Waffen SS buste 1/10 Young Miniatures

Ola gasten, hjierbij een hele rits foto's van mijn tweede project op Twenot.
Het betreft hier een buste van een Waffen SS soldaat uitgevoerd in schaal 1/10.
Het geheel is goed beschermt (dmv diverse schuimlagen) en komt naar je toe in een heel mooi doosje.
S5021803.jpg

S5021804.jpg

Jullie zagen die kogelriem wel liggen he (2 delen) nou weet ik niet welke manier jullie gebruiken om deze om de nek van de soldaat te bevestigen, maar ik doe 't als volgt en ga het hieronder uit leggen in 5 stappen.
S5021836.jpg

Je hebt in elk geval nodig:
een evrgreen strip plm. 25 cm. en niet te dik/ secondenlijm/ mesje/ pincet/ uitgetrokken paperclip/ werkmatje oid.
STAP 1: snijd de kogels ongeveer 10 per keer los van elkaar maar houd ze wel in de volgorde van lossnijden.
STAP 2: leg de strip in een gemakkelijk te bewerken positie.
STAP 3: breng met de uitgetrokken paperclip wat secondenlijm plm 1 cm. aan op de strip
STAP 4: pik met je pincet een kogel op en bevestig deze met enige preciesie op de evergreen strip. Niet te hard drukken anders zou de lijm wel eens op het matje terecht kunnen komen en dat zou jammer zijn want zo'n stripje plakt meteen vast en dus kun je overnieuw beginnen.
STAP 5: herhaal stap 3 en 4.
Dan nu wat foto's van de buste en toebehoren in ongeschilderde toestand.
S5021842.jpg

S5021843.jpg

S5021845.jpg

Helaas heb ik geen foto's gemaakt van het model nadat ik een primer laag heb aangebracht dus ga ik jullie meteen het beschilderde gezicht laten zien nadat ik eerst een pre "skin tone" laag had aangebracht.
S5021870.jpg

S5021867.jpg

S5021851.jpg

S5021849.jpg

S5021865.jpg

S5021864.jpg

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden, uiteraard is het model nog niet af he. Het geheel heb ik aangeschaft via hobbyeasy voor plm 45 euro. Ondanks de niet geringe prijs voor dit dingetje is het zijn geld meer dan waard. Echt mannen onwijs goed spul van Young Miniatures.
Groet
Eric

Wow mooi zeg! Ik heb geen ervaring met figuren schilderen dus opbouwende tips kan ik niet echt geven. Wel over het foto's maken 😛
Ik had zelf ook verkeerde foto's gemaakt (niet scherp). Wat bij mij hielp, was het toestel gewoon iets verder weg houden en niet zoomen. Als het kan je toestel op focus instellen. Dat zou moeten helpen 😀
Maar verder ziet het er super uit!

Hey,

Young Miniatures is ook een van de beste(heb ik horen zeggen) ik heb daar al veel dingen over gehoort.
Ik vind het jammer van de fotos, er worden niet zo heel vaak foto's geshowt van mensen die ze vanaf het begin laten zien hoe ze het schilderen.
Als je voor goede fotos kan zorgen zou dat veel beter voor ons zijn om te oordelen.

Iniedergeval veel succes, er zit nog een hoop werk in
Gr
Nick

zeer plezante figuur om te schilderen zo te zien. Kan nog niet veel comment geven want zoveel is er nog niet gebeurd he. Ik vind het staafje tussen sokkel en soldaat wel redelijk lang...
Ik hou hem in het oog 😉

Groetjes,
Hendrik

Hee mannen bedankt voor jullie reacties he, maar ik weet niet of 't aan mijn ogen ligt hoor maar ik vind de pics redelijk scherp tot scherp.
Misschien staat jullie vizier niet scherp, 8).
Misschien idd dat de foto's in 't begin wat minder scherp zijn dan die waar 't gezicht al bewerkt is, dat zal ik niet betwisten.
Ga strax nog meer pics showen hoor als ik weer wat verder ben.
Dus afwachten maar.
Groet
Eric

Eric Verberne zei:
maar ik weet niet of 't aan mijn ogen ligt hoor maar ik vind de pics redelijk scherp tot scherp.
Misschien staat jullie vizier niet scherp, 8).
Misschien idd dat de foto's in 't begin wat minder scherp zijn dan die waar 't gezicht al bewerkt is, dat zal ik niet betwisten.
Eric,

Ik vind ook de meeste foto's niet scherp. Er zitten er een paar tussen die wel scherp zijn, maar die zijn van een afstand genomen. De close ups zijn neit scherp, maar de achtergrond wel.
Zo te zien heb je ook met flits gefotografeerd? Dit is voor dit lichte resin niet aan te raden, aangezien de flits dan terugkaatst en het detail eigenlijk wordt verblind. Probeer eens met een simpel stuk gekleurd fotokarton achter je model te fotograferen. Donkerblauw, donkergrijs, of lichtgrijs werken wel goed. Dit geeft al meer rust aan het geheel.

Ik weet dat mijn foto's ook niet altijd goed zijn, maar hiermee zou je kunnen experimenteren.

