w.i.p. E-10 Jagd Panzer

Nog een E-10tje in de fotogallerij.
Hij is bijlange na nog niet af,
enkel het bovendek heeft tot nu toe nog maar aandacht gekregen.
Bedoeling is om zoveel mogenlijk kleur en leven te krijgen in een rode tank, met rode camo.

IMG_0996.jpg

IMG_0997.jpg

IMG_0998.jpg

IMG_0999.jpg

IMG_1002.jpg

Ben op het moment een beetje vast.
Buiten de gebruikelijke chips, roest en olie moet er toch nog wat anders zijn...
We gaan proberen.

Mooie kleuren rood Pascal, en dito geweathered, al moet ik bekennen dat ik afgelopen zaterdag effe schrok 😉 . Dit wordt weer een zeer interessant weatheringprojectje.

Groeten,
Hugo

😱 Kleurrijk is het eerste wat in me opkomt! 🙂
Een zeer apparte kleurstelling Pascal, haast iets uit star wars oid.
Buiten de gebruikelijke chips, roest en olie moet er toch nog wat anders zijn...
Een mooie verweerde whitewash erover?
Jan 🙂

idd een whitewash zou hier echt op z'n plaats zijn...

ik vind dit (persoonlijk) nogal carnavalesk overkomen, mocht dit in het echt een camo zijn dan val je volgens mij al van mijlenver op

de rode primer die Jan in zijn E10 gebruikt vind ik veel natuurlijker overkomen maar nogmaals das een persoonlijke mening !

ik ben benieuwd wat je er verder van bakt 8)

cheers
Dom

Hoi Pascal,

Dit is weer zo een intersante topic voor te volgen 😉
Het is weer iets anders dan het groen of grijs wat we gewoon zijn.
Ik vind het zeer origineel en het ziet er ook toppie uit, laat de update's maar komen hoor 😉

Pascal

Mooi model
Moet nog even wennen aan het camo schema .Maar de manier waarop is natuurlijk al grote klasse.
Het feit dat het iets compleet anders is dan we gewend zijn op duitse voertuigen staat me in ieder geval wel aan.

even een vraagje,

is dit nou ook de Trumpeterversie of die andere ?
en ben jij ook degene die ook ostketten eronder gaat zetten ?

greetz Ronald

Bedankt voor de leuke comments,

Inderdaad,
op dit moment redelijk flashy en, een zeer mooi woord Dominique, carnavalesk 🙂
Reden hiervoor is dat ik altijd zeer licht en helder begin met de kleuren.
Ze verdonkeren is doodsimpel, ze nadien terug lichter maken niet.
Vandaar.

Een white wash is een zeer goed idee Jan, en zat ook al ergens ver in het achterhoofd. Ook één van de redenen dat hij nog geen donkermakende filters gekregen heeft.
Heb het ooit één maal geprobeerd en dat is me toen grandioos mislukt 🙂
Dezenavond de Staf eens uitvragen over zijn Luchs...
Bereid je voor, Staf 😈

Inderdaad, ik ben de andere gast met de Ostketten voor op dit bakje, dus een white wash zal wel bijna moeten...
Oh ja, en inderdaad de Trumpeter

C ya

Inderdaad, ik ben de andere gast met de Ostketten voor op dit bakje, dus een white wash zal wel bijna moeten...
Ostketten of winterketten? Er is namelijk een verschil 😉
Ostketten zijn de extra brede panzer IV rupsen, winterketten zijn de panzer IV rupsen met die 'schoepen' eraan 😉
Ik denk dat een mooi afgebladderde whitewash ala Phil Stuchkinsas hier erg mooi op zal zijn, maar dan wel veeeel eraf halen :idea:
Jan 🙂

Dag Jan,

de ostketten, die brede gevallen.
Enige nadeel is dat de shurzen niet meer te gebruiken zijn hierdoor...

Deze ketten werden toch ook voor in de sneeuw gebruikt hoop ik 🙂

Ostketten zijn algemeen gebruikt, om de tanks een betere tractie te geven in een zachte ondergrond, winterketten zijn primair voor de sneeuw in gebruik genomen, hoewel het natuurlijk ook in modder ed werkt 😉
Jan 🙂

Terug
Bovenaan