Wacht am Diesel (af)

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
zoals gewoonlijk weer aan de late kant heb ik toch maar besloten om iets te bouwen passende in het thema van Overloon, namelijk de Ardennen. Ongeveer de meeste simpele kit die ik heb liggen is de Puma van Italery en dit was precies het moment waarop deze aan het wachten was. Het wordt een voertuig van de 2e Pd welke onderweg naar de maas overgang bij Dinant te maken krijgt met een typisch fenomeen uit die periode, namelijk dat de benzine op is.

Verder zijn de figuren van Mig,de jerrycans van Tankograd (Ru), de paal is van RB en het lijstje is van Ikea 😉

Komende weken hoop ik dat alles een acceptabel kleurtje krijgt. So far so good...

puma3.jpg

puma2.jpg

puma1.jpg

gr Bas

Re: Wacht am Benzin

Leuke opzet, Bas.

Ik zou alleen wel even nadenken over de titel. "Wacht am Benzin", doet vermoeden dat Benzin een riviertje is...

"Warten auf Benzin" zou dan beter zijn, of "Benzin?" wellicht korter en krachtiger.

Mark

Hallo Mark,

Dank voor de info, maar ik vind de verwijzing naar "Wacht am Rhein" te leuk, ook al weet ik dat niet iedere leek hier de link gaat leggen. 😉

Gr Bas

Hé Bas,

leuk idee en snap de titel 😉 😉
heb je de klein schaal figuren van D-Day ook al eens gebruikt, die zien er ook wel gaaf uit.

Gr.JW

thanks! Ja zit er over te denken om weer eens klein schaal te gaan bouwen. Keer weer wat anders en minder ruimte 🤣

Gr.JW

Weer een beetje verder met de figuren. Schilderen blijft lastig op deze schaal, fotograferen nog veel lastiger 😀

Details als de laarzen, riemen en mutsen moeten nog gedaan worden.

20170208_172304_3.jpg

20170208_172318_3.jpg

20170208_172328_2.jpg

20170208_172341_2.jpg

gr Bas

Weer een aantal details verder.

20170218_165444.jpg

Gr Bas

Hele "kleine" update (Ben er zelf best wel gelukkig mee) 🤣

IMG_1487796904698.jpg

gr Bas

Weer wat nieuwe plaatjes. Intussen zit de eerste primer laag er al op en is het schilderen begonnen. Deze foto's zijn van afgelopen week, dus mogelijk dat sommige ze al op Fb hebben gezien.

20170225_000715.jpg

20170225_195239.jpg

20170225_195226.jpg

gr Bas

"Wacht am Otto"
klink ook geinig. Heb intussen wel begrepen dat de Tatra V12 motor op diesel liep. 😀 weet niet of Otto ook diesel leverde?

gr Bas

Bijna klaar met de basiskleur. Nu verder met "dust & dirt"...

detail1.jpg

detail3.jpg

detail2.jpg

gr Bas

Weet je zeker dat de voertuigen van Von Böhm het divisiesymbool voerden? In de aanloop naar het offensief kregen de betrokken eenheden opdracht deze te verwijderen cq af te dekken om de voorbereidingen op "Wacht am Rhein" te camoufleren. Ik weet eerlijk gezegd niet of PzAA2 ze voerden, in de (welliswaar onduidelijke) foto's in Pallud (pagina's 349, 354 en 355) zijn ze alleszins niet zichtbaar en evenmin op andere voertuigen van de divisie in dat boek.

Hallo Timo,

nee dat weet ik inderdaad niet. Er is inderdaad zo weinig info beschikbaar, dat ik wat artistieke ruimte genomen heb, zodat er toch enige verband met de Ardennen te plaatsen is. Heb een klein artikel gevonden van Barry Crook, maar dat richt zich specifiek op de Normandië periode. http://www.network54.com/Forum/5715...1740/Variations+in+1.-PzAA2+markings+and+camo Wel ga ik er nog een paar "takken" overheen gooien.

gr Bas

Je kan je afvragen hoe strikt dit allemaal is opgevolgd een foto, zijn er meer van, laat deze radiowagen van 116'th Pz.Div. duidelijk zien met Divisie teken.

EocMJky.jpg

De runnen van de ss moesten ook verwijderd worden maar foto's van KG Peiper voertuigen in en om La Gleize laten op sommige momenten ook deze runnen zien. Wellicht is de gebruikte verf niet heel dekkend aangebracht en loop van de opmars weggespoeld? Of zijn de evt. cammo takken er vanaf gevallen.

