Waffentrager...af 01/08/07

Hoi, ik ben er nog 😉 , welliswaar op een erg laag pitje bezig wegens weinig interesse momenteel maar een mens moet toch iets doen 🙂

dit is de Waffentrager van Alan

en ik wind er geen doekjes om, het is een slechte kit :!:
veel gebroken stukken en weinig passende ...

tip voor wie deze es wil bouwen, smijt de slechte trackstukjes niet weg...je hebt GEEN reserve, ik had ze dus bijna wel weggesmeten 😱 , het was ook geen makkie ze ineen te steken, veel opkuis en gepruts daar

deze is nu klaar voor de spuit, met camo
cheers
Dom

waffen1hf5.jpg

Shot at 2007-07-19
waffen2gr7.jpg

Shot at 2007-07-19
waffen3en6.jpg

Shot at 2007-07-19
waffen4qb7.jpg

Shot at 2007-07-19

Hoi Dom,
je bent duidelijk over dit Alankitje, hoewel ik 't er strak/schoon uit vind zien op 't eerste oog. Origineel modelletje. Welke camo wordt 't ? Oker-ondergrond met groene stripes ?

groet frank

Ondanks de slechte kwaliteit ziet het er goed uit. Je kunt wel zien dat de details wat grover zijn, het Bosch lampje had ik in ieder geval vervangen...
Kijk ook even naar je kanon, op de tweede foto lijkt er een naad te lopen op het stuk achter het schild.
Jan 🙂

ondertussen...mits de nodige problemen...verf

nu klaar voor de verdere weathering

even nog een avondje laten doordrogen

morgen gaat ie verder 🙂

kleine naadjes worden dan weggestopt 😉

cheers
Dom

waffenverf1dd5.jpg

Shot at 2007-07-24
waffenverf2hi1.jpg

Shot at 2007-07-24
waffenverf3em7.jpg

Shot at 2007-07-24

Dom, als ik me niet vergis had de Waffenträger volledig stalen wielen, dus zonder rubberband 😉
Jan 🙂

Dom,

Je hebt er toch wel weer wat van gemaakt, ook al was dit geen shake-n-bake kitje! 8) Had je wel kunnen trouwens, met de naam Alan op de doos 😉

Maar het is mooi dat je zulke aparte voertuigen blijft bouwen, al is het op een laag pitje. Bij sommige staat de snelkookpan op een te groot vuur juist 🙂

Groeten, MartinD

He Dom.
Tis idd niet de allerbeste kit. Opvallend dat details erg dik zijn aangezet en de harde lijnen in het gietproces verloren zijn gegaan. Dat is een beetje het nadeel in jouw zoektocht naar een origineel model vrees ik.
Jammer, want ik vind het wel een stoer ding.
Desondanks heb ik vertrouwen in jouw afwerkingstechnieken dus zal alles wel goed komen 😉 .

Dom,

Niet mijn ding maar je maakt er wel weer wat van.
Ziet er goed uit tot nu toe.
En nu afwerken, maar dan zonder je modder he'......

Succes, Peter

ok deze is klaar voor z'n grondwerk, ik heb iets besteld voor erop en kijk uit voor een figuur

hope you like it 😉

cheers
Dom

waffenaf1qf4.jpg

Shot at 2007-08-01
waffenaf2ba0.jpg

Shot at 2007-08-01
waffenaf3vn1.jpg

Shot at 2007-08-01
waffenaf4yc9.jpg

Shot at 2007-08-01
waffenaf5wn4.jpg

Shot at 2007-08-01
waffenaf6js6.jpg

Shot at 2007-08-01
waffenaf7jc2.jpg

Shot at 2007-08-01

Dom,

Flink gechipt zie ik. En dan nog goed ook.
Het ziet er allemaal heel netjes uit zo.

Maar..... IK vind het een beetje veel chips, voor een voetuig wat laat in de oorlog gebruikt is, en niet lang ingezet is.
Met alle respect, deze Waffenträger ziet er uit of dat hij twee jaar continue ingezet is geweest. Dus een beetje overdone denk ik.

En ja, ik weet dat mijn Aufklärer ook onder de chips zit 😉 .

Neemt niet weg dat ik zeker wel mooi vind.

Netjes gedaan zo.

Greetz
Axel Repping RHvS

Aaaah,ik vind het wel lekker.zo flink afgeleefd . 😀 mooi werk Dom[as usual] .die gekleurde stokken geven een mooi contrast ook
ben benieuwd wat je met het ondergrondje gaat doen
😉

groeten jeroen,.

