[Walter] Vurende 120mm Brandt Rayé KL

Zit al te bedenken hoe ik de draadjes van de vuurcirkel onzichtbaar richting de loop krijg.
Onzichtbaar hoeft misschien niet wanneer je de draadjes kunt laten meespelen in de uitstoot die na de granaat komt.
Op de eerste paar foto's van dit topic zijn (zo noem ik het maar even) rooksporen te zien... die witte sporen recht vanuit de schietbuis de lucht in.
Op de eerste foto eindigt het bij de granaat.
rookspoor1.jpegrookspoor2.gif

Misschien kun je de draadjes als die 'rooksporen' laten fungeren. Misschien zelfs zo dat aan de draad een granaat van een stukje
clear sprue gemaakt kan worden ?

Op deze manier bedoel ik ↓ ? ikzelf zou dan kiezen voor een rookspoor minstens zo dik als op de 2e foto hierboven om de draadjes te vermommen.
Wellicht iets meer 'dramatische' rook dan realistische ?

rookspoor3.jpg

zonder inklaringskosten dus…
Dat dekt dan mijn tegenvaller, hahaha. In mijn Engels doosje miste een onderdeel; no sweat, we sturen het meteen op vanuit Engeland.
One milion excuses, en oh ja, mogen wij van Post NL ook nog eens €8,65 vangen voor dit envelopje 🤬

Het momentum is beetje verloren gegaan bij mij. Heb inmiddels mijn zinnen op iets anders gezet om eerst te bouwen (naast de afwerking van een aantal andere modellen die ook maar eens afgebouwd moeten worden). Alle ingrediënten voor de 120mm zijn geleverd en liggen klaar, maar ik wacht er nog even mee. Vermoedelijk komend najaar/winter. Jullie zien hem vanzelf opeens verschijnen….want de uitdaging om dat vuureffect 💥 en de actie te maken spreekt wel enorm aan moet ik zeggen! Wordt vervolgd dus …op ander moment

Walter, jammer dat het niet meer gaat lukken voor deze FOC......maar ik herken dit maar al te goed.....motivatie is heel belangrijk en het moet wel leuk blijven natuurlijk. Hopelijk verras je ons later dit jaar met je LED project!

Terug
Bovenaan