen en bevestigen van de tracks,

De terugloopwielen schilderen(die zitten namelijk in vergelijking met de andere wielen teveel onder de modder 😉 ),

Stukje van de uitlaat waar ik niet helemaal goed bij kon schilderen en nog een beetje roet aanbrengen.

Hier zijn dan de foto's, ze doen het diorama niet echt eer aan, in het echt ziet hij er naar mijn idee veel beter uit 😉 🙄 :

5vq8zm.jpg

28qrt4z.jpg

voqype.jpg

beh2jb.jpg

os5ro1.jpg

14muatj.jpg

Tips en commentaar zijn welkom 😉 .

Groeten,

Maarten 8)

Re: "Wartete auf den Befehl" (Update 19 januari)

Thanks, Niels.

Ik snap alleen niet wat je bedoeld met het zichtbaar zijn van decal (of sticker) 🤐 . Wat bedoel je precies? Die rand eromheen is namelijk gewoon de witte verf van de white wash 😉 🙄 .

Groeten,

Maarten

hoi maarten je bent goed bezig.
ik denk alleen wel dat je beter op de dikte van jouw verflagen moet gaan letten
want bij de loop en nog op een paar andere plekken zie ik dat je barsten in je verf hebt zitten.
want volgens mij komt dat daardoor. 😉

gr,Chris

Bedankt, Chris.

Ik snap wat je bedoeld met de dikte van mijn verflagen 😉 😕 .

Dit heeft waarschijnlijk met m'n grondlaag te maken, dit heb ik namelijk niet met Vallejo gedaan, maar met Van Gogh acrylverf uit een tube, verdund en in de airbrush. Waarschijnlijk kon de Vallejo verf zich niet goed hechten op het zwart van Van Gogh 😉 🙄 .

Groeten,

Maarten

Nee, dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik had geen Vallejo zwart op voorraad, dus ik dacht ik probeer het met Van Gogh en het viel niet eens echt heel erg tegen 😉 🙄 .

Volgende keer ga ik wel gewoon met Vallejo zwart primeren hoor, vind gewone zwarte verf toch wat prettiger werken dan de grijze Tamiya of MR. Surfacer primer die ik ook heb staan 😉 .

Groeten,

Maarten

Bedankt, Tristan 😉 .

Ik vind die gebroken verf ook wel meevallen, misschien heb je gelijk wat betreft de kou, ik had misschien wel het raam open en de verwarming uit 😳 😛 .

Groeten,

Maarten

Hallo iedereen,

Hier dan de eindfoto's van dit project.

De titel is:
''Wartend auf den Befehl''
27. November 1943,
Belarus in der Nähe von Minsk

Afgelopen zaterdag was hij al te zien in Schiedam en won ik er zilver mee.

sebvgz.jpg

21msuac.jpg

2e5s7me.jpg

ked83m.jpg

2ez5qfl.jpg

2w5lxle.jpg

Hier met de zilveren medaille 😛 :
28knjvd.jpg

Bedankt iedereen voor de hulp en misschien pas ik nog wel wat dingen aan, maar voorlopig laat ik het zo 😉 .

Nu verder aan m'n Opel Blitz.

Groeten,

Maarten

Hoi Maarten, leuk om je nu keer in het echt gesproken te hebben en groot compliment dat je op je jonge leeftijd al zulk mooi werk maakt! Niets meer aandoen maar leren en meenemen naar een volgend project! Je zo elke keer weer verbeteren!!! Van harte met je welverdiende zilverenplak!!

JW

Terug
Bovenaan