Vomag met 8.8 cm flak (update 2-6)

Erg goed Bas!

Consequent en mooi gedaan.
Zoals je al zei zou ik oook niet veel meer chippen dan rond de flak en eventueel de "cabine". Vuil maken is bij deze mooier denk ik.

Groetjes!

Zou het dan toch echt gebeuren dat ik hem voor mijn pensioen ga afzien?? 😉 😉 Mooi subtiel gedaan Bas en ik hoop dat je dit model afmaakt met het juiste gevoel en tijd dat dit model echt waard is. Mocht je naar Euro gaan dit jaar is ie af naar tevredenheid en anders wacht nog gerust een jaartje want dat verdiend dit project. Ik weet zeer zeker dat je daar dan hoog zult gaan eindigen.

Succes, JW

Ziet er overtuigend uit. Niets overhaasten nu...
Vlakken breken zou kunnen met oranje, rood (kraplak rood bruin van Rembrandt is een zalige kleur!) Natuurlijk Van Dijck Bruin 8), burned seinna én Sepia voor de diepste schaduwen.

Veel suc6 verder! Kijk uit naar meer.
Groeten,
Staf

Dit is echt modelbouwwerk... alleen respect - zeker voor je geduld. Een zeldzame gave... zeker zoals jij dat in dit project demonstreert! Helemaal eens met de anderen: hou het subtiel met weathering.

Samengevat: WOW 😱

Greetz, Wim.

Hallo leute,

@ Richard: thanks, -1 = gewoon gespoten uit de hand. -2 = dat wordt nog bijgewerkt met washes, maar je moet wel kunnen zien dat het ter velde is gespoten.

@ Boris: Ik ga voorlopig niet verder chippen. Eerst kijken hoever ik kom met de van dyck bruin 8)

@ JW: ben bang van wel 😱 Ik neem er alle tijd en rust voor. Werk ook aan verschillende dingen per keer. Filter over het werkgedeelte, stof op het wiel, deurtje verweren, etc.

@ Staf: bedankt.. zie update, ben er zelf heel tevreden over. En dit is pas het begin 🙂

@ Wim: dank je en geduld is inderdaad het sleutelwoord. Of het een gave is weet ik niet, ik zie het meer als leuk tijdverdrijf.... 😀

RIMG0021.jpg

RIMG0020.jpg

RIMG0019.jpg

RIMG0018.jpg

RIMG0016.jpg

Het is wel duits...
smiley_cry.gif

Toch krijg ik hier wel een stijf piemeltje van!
smiley_loveyou.gif

groeten Maarten

Hij ziet er heel goed uit tot nu toe, bas. Ik zou niet alleen chips gebruiken, maar ook stukken waar de verf langzaam is afgesleten door de voeten van de kanonbemanning.

Verder gegaan met de grease en ander viezigheid. Ook ben ik begonnen met het verweren van het hout, maar het is nog lang niet klaar. Pffff.... 😕 wat een groot ding om te verweren. Maar wees gerust, alles krijgt zijn aandacht. 😉

Belichting is wel kl*te, ga binenkort denk ik maar eens twee goede lampjes kopen.

RIMG0024.jpg

RIMG0023.jpg

RIMG0022.jpg

RIMG0016-1.jpg

Bedankt heren!

@ Boris: ja, maar ik heb ook een mix gebruikt van van dyckbruin met gebrande sienna. Dan krijg je een heel mooi bruin kleurtje. Is ook een erg mooie kleur om mee te filteren.

@ JW: Ja, het is een hele wirwar van alles en nog wat. Maar de meeste chipping is met van dyck bruin gemaakt. Deze methode heb ik van Staf overgenomen en is zo veelzijdig in te zetten. Meestal begin ik dan met een puur stipje, of lijntje en werk deze vervolgens uit. Deze laat je vervolgens drogen en de volgende dag ga ik er nog eens heel dun overheen met gebrande sienna.

meeste filters zijn met gebrande sienna gedaan (de hele zware op het werkdek). De algemene filters zijn met de airbrush gedaan. Basis hiervoor is parketplus van pledge vermengt met oranje, rood, bruin van vallejo. Erop spuiten en een half uutje later kun je er weer met olieverf overheen. De pledge gelijd de olieverf gigantisch goed. De olieverf ligt er als het ware op en trekt niet in de basislaag.

als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag, zo nu weer verder bouwen 😀

Als ik het dus goed begrijp doe je na je basiskleur een laagje pledge voorzien van de door jou genoemde kleuren via de airbrush op het model aanbrengen en daarna de diverse filters?

JW

Wederom schitterend Bas! 😱
Had de toerenteller geen rood cirkelsigment als waarschuwing dat je in de bovengrens zit? Zo'n kleurtje breekt meteen de eentonigheid qua kleuren.

groeten Maarten

Goed bezig Bas,

Gelukkig neem je rustig de tijd en heb je het gedult zo subtiel te blijven werken. Al deze subtiele ingrepen zullen straks een verweerd voertuig weergeven met uiters subtiele weathering. Naar mijn mening heb je echt een prettige stijl van weathering. Niet alleen qua lol in het modelbouwen, maar ook om het te aanschouwen. Leerzaam en zeer mooi. Ga lekker verder zo zou ik zeggen. Jammer dat ik hem donderdag niet kan zien.

groetjes

ha bas,
ik ben me bewust van het formaat ,maar je plaatst zo'n mooie grote foto van de deurscharnieren dat ik toch een opmerking wil plaatsen,deze dingen draaien veel en zijn dus blank staal van binnen,meestal ook aan slijtage onderhevig en vocht kan er makkelijk in,een roestspoor uit de onderkant is bij dit soort scharnieren dan ook zeer gebruikelijk,verder ben ik zeer onder de indruk,ik heb me ook wel eens vergrepen aan vacuform.....respect,
groeten,bert

Hallo Heren,

@ Maarten: Dan ben ik vergeten, nu het glas erop zit kan ik dat helaas niet meer aanpassen.

@ Boris: thanks!

@ Bert: bedankt voor je reactie, ik ga daar mee aan de slag!

@ Staf: jammer genoeg is dit de laatste, tegen euro is ie hopelijk af (och heb ik dat niet vaker gezegd 😳 ) dus dan kun je hem in het echie zien.

Het model kan ik hier (en op andere fora) helaas niet verder showen, vanwege een publicatie. Toch erg bedankt allemaal voor de hulp en aanmoedigingen tijdens deze klus!!! 😀 Gelukkig is ie nu voor 85% af. Ik post nog ff een fototje om te laten zien dat ik nog bouw 😉

detail.jpg

Terug
Bovenaan