Voor de IDF liefhebber: De Merkava 4 van Legend!

A

Anonymous

We hebben er lang op moeten wachten, maar nu is ie er eindelijk 😉

pic1low.jpg

pic2low.jpg

pic3low.jpg

pic4low.jpg

Zie mijn posting in Vraag en Aanbod voor pre-orders en de prijs.

wat is dit??? 😱
de nieuwe Enterprise??? Battleship Galactica???

wow!!!.............
Ik stel me nu even voor, ik ben een zandhaas, kijk over mijn dekking heen en zie DIT!!! 😱 😈

Vwb het model.... deze zal er zeker tussen uit springen in de vitrinekast...

Inderdaad net een ruimteschip. Wel een mooire. 🙂

Tot zover ik weet wel. Als ik het me goed herinner zijn ze in eerste instantie daarmee begonnen om tijdens oefeningen te gebruiken ipv het kanon maar is het zo bevallen dat het ook in het veld wordt gebruikt.
Volgens mij kan ook het andere machinegeweer van binnenuit worden bediend.

Ik vraag me wel iets af. Als ik dat torenpantser zo bekijk dan vormt het een aardige shot-trap. Kogels die in dat deel dat schuin naar onder staat kan niet wegkomen als het wegkaatst maar slaat in plaats daarvan in de romp of zo. Is die theorie niet meer geldig? Of is er een speciale reden dat de ontwerper dit voor lief hebben genomen?

Dat vraag ik me dus ook al een hele tijd af bij de nieuwere versies van de Leopard..

Maar aangezien dit soort voertuigen echt niet worden ontworpen zonder hier diep over na te denken zal er wel een verklaring zijn

Ming-Hua zei:
.... Ik vraag me wel iets af. Als ik dat torenpantser zo bekijk dan vormt het een aardige shot-trap. Kogels die in dat deel dat schuin naar onder staat kan niet wegkomen als het wegkaatst maar slaat in plaats daarvan in de romp of zo. Is die theorie niet meer geldig? Of is er een speciale reden dat de ontwerper dit voor lief hebben genomen?

Ming-Hua: De nadelen van een eventuele shot trap wegen niet op tegen de voordelen. Ten eerste is het daar torenpantser ter plaatse modulair (de buitenste lagen kan je er 'makkelijk' afhalen na een treffer) en ten tweede is de ruimte zo klein dat je daar vrij moeilijk een treffer kan plaatsen.
'afketsen' doet alleen klein-kaliber-munitie; da's een kwestie van bijschilderen tijdens onderhoud.
APFSDS-T, indien die daar treft, slaat toch wel door, daar helpt niet zoveel tegen.
HEAT-T wellicht ook, maar die heeft weer een geringere effectieve dracht.
De ruimte tussen toren en romp blijft een erg klein doeloppervlak om te raken op 3500 meter afstand ...

Ja granaten ketsen meestal niet af. Maar ik geloof zowieso niet dat de oudere russische tanks van hun buren erg veel kans maken. 😀 Dus de kans dat een merk een voltreffer krijgt of zelfs maar geraakt wordt ( anders dan door een hinderlaag) lijkt mij vrij klein.

En jullie moeten niet vergeten dat de Merkava doorgaans de orde komt handhaven tegen mensen met stenen en kalsnikovs. 😀 😀
Meestal is verschijnen al genoeg, om te doen wat ze moet doen.
Maar ik vind de stoerheidsfaktor hier wel heel hoog. Die laagjes van het panzer zijn mooi.

Terug
Bovenaan