W.I.P. Panther A. Foto's 28-7-2010

Re: W.I.P. Panther A (early) Update 7 maart

Ha heren,

dank voor jullie reacties. Je hebt helemaal gelijk JW, dit was de laatse x dat ik met gewone decals werk want er zijn idd wat randen te zien. Jammer maar het is niet anders. In EIndhoven idd maar ff een massa transfers inslaan 😉 Ik zal hem mee nemen en misschien kunnen we dan nog wel met die fading aan de gang??

Groeten!

Re: W.I.P. Panther A (early) Update 7 maart

Dag mensen,

Omdat de hitte het een tijdje niet toeliet om gerust te airbrushen ben ik verder gegaan met de Panther.
Het model is voor 95% af en 3 van de 5 figuren zijn gereed. Echter zit ik met een klein dilemma; Hoe de AA platen aan te pakken?
Ik had in gedachte om met diverse tinten rood en bruin veel fijne roestverwering aan te brengen, maar andere suggesties sta ik ook voor open.
Wellicht panzer grijs?? Hier nog een voorbeeld van het voertuig. (ff snel uit de hand genomen) Ik sta open voor al jullie ideeën! 😀

S4030856.jpg

Groetjes!

Re: W.I.P. Panther A (suggestie gevraagd) 25-7-2010

Ho Boris,

Het ziet er erg mooi uit, ik vind vooral de gevarieerde gelaagdheid in de winter wash erg mooi, hoe heb je die gemaakt? Mbv de haarlak methode vermoed ik? Ook de roesteffecten zijn erg geslaagd en plausibel. Vwb de AA platen: waarom schilder je die niet in een meniekleur? Ik vind het witte ook wel kunnen, al zal er inderdaad nog een verwering over moeten. Menie lijkt me echter logischer als kleur.

Grtn,

Vincent

Hoi Vincent,

Dank voor je suggestie. Hier heb ik al wel aan gedacht maar vind het zo cliché na de Panther F van Adam Wilder en de velen die hem gekopiëerd hebben.
Echter zou het niet misstaan denk ik.
V.w.b. de whitewash; deze is eerst met de haarlaktechniek gedaan idd. De variatie en intensiteit kun je zelf bepalen door de hierop volgende weathering simpelweg niet overal even sterk te maken. Filters, washes en fading kun je zo plaatsen dat net die plek meer verweerd is dan de ander en zo krijg je variatie. Ik maak dan ook liever op deze manier variatie dan met de modulatie techniek.

Groetjes!

Hoi Johannes,

Jaaaa!!! Dat is een goed idee! Niet geheel menie maar deels doorschijnend, goed!
thanks 🙂

Mzzls

He Boris,

Komt deze aan het Oost- of Westfront te staan?
Anders zou je ook een paneel in Olive Drab kunnen doen, alsof het uit bijvoorbeeld een motorkap gesneden is.
Of maak er een reclameplaat van, die ze ergens gejat hebben.

Groet, MartinD

Hee boris,

geweldig gedaan natuurlijk! En ook ik zou voor de menie gaan. anderen kunnen het ook wel hebben gedaan, maar dat zegt natuurlijk niets. Wel vraag ik me af wat het verhaal is rond de tracks op de toren. Deze zijn al gebruikt?

Groet,

Ronald

Mooi werk Boris, maar dat wist je al 🙂

Je kan ook gaan voor gebruikte pantserplaten die met een snijbrander op maat zijn gemaakt. Heb ik nog niet eerder gezien. Contrast van de verwering komt dan mooi terug met de inslagen op de voorzijde van de Panther.

Dag heren,

Dank voor jullie input!
Er is wel een klein probleem met geïmproviseerde platen aangezien dit (voor zover ik weet) een fabrieksaanpassing was. Reclame zal het dus niet worden 😉
Ik denk de verweerde menieplaten welke gesneden zijn. Harde effecten die het geheel breken en idd linken naar de inslagen.
Dank jullie wel!

groetjes!

Dag mensen,

Hier wat foto's van hoe het er nu voorstaat.
Er komen nog 2 figuren bij en het geheel komt op een ondergrondje van mr. Jacobs met een al aanwezig naamkaartje van Name- it.
Het voertuig is nog niet af. Enkele accesoires, de AA platen, periscopen en wat details moeten nog gebeuren. Doel is het geheel voor KMK scaleworld af te hebben, maar dat moet lukken. Zoals wel vaker bij mij is de belichting niet altijd even correct en lijkt er veel detail weg te vallen door overbelichting.
Het idee is iig duidelijk en zodra hij af is zal ik correcte foto's (laten) maken. Alle suggesties en opmerkingen sta ik voor open!

Groetjes!
DSC_0228-1.jpg

DSC_0229-1.jpg

DSC_0230.jpg

DSC_0231.jpg

DSC_0233.jpg

DSC_0234.jpg

DSC_0235.jpg

DSC_0237.jpg

DSC_0239.jpg

DSC_0246.jpg

DSC_0249.jpg

DSC_0248.jpg

DSC_0244.jpg

Mooi voorbeeld voor mn eigen Panthertje die op stapel staat, Johannes heeft n punt al kan het gezichtsbedrog zijn op de foto.

