Vraag betreffende kleur voor twee panther's

Hoi allemaal,

na even denken heb ik besloten deze vraag hier te plaatsen, omdat ik benieuwd ben naar jullie antwoord/reactie en of suggestie's.
ik zit namelijk te dubben over een kleur voor mijn Panther F en een Coelian.
Ik weet dat de beestjes in 1945 gediend hebben en toch wil ik eigenlijk het liefste afwijken van de kleuren op de bouwbeschrijving. (meestal three tone camo).
Doch wil ik wel een beetje bij de realiteit blijven , dus compleet rose of zwart etc. lijken mij geen optie.
Echter en dat spreekt mss een beetje bovenstaande zin tegen donker groen en of wit lijken mij wel leuk en ook een beetje realistisch daar deze kleuren ook door de Zjermans 🙂 gebruikt werden.
Zou het zelfs een optie kunnen zijn zo'n "poesje" een russische ster te geven??

Nu is mijn vraag dus naar jullie toe, wat vinden jullie hiervan en als jullie af zouden wijken van het kleurschema, welke kleur zouden jullie dan toepassen??

In afwachting van jullie reactie's
Groet
Eric 😉

Duitse voertuigen die in de laatste maanden van de oorlog gemaakt zijn hadden vaak alleen wat Dunkelgelbe camostrepen over de rode primer, door tijd- en verfgebrek.

Een voorbeeldje (Ausf. G, van Bovington):

2641050917_3af356ba39_o.jpg

Ik weet niet of er ook Ausf. F in deze livery zijn gemaakt, maar het is weer eens iets anders?

Grtn 😉

David

Hai david,

idd weer eens wat anders dat klopt zeker, maar wel verdraaid moeilijk te airbrushen. daar der langs die roodbruine baan volgens mij witte strepen lopen. En aangezien ik nooit iets afplak.
maar tis het proberen waard he.

Groetjes
Eric

Voor alle duidelijkheid, de basiskleur is egaal primer-rood, met daar overheen 'strepen' van Dunkelgelb. Ik heb ook een foto van een (gerestaureerde) Jagdpanther gezien (van SdKfz Foundation/Mike Gibb) met dezelfde camo, en ook die heeft inderdaad een witte lijn langs de Dunkelgelbe strepen. Misschien was die bedoeld om de overgang tussen de 2 kleuren visueel wat vloeiender te laten gaan? In ieder geval een leuke uitdaging...

Grtn 😉

David

Beste Eric,

Ik heb een keer een late panther gemaakt in een bijzondere kleurstelling van grijs met groene en gele diagonale banen!

Misschien een leuk idee! Ik heb hem nog in een boekje (in detail) staan!

Groet,

Ronald

Terug
Bovenaan