W.I.P. CV-9040B

Nou eindelijk weer eens een postje van mij.
Onlangs de Centurion afgeron (zie de FOC), en ik was al begonnen aan de CV-90 van Academy.
De kit bouwde lekker weg, dus niet echt noemenswaardige bijzonderheden, compleet setje, alu loopje, losse schakels.
Ik hbe nog even overwogen om er een Nederlander van te bouwen, maar dat is met deze kit vrijwel onmogelijk, dus maar even braaf wachten totdat er iemand met de Nederlandse versie komt.

Hieronder een aantal foto's, niet van het bouwen, maar zoals gezegd bouwt lekker weg.

Eerst in een zwart grond laagje gezet, en vervolgens met donkergroen eroverheen.

P1040157.jpg

P1040158.jpg

P1040160.jpg

Vervolgens een rol tape te voorschijn en afplakken tot falen, eerst met het lichte groen.

P1040164.jpg

P1040165.jpg

Alles weer los gepulkt en de rol weer te voorschijn gehaald, maar nu voor het zwarte deel..

P1040166.jpg

P1040167.jpg

P1040168.jpg

P1040170.jpg

Helaas her en der wat overspray, maar dat gaat nog wel goed komen, verder voor een eerste keer hard edge camo, vind ik zelf niet verkeerd gelukt.

Maar tips en commentaar altijd welkom.

Groeten Eric

zweeds altijd vet,
ook nog een kitje wat op de verlanglijst staat.
alleen de kleuren zitten een beetje ver van elkaar lijkt het. de ene groen iets te olijf en de ander te licht maar het kan ook door de belichting komen.
welke kleuren heb je eigenlijk gebruikt.

groeten erik

erik bakker zei:
zweeds altijd vet,
ook nog een kitje wat op de verlanglijst staat.
alleen de kleuren zitten een beetje ver van elkaar lijkt het. de ene groen iets te olijf en de ander te licht maar het kan ook door de belichting komen.
welke kleuren heb je eigenlijk gebruikt.

groeten erik

Erik,

De kleuren die ik heb gebruikt zijn Vallejo cam. light green (71006), dark green (71012), black (71057).
De kleuren die de beschrijving aangaf, waren naar mijn idee niet helemaal de juiste, zeker na een studie in het CV-90 boek. De belichting zal zeker mee spelen, aangezien het even snel gedaan is.

Ik hoop er met de filters straks nog iets meer uit te halen, maar we zullen zien.

Groeten Eric

He Eric,

Het ziet er goed uit, vind de kleuren wel meevallen als je bedenkt dat de foto's wat gelig zijn door het licht.
Met wat filtsers en stof veranderen de kleuren ook en dan is het minder scherp dan nu.

Gr Johanna

Hoi Eric,

Strak spuitwerk en een keiharde camo.
Ik den dat je met washes en filters de boel wel wat kan afvlakken.
Mischien ook leuk eens wat met olieverf hier en daar de boel wat te drybrushen.

Ik zie het wel op de volgende bouwavond...

Groetjes van de de veer in de reet steker 😉

dank u dank u..

Even een inhoudelijk vraagje..

hoe maak je de juiste wash en filter, want zoals voorgaande modellen hebben laten zien wordt het bij mij te gauw te donker..

Ik hoor het graag.

Groeten Eric

Hoi Eric,

Mooie camo en leuk onderwerp!
Wat betreft de wash/ filter kun je goed en subtiel werken met olieverf, sterk verdunde Humbrol en vast wel meer maar deze gerbuik ik.
Ik zweer bij olieverf en doe daar bijna alles mee, kan haast niet mis gaan. Verdunnen met white spirit en niet gewone terpentine van de Gamma.
Succes!

Groetjes

Gewoon proberen Eric, zo dun mogelijk met olieverf, goed verdunnen, 90 a 95% en het voordeel van olieverf is dat je het makkelijk kunt verwijderen met white spirit. Wel met schone kwast werken dan. Oefening baart kunst zeggen ze toch in het leger 🤣 😉

Terug
Bovenaan