Ik zou dat laatste nog wel als optie meenemen, vorm van natuurlijke cammo aangebracht.

Gr.JW

Dus nu met natuurlijke vegetatie en nog wat andere laatste items.

17097580_10212510877794990_753971666105783792_o.jpg

17190397_10212510877354979_5535725329206964294_n.jpg

en zo groot (of klein) is ie dus in het echt...

17191538_10212510877634986_6610815192035613177_n.jpg

gr Bas

Ik ben (als beginner) zwaar onder de indruk, en al helemaal in deze schaal. Als ze mij vertelden dat dit een 1/35 model is zou ik het ook onmiddellijk geloven!

Yep, ik moet het met beide heren eens zijn: gezien de schaal is het nog indrukwekkender wat je hier laat zien! Hopelijk kan je deze zondag in Overloon laten zien, ga ik 'm op mijn gemak in het echie bekijken 8) .....

Groeten, Richard.

Prachtig werk Bas !!
heb zelf eens een 1:35 Puma gedetailleerd, en neem nu mijn pet af voor
jouw gefröbel in 1:72 😱

Figuurtjes zien er ook goed uit en de titel vind ik leuk gevonden ;o)

Veel plezier met de laatste loodjes ! 😀

Hoi Bas,

Als ik jouw werk zie doet mij dit altijd denken aan hoe ik begonnen ben met militaire modelbouw (na vliegdinges dan....); kitjes van matchbox met die minidiotjes.
Wat jij hier laat zien is geweldig en zeker op deze schaal :!: :!:
Heb je'm klaar voor zondag?

Gr Erik

Bedankt heren voor de reacties.

Ik ga heel hard mijn best doen om deze voor Zondag presentabel te hebben. Er moeten nog een paar puntjes op de "I" gezet worden om het helemaal te laten worden wat ik in mijn kop heb zitten.

Tot zondag, gr Bas

Na een tip toch nog een laatste (witte) toevoeging gedaan. Zo is ie klaar voor zondag. Tot dan!

9Qoj9s.jpg

xH17UE.jpg

V2nfif.jpg

K8ck5g.jpg

gr Bas

Mooi klein vignetje Bas! Het enige wat mij wel opvalt is de nek van het figuurtje op de Puma,deze is veel te lang! Hou er maar eens een ander figuurtje naast dan zal je het zien!

Groet,

Roger

Hoi Bas,

Nice! En dat in deze schaal... :!:
Waar heb je dat naamplaatje overigens vandaan, ziet er top uit!

Gr Erik

PS zag deze net http://www.themodellingnews.com/2017/03/yes-these-are-72nd-scale-we-review.html#more Echt iets voor jou :!:

Ziet er puik uit 😀

Inderdaad een lange nek, maar ja wat doe je daar nu nog aan...
Misschien een sjaaltje erom freubelen, en misschien is het voor de look,
wel voldoende om het onderste deel van de hals in de uniformkleur te schilderen 🙄
Voor het effect van een kortere nek.
Op gemiddelde kijkafstand valt het minder op denk ik.

En verdomd ja natuurlijk.... diesel ! die dingen liepen niet op benzine..
Heb notabene zelf ooit met een stencil "diesel" op een Puma gezet 😳
Gelukkig had jij het op tijd door...

Op naar Overloon 😀

Bedankt voor jullie reacties heren. Ik ga gewoon morgen zijn nek breken en deze wat inkorten. Puntjes op de 'i'. Naamplaatje heb ik via een kennis van een van de leden​van bouwgroep Tilburg.

Gr Bas

Bas Slaats zei:
Bedankt voor jullie reacties heren. Ik ga gewoon morgen zijn nek breken en deze wat inkorten. Puntjes op de 'i'. Naamplaatje heb ik via een kennis van een van de leden​van bouwgroep Tilburg.

Gr Bas
Hulde dat je het probleem direct bij de nek pakt 😀
Succes met de chirurgische ingreep !

groet 😉

De nek is weer geopereerd. 😀

Foto's zijn op de Twenot Fb te zien. Tot morgen. Gr Bas

Allememaggies Bas!! Wat mooi en wat klein! Heel erg knap gedaan!

Ik heb niet zo heel veel met de braille schaal, maar dit vind ik toch wel wat, hoor.... Geweldig! 😀

Leg je er morgen een loep naast? Ik laat namelijk m'n blindegeleide hond thuis deze keer... 😉

Tot dan!

Groeten Ditmar

Terug
Bovenaan