Waffen SS stormtrooper buste

Hoi iedereen,

iemand heeft weer zo'n grote buste besteld, dus is er weer een monster in de maak. Ze is van het merk Harton en in resin en witmetaal gegoten, schaal 1/9de. Het gezicht is zo goed als af en volledig in acryl gedaan. Aangezien ik helemaal niet goed ben in deze grootschalige dingen is alle kritiek en tips meer dan welkom.

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Gino.

faceready.jpg

Hey Gino,
Als groot bewonderaar van jou schilder kunsten kijk ik elke keer weer blij verrast naar jouw postings.
Alleen bij dit figuur, mis ik een beetje de Gino kwaliteit, misschien omdat het een "groot" model is of het ligt aan de foto, maar ik heb het idee dat ik naar een schilderij kijk als ik deze foto zie.
Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar als ik zeg dat dit gezicht niet "leeft" denk ik dat ik het het beste omschrijf.
Ik kan je helaas niet zeggen hoe dit te veranderen, o heer kon ik het maar, maar ik weet dat je graag de mening van anderen hoort, en dit is dus wat ik ervaar als ik deze foto zie.

p.s. ik hoop dat je er iets aan heb.

Groeten Erik

Ik heb een paar keer zeer aandachtig naar de figuren van Gino gekeken tijdens beurzen enzo en ik blijf van mening dat Gino beter kan schilderen dan fotograferen 😉
Wat op de foto hoekig en vlak lijkt zoals dit voorbeeld, is in het echt veel vloeiender dus ik verwacht dat dit model ook veel beter is dan de foto. misschien dat het aan de belichting ligt in combinatie met de wat "hardere" (waterbasis)verf dat daardoor de boel nogal scherp lijkt (volgens mij geeft olieverf een vloeiender weergave door een betere lichtabsorptie), maar desondanks Gino, doe je jezelf toch elke keer weer onrecht, maar dat heb ik je ook al een paar keer face to face gezegt. Ik zou alleen de wenkbrauwen eens onder de loep nemen, ik vind ze redelijk onnatuurlijk overkomen, lijken nogal vlekkerig
Bert

dank u heren

Hoi Eric,

Da's nou net het probleem: ik zie dat er iets mis is maar ik weet niet goed wat. ik ga wel proberen wat meer te blenden tussen de highlights en de schaduws. Misschien dat dit alles oplost.

Hoi Bert,

Die wenkbrauwen zijn nog maar de basiskleur. Ik heb ondertussen al de individuele haartjes ervan geschilderd, ik moet ze nu enkel nog oplichten en schaduwen. Meer foto's volgen.

Groetjes,

Gino 😈

helemaal niet goed in grote schaal? ghe he grappenmaker!!!
misschien ben je beter in kleine schaal maar dit ziet er echt goed uit, vooral mooi vind ik de schaduw boven de ogen (oogkasten bij begin van de neus) die glinstering in de ogen en dat in acryl, echt goed!!! ben beniuwd wat je van het uniform maakt.

groetjes en succes boris

Gino

Ik kan eigenlijk beter mijn mond houden want ik bak er helemaal niets van.

Maar komt het niet omdat je om het Blauw van de ogen een zwarte randje hebt zitten. Normaal vloeit het wit en de Pupil veel meer over.

JW

als ik voor mij beurt mag praten, nee JW die ogen zijn perfect, kijk maar eens goed in de spiegel, bij de meeste mensen is deze rand ook te zien, als je heel kritisch bent kan je misschien zeggen dat de cirkel iets te dik is, maar dat kan ook het effect van de blauwe pupillen zijn
Bert

De pupil is het zwarte gaatje in het midden van het oog, de iris is dat deel dat blauw/bruin/groen etc kan zijn.
Een klein detailo, maar kon het niet laten dit toch even te vermelden.

Hallo Gino,
opnieuw onder de indruk. Ik denk dat de overgangen nu te scherp zijn. Ook vind ik de opbouw van de kleur paletten te scherp. Ik zie het vloeiende, wat jij juist zo goed kan niet terug.
Ik zou voor mezelf al tevreden en trots zijn met een dergelijk resultaat. ook dan zou ik blij zijn met positieve kritiek.
omdat ik verder geen ervaring heb kan ik je helaas niets meegeven als tip.

Terug
Bovenaan