Modder op de wielen en achterkant zien er erg natuurlijk uit, zie er naar uit deze eens in t echt te zien!

Grtzz

Mooi werk Boris,

Ik vind je kleur gebruik erg netjes, ik heb het even niet snel kunnen terug lezen maar heb je hiervoor de hairspray techniek gebruikt"?

Martin

Mooi werk Boris. Echt heel goed!

Wil graag een paar dingen noemen.

-misschien kun je de jerry cans wat zwaarder verweren of chippen (handvaten/randen/zeker de onderkanten die is nu onbeschadigd), de kleur zit nu ook heel dicht bij de kleur van je Panther. Mss wat meer roest en olievlekken?

-de camouflage van de SS-er is goed gedaan maar niet helemaal correct. In principe moet je volgens mij met 3 of 4 kleuren bruin werken en ik tel nu een lichte en een donkere kleur bruin.Sommige oranje eilanden mag je ook weer instippen. Sommige stippen zijn soms als een cirkel in dit patroon. Das heel erg moeilijk te pakken in 1:35 ik weet het.

-de tracks en achterkanten zijn vrij modderig met mooie spettereffecten, Ik zie vrijwel niks aan de voorkant en nauwelijks iets op de zijkanten.

Succes met de verder afwerking.

groeten John.

Dag mensen!

Dank voor jullie reacties!
V.w.b. het figuur; hij staat idd ietsje scheef. Weghalen doe ik niet aangezien hij de link vormt met de 2 aankomende figuren maar ik zal hem wel bijdraaien (in de positie zoals hij eerst bedoeld was). Dit is idd een punt waarmee ik ook al zat 😕 .

@ Martin: Dit is idd de hairspray techniek, maar dat vormt slechts een grove basis. De finesse zit hem in de bewerkingen met olieverf. In die zin had ik net zo goed een andere methode kunnen gebruiken ipv hairspray.

@ John: Er komt nog één jerrycan bij welke veel lichter is. De rest lijkt idd wel ongeveer het zelfde, kan er nog wat mee doen idd.
Die camo... tja je hebt miss gelijk maar als ik zo ver ga wegen de baten niet op tegen al het werk. Nu ik gezien heb hoe Roger het doet lijkt het echter ook mee te kunnen vallen via een andere weg )echter was deze toen al klaar' iets voor de volgende keer dus 😉
Wat betreft de modder voor en op de zijkant; dat zou nog kunnen maar vind ik vaak TE... aan de voorkant heb ik wel wat gedaan maar alleen daar waar het losse spatborddeel omhoog staat. De onderplaat van de boeg vooraan zit wel vol spetters waarvan vochtige aan de randen bij het loopwerk.

Dank voor jullie tip´s heren, vanavond weer verder met de AA platen en het corrigeren van het figuur.

Groetjes!

HOi Boris,

Ziet er weer echt uit als een Bakkertje 😉 😉 Leuk om te zien en de opmerking wat het reeds genoemde figuur aangaat deel ik! Weglaten en ik zou nog zo'n VL mannetje erbij doen die ook zit of wat hangt. Wat ik me wel afvraag welke eenheid je nu eigenlijk aan het uitbeelden bent? Wiking/Nordland?? Voor beide is dan wel wat op te merken. Wil je Wiking doen dan had je A zo wie zo Zimmerit moeten hebben en witte torennummers en een iets andere divisie teken. Nordland en A's is ook discutabel maar ach het is een leuke setting en dat is ook wat waard toch!!!

Leuke progressie ook wat figuren aangaat en bij een volgend project weer verder!!

JW

Hey JW!

Wat betreft een specifieke eenheid beeld ik weinig concreets uit. Idd een combi Nordland/ Wikking.
De A's hadden meestal zim en de platen horen officieel bij een D. Uitzonderingen? In beide gevallen wel, maar ik heb me niet echt gehouden aan bewijzen o.i.d.
Toch stoort het me gaande weg wel dat zaken niet geheel kloppen. De komende projecen worden wel "waterproof" 😉
Figuur is bijgesteld en ben nu erg tevreden. Eigenlijk de oorspronkelijke torensituatie en de overige figuren laat ik weg. Heb de kaart verwijderd en ben bezig de .... op de i te zetten aangezien de resterende 3 figuren klaar zijn. Ook de AA platen zijn klaar en ik ben blij verrast aanegzien dit nieuw was en ik nooit eerder een vergelijkbaar iets in schaal heb gezien. Verwacht het model komende week geheel af te hebben.

Groetjes!

Ziet er goed uit Boris! (buiten hetgeen al besproken is 😉 ) wat betreft welke divisie of abteilung zou het Nordland moeten zijn omdat het symbool zwart is en bij wiking is het altijd wit!

Groeten,

Roger

Terug
Bovenaan