"Wait untill they leave." Falaise Gap August 1944

Hallo medeplakkers,

na de recente escapade met de Dauntless wordt het weer een tijd voor een dio met wat echt staal er in.
Hoewel vliegtuigen bouwen ontzettend leerzaam en geestverruimend is wil ik niet in in hoger sferen blijven hangen en gewoon weer met beide voetjes op de grond komen te staan.
Het is een leuke afwisseling, dat dan weer wel. En dat maakt dat het nooit saai of eentonig wordt.

"Wait untill they leave." wordt de titel van dit nieuwe werk.
Het verhaal speelt zich af in het zuidelijke deel van de welbekende zak van Falaise.
Daar waar een duitse SS recce eenheid druk aan het zoeken is naar de vijand en een evt uitweg worden zij gespot door een US bazooka team.
Gebruik makend van de dekking van het lage muurtje ziet dit team de kans om dichterbij te sluipen.
De Duitse voertuigbemanning is te druk met de kaart en discussiëren waar naar toe te gaan dat zij niets in de gaten hebben.
De Amerikanen besluiten te wachten totdat de Puma verder rijdt om deze dan vervolgens door het gat in de muur van achteren te beschieten.
Niemand heeft iets in de gaten, totdat de bestuurder opeens iets van achteren hoort.....

De Puma is van miniart. Iets te over-engineert voor mij, maar de kit kwam bij de diverse reviews het beste uit de bus.
De figuren zijn een mix van Nemrod, miniart, Hornet en Glowel miniautures.

De voortgang tot nu toe en de basis lay out.
Ik kan de lay out ook nog aanpassen dat de puma van voren te zien is. Echter ik vond juist dat het van achteren verassen vd Amerikanen op deze manier beter tot zn recht kwam.
IMG_3221.webpIMG_3220.webp

Wordt vervolgt.

Grtz
Axel

Terug
Bovenaan