Hey D,
Deze vind ik één van je betere!! Stevig verweerd en naar mijn persoonlijke mening not overdone.
Als ik dan heel kritisch kijk zie ik nog twee dingetjes:
Het achterlicht: deze lijken alletwee rood maar dat moet links oranje en rechts rood zijn.
Het stoeltje aan het kanon kan aan de achterkant nog een washje gebruiken (zie foto 3)
Maar voor de rest chapeau.
Ik kijk uit naar het grondwerk.

Dirk

Dominique,

Het ziet er zeer mooi uit. Schildertechnisch is het allemaal strak voor elkaar. Ik vind alleen net als Axel de chippings iets te fanatiek. Voertuig, pas de probleme .. maar rond het sluitstuk van het kanon mag het wel minder van mij. Ik denk dat de schutters deze in zeer goede staat wilden houden.

Heb je een opzetje voor het diootje?

Groeten, MartinD

Mooi geworden Dom, toen ik de eerste foto`s zag, had ik niet verwacht dat je zoveel kon maken van een Alan kit. Erg veel gechipt, maar dat kan dit voertuig wel hebben. Zet `m in een stedelijke omgeving met veel bakstenen en je chipping is verantwoord 😉

Grtz,
Bouke

bedankt jongens

I KNOW dat ik er over gegaan ben :!:

maar he ik vond deze een van de leukste kits om af te werken

het begon zwak maar ik ben tevreden met het resultaat...

die chips waren een plezier om aan te brengen en zoals steeds leer ik elke keer bij 🙂

de lichten achteraan kan ik nog bijwerken alsook die wash en chips op het stoeltje

verder ben ik nu even aan het twijfelen geslagen wat het grondwerk betreft 😕 er komt zeker 1 figuurtje bij !

cheers
Dom

Dom, hoe krijg je in godsnaam die mini chips op de breach. de wat grotere chips lukken wel met een penseeltje, maar gezien het formaat van de waffentrager, en het formaat van het kanon kun je met het blote oog die kleine chipjes dus amperaan zien, terwijl het wel de looks mee heeft. heb je dit gedaan met een sponsje ofzo?

't is een mooi ding, en ik kijk met verbazing naar het begin en het eindresultaat! (het zeer grote contast!)

Timo

Je toont je een van de betere schilders om van deze kit iets moois te bakken. Je chips vind ik ook steeds beter/subtieler 😉 worden als ik ze vergelijk met die Italiaanse maanwagen. Chapeau!

Super!!! alleen ik vind de kleurkeuze iets minder, maar dat maakt na al dat chip werk helemaal niks meer uit!

Nu ik nog leren chippen.. hoe doen jullie dat? Door middel van een referentie foto??

Kan iemand mij dan ook de preciese werkwijze vertellen??? Door het te zien gaat niet, want ik kan de laatste tijd niet naar beurzen of iets dergelijks. Ik ken wel de Sponstechniek, maar dat is toch heel iets anders.

Can someone tell me please? 🙄 😳

Hilbert

Roy Schurgers zei:
Je toont je een van de betere schilders om van deze kit iets moois te bakken. Je chips vind ik ook steeds beter/subtieler 😉 worden als ik ze vergelijk met die Italiaanse maanwagen. Chapeau!

thanks Roy 😉

daar doen we het ook voor, elke keer proberen te verbeteren...anders is de fun eraf

de chips zijn aangebracht met penseel-schuursponsje, een techniek die me erg goed bevalt

cheers
Dom

Beetje laat misschien (ben net terug van vakantie 😉) maar mooi werk zo Dom!
Hoewel overdone zijn de chips wel erg mooi gedaan, en heb je door het schilderwerk toch nog wat van de slechte kit kunnen maken!
Jan 🙂

thanks guys !

@Hilbert, de opmerking van de kleurkeuze snap ik niet helemaal maar soit, elk z'n mening 😉

chippen hier is gedaan met een héél klein stukje schuurspons vastgehouden tussen een pincet, verf doppen, teveel er terug afdoppen op een doek, en dan heel voorzichtig op en neer gaan op je model, tot je tevreden bent, af en toe je verf vernieuwen, ik doe de ganse sessie in 1 keer want als ik een dag pauze hou weet ik dat de chips niet meer hetzelfde overkomen

daarna licht ik de chips op met een lichtere versie van de basiskleur, dan kan je slechte chips ook bijwerken (eventueel zoals hier met een 0000penseeltje)

cheers
Dom

Bedankt voor de uitleg Dominique! Ik doelde meer op het feit dat ik het groen, te groen vind. Beetje speelgoedachtig groen., maar dat kan door de foto's komen., voor de rest toch superwerk!

Maarja, dit beestje heeft naar mijn weten weinig actie gezien, dus alles is mogelijk!

Hilbert

Terug
Bovenaan