Succes, MartinD

Ok Martin en Jan jullie gelijk, ik heb geen zin om erover te strijden.
By the way waarvoor zitten we eigenlijk op dit forum , voor een fotowedstrijd of gaat 't om de modellen?
Ik heb 't in mijn vorige topic ook al eens gezegt ik heb maar een simpel aparaatje he en geen statief. maar ja je kan ook niet alles hebben he.
Maar goed hiwerbij toch nog een paar foto's, inmiddels ben ik alweer een paar stapkes verder he, zoals jullie zien.
S5021910.jpg

S5021927.jpg

S5021930.jpg

S5021933.jpg

De eerste foto is nog met khaki kleur in het camopatroon.
De overige foto's zijn met roodbruin in de camo zoals 't eigenlijk moet.
Groet
Eric

Eric Verberne zei:
By the way waarvoor zitten we eigenlijk op dit forum , voor een fotowedstrijd of gaat 't om de modellen?
Ik heb 't in mijn vorige topic ook al eens gezegt ik heb maar een simpel aparaatje he en geen statief. maar ja je kan ook niet alles hebben he.
Groet
Eric

Eric met een simpel toestelletje zijn ook goede foto`s mee te maken.

Inderdaad het is geen fotowedstrijd en het gaat inderdaad om de modellen, maar wil je iets zinnigs horen over je model dan alleen "van wat ik er van kan zien ziet het er leuk uit" dan zal je toch eens moeten gaan oefenene met de mogelijkheden van je simpelen camera om scherperen foto`s temaken wat opzeker mogelijk is.

En met smart arse opmerkingen schiet je ook niet op hoor 😉

Ronald

Eric Verberne zei:
Ik wil er ook niet over strijden. Maar om nu te roepen dat jij de foto's wel scherp en het dus misschien aan anderen ligt, vind ik vreemd overkomen
Eric Verberne zei:

Je hebt al wel een mooi stuk karton erachter gezet, en dat lijkt (m.i.) al een stuk beter. Een statief is wel een echte aanrader! Heeft je camera wel een timer functie? Zet dan de camera op een stapeltje boeken oid, en zet de timer. Even wachten tot de foto gemaakt is, en dan een volgende foto maken. Zo houd je de camera in ieder geval stil.

Ik heb overigens geen verstand van Waffen SS figuren, dus met de camo kan ik je niet helpen. Het figuur zelf is wel heel mooi zo! Gaan we deze ook een keer in het echt zien op een beurs?

Groeten, MartinD

Hey,

ziet er wel netjes uit mischien kan je hem nog een wash geven?
de zilvere dingen een beetje minder laten glimmen door de wash.
de kop van de granaat was volgens mij altijd groen, ik weet niet of je er al klaar mee was.

Gr
Nick

Hee nick en Luuk bedankt voor jullie reactie. voor wat betreft die washing die moet er nog opkomen hoor net als de kogelriem en 't drybrushen.
Tja Luuk wat dat ding is boven de granaat god zal 't weten ik heb voorlopig geen idee, maar 't zit er nou eenmaal.
Groet
Eric

Hoy Eric, mooi werkje. IDD hier en door nog wat bijwerken qua kleuren en dat ding boven de granaat is een duits vechtmes dat via de clip(het zilveren vorkje, dat trouwens wat minder schijnend mag) op bijna alle plaatsen kan worden gedragen. Cheerio, Arno

hee gasten bedankt voor de reactie, Arno: bedankt voor je speurwerk.
Erwin: toch zou 't deze kleurencombi moeten zijn erwin. Hoofdkleur= mix van flat earth met flat fleh. Inkleuring met flat black green en flat red brown.
Vergeet niet he dat de duitsers zoveel verschillende camocombi's hadden dat wij dat niet op een hand kunnen tellen, en alles was mogelijk bij onze oosterburen.
Maar toch bedankt voor je opmerking, wat voorcombinatie zou jij dan gebruiken?
Groet
Eric

Zo gasten na een tijdje wachten zijn hier de bijna laatse foto's van de buste.
Erwin ik hyeb de camo kleur van de helm cover aangepast hoor, 't was idd niet overeenkomstig de realiteit.
buste030.jpg

(in de volle zon)
buste031.jpg

(binnen)
buste032.jpg

buste033.jpg

buste034.jpg

buste035.jpg

(soldaat in het duister)
buste036.jpg

Uiteindelijke resultaat maar dan moet er nog een plaatje op de rechthoek komen.
buste037.jpg

Zo dat waren ze weer.
Ik hoor 't wel he, of de foto's nu te klein/onscherp/ of toch weer te ver af genomen zijn he 😱 😳 🙄
Gegroet
Eric

Eric Verberne zei:
Ik hoor 't wel he, of de foto's nu te klein/onscherp/ of toch weer te ver af genomen zijn he 😱 😳 🙄
Gegroet
Eric

Eric,

niet noodzakelijk in die volgorde, maar ze zijn nog steeds niet je van het...

Je hebt overigens wel een mooi stukje werk afgeleverd, ik doe je dat nog niet na...
Foto 2 spreekt me wel aan maar is erg overbelicht, en da's jammer...

Verder in mijn ogen mooi gemaakt,

Rico

mooie bust hoor...camo is veel beter zo.
Maak een foto van de bust buiten met als achtergrond iets blauws.
en niet in de zon.
Wat voor een camera gebruik je? Zet de camera ergens op ofzo, en niet uit de losse hand.
Ben benieuwd naar toch wat betere foto's, want dat verdient je bust wel.
Grt, Erwin

Hey, ik sluit me aan bij de rest.

Op de manier zoals ik hem nu zie vind ik hem erg goed gelukt, maar het is jammer van de fotos, woont er niemand dichtbij van het forum of bijeenkomst waar je mischien betere fotos kan maken?

Gr
Nick

Terug
Bovenaan