Voor de MR YP408 kitbezitters

Bert Takken

Lid van de TWENOT
Heren
Hoe is het bij jullie gesteld met de inpakaccuratesse?
Bij mij echt waardeloos en baal hier toch stevig van.

Kunnen jullie even nakijken in jullie kit
of er 4 schokbrekers van 17 mm
2 schokbrekers van 15.5 mm
2 schokbrekers van 14.5 en
2 schokbrekers van 22 mm in het pakket zit

bij mij zaten er 4 * 22 mm schokbrekers en
2 * 14.5 mm schokbrekers
2 * 17 mm schokbrekers

Ergo ik mis 2 schokbrekers van 17 mm (en nee, deze zijn deze keer niet weggesprongen) en ipv 2 van 15.5 mm 2 van 22 mm gekregen

Tja ik kom er nu pas mee omdat ik nu pas met het onderstel bezig ben, ik had wel de onderdeeltjes van 1 kant naast elkaar gelegd en toen klopte het, althans ik zou dan twee dempers van 14 .5 hebben gebruikt, had nog niet verder gekeken.
Verder heb ik het idee dat de master iets anderswas dan het productiemodel, van de aandrijfassen klopt in ieder geval de lengte van de trado as en de as van trado naar reductiebakwormkast niet (zijn minimaal 3 mm te lang

BertUS (de nu een klein beetje verdrietig is)

Bert,

Je kan het beste dit ook richting Mathias Roth zelf schrijven.
Mijn ervaring is dat je dan snel een goed antwoord krijg (zoals vervangende onderdelen).

Bert Takken zei:
Heren
Hoe is het bij jullie gesteld met de inpakaccuratesse?
Bij mij echt waardeloos en baal hier toch stevig van.

Kunnen jullie even nakijken in jullie kit
of er 4 schokbrekers van 17 mm
2 schokbrekers van 15.5 mm
2 schokbrekers van 14.5 en
2 schokbrekers van 22 mm in het pakket zit

Bert,

Ik heb de boel nagekeken toen ik m'n doos binnenkreeg van JW, en alles zit er hier in. Alleen 't normale gepiel van uitzoeken wat wat is, met die fantastische instructies van MR... 😢

Succes ermee,

Olaf 8)

dan bof je
Ik geef toe, ik heb niet nauwkeurig gekeken, maar er gwoon van uit gegaan dat een kit van die prijs wel met zorg behandelt zou zijn, of klinkt dat onlogisch?
BertUS

Bert Takken zei:
dan bof je
Ik geef toe, ik heb niet nauwkeurig gekeken, maar er gwoon van uit gegaan dat een kit van die prijs wel met zorg behandelt zou zijn, of klinkt dat onlogisch?
BertUS

Ja dat klinkt onlogisch 😕

Ik heb vaak dure kits van AA bijv. en je kan bijna op zeker gaan dat er wel iets ontbreekt, maarja een mailtje en het probleem is met een weekje opgelost.

Dus je kun er nooit vanuit gaan dat alles in orde is met dit soort kits

Ronald

Het is toch wel een beetje producent afhankelijk, AA is berucht, MR heeft ook zo zijn problemen.
Resicast bij hoge uitzondering, net zo als Precision models.

Rob

Ik kan mij voorstellen dat een groot producent die met machines werkt eerder kans heeft op dit soort zaken (geen manuele controle) dan een kleine producent waarbij de artikelen cq onderdelen handmatig worden verpakt. Hoeveel va ndeze kits zullen er daadwerkelijk gefabriceerd zijn. Uit hoofde van mijn functie/beroep of hoe je het oo kwilt noemen kan ik daar totaal niet bij (ik ben kwaliteitscontroleur)
bertUS

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat bij Tamiya de inhoud van de kits gewogen worden voor ze 'het pand' verlaten. Op het moment dat de weegschaal meer dan een gram teveel of te weinig aangeeft, wordt betreffende doos middels perslucht van de band geschoten, geopend en gecontroleerd... ( lang leve de ISO 9001)
Met een kit als de YP is dat natuurlijk niet mogelijk, vanwege het varierende gewicht van de blokken giethars en de 'flash' van het whtie metal.

Gisteren op de grote UNIFIL reunie weer een rondje gereden in de (witte) YP van het 44e pantserinfanteriebataljon. Helaas niet achter het stuur, wel achter de .50. Heerlijk weer even de geur van roet, slecht verbrandde diesel, PX-7, zware van Nelle opgesnoven en het geluid van de dubbele luchthoorn weer gehoord... En 7 ouwe Libanon-maten voor het eerst sinds 25 jaar weer ontmoet! Een groot succes, die reunie!

Inpakaccuratesse

Bert,
ook bij mijn kits (ik heb er 2 gekocht) ontbraken delen, met name schokbrekers.
Mijn dozen hoorden wel bij de eerste set van 25 stuks die Marc Tempels (en ik zei de gek) te Wieze (B) opgehaald hebben bij Mathias Roth tijdens de Nationale IPMS B conventie. Deze waren met stoom en kokend water (??) ingepakt om op tijd te zijn voor aflevering, vandaar dat het mij niet verbaasde dat er wat ontbrak.
Overigens wel prompte service van MR, vrij snel na mijn email kreeg ik de delen toegestuurd. De bouw moet echter nog beginnen .......

Succes,
Peter.

Ik had JW wel gemaild, maar zal Mathias ook toch maar even rechtstreeks mailen, zeker als zijn service goed is

O Roel, dat uitschietsysteem is niet heilig, ook daar kunnen de nodige problemen mee ontstaan (verkeerde afstelling, slecht ingeregeld, gammabron te zwak (bij ons gebruikt systeem) zonlicht op sensoren, om maar even de meest gebruikelijke storingen op te noemen, dus waterdicht is dit zeker niet
(ooit een weekend door literpakken Orange gestort op zoek naar een machine onderdeel)
BertUS

GAMMABRON?????? 😈 😈 😈
Bert, wat doe je me aan? Heb net vorige week de cursus kernstralingsdeskundige niveau 5A afgesloten.... 😱
Na 30 jaar weer m'n wis- natuur- en scheikunde uit de kast moeten halen en op moeten poetsen....
STRESSSS!!!!!!

(En ja, ik ben geslaagd...PFFFFFF....)

gefeliciteerd en....geef je al licht?
Nee, ik mag niet met de bron zelf spelen, maar ben wel eindverantwoordelijk (zegt de chef als het fout gegaan is) voor de afstelling van het apparaat
BertUS

Terug
Bovenaan