Peter Stoof
Lid van de TWENOT
Hoi,
Klein project deze keer, een vignette met dit 7,5 cm Leichtgeschütz 40.
Had deze doos eens gehad, dus waarom niet...
Wat info m.b.t. dit wapen:
Het 7,5 cm terugstootloze geweer Leichtgeschütz 40 (7,5 cm LG40) is een Duits WWII wapen ontworpen voor de behoeften van luchtlandingseenheden (Fallschirmjäger), maar ook gebruikt door bergschutters. Het ontwerpwerk begon begin 1937 bij het Rheinmetall-concern en de eerste eenheden ontvingen de kant-en-klare wapens in 1940. Het kanon gebruikte twee soorten raketten: brisant- en antitankraketten. Door het lichtgewicht ontwerp hadden de eerste LG40's een gemiddelde levensduur van zo'n 300 schoten. Het kanon werd gedoopt tijdens Operatie Mercury (landing op Kreta in 1941) en werd in 1942 op grote schaal gebruikt door Duitse bergschutters in de uitlopers van de Kaukasus. Het wapen bleef in voorraad tot het einde van de oorlog. De LG40 was zeer succesvol en geliefd bij de soldaten omdat hij 90% lichter was dan het Pak40-kanon, maar met vergelijkbare ballistische eigenschappen van de granaat. Technische gegevens: bereik: 6800 m, kaliber: 75 mm, gevechtsgewicht: 145 kg, vuursnelheid: 8 schoten / min.
De kit is van Dragon, 6147. In de doos vind je 2 "kanonnen" 7 figuren.
Voor dit vignette gebruik ik er drie.
Het idee,
Begonnen met de figuren en de base te spuiten in de primer.
Begonnen met wat basiskleuren.
Nu ben ik op zoek naar info m.b.t. waar de munitie in werd vervoerd.
Kwam dit tegen maar er is niet veel over te vinden.
Heeft iemand hier wat info over?
Peter
Klein project deze keer, een vignette met dit 7,5 cm Leichtgeschütz 40.
Had deze doos eens gehad, dus waarom niet...
Wat info m.b.t. dit wapen:
Het 7,5 cm terugstootloze geweer Leichtgeschütz 40 (7,5 cm LG40) is een Duits WWII wapen ontworpen voor de behoeften van luchtlandingseenheden (Fallschirmjäger), maar ook gebruikt door bergschutters. Het ontwerpwerk begon begin 1937 bij het Rheinmetall-concern en de eerste eenheden ontvingen de kant-en-klare wapens in 1940. Het kanon gebruikte twee soorten raketten: brisant- en antitankraketten. Door het lichtgewicht ontwerp hadden de eerste LG40's een gemiddelde levensduur van zo'n 300 schoten. Het kanon werd gedoopt tijdens Operatie Mercury (landing op Kreta in 1941) en werd in 1942 op grote schaal gebruikt door Duitse bergschutters in de uitlopers van de Kaukasus. Het wapen bleef in voorraad tot het einde van de oorlog. De LG40 was zeer succesvol en geliefd bij de soldaten omdat hij 90% lichter was dan het Pak40-kanon, maar met vergelijkbare ballistische eigenschappen van de granaat. Technische gegevens: bereik: 6800 m, kaliber: 75 mm, gevechtsgewicht: 145 kg, vuursnelheid: 8 schoten / min.
De kit is van Dragon, 6147. In de doos vind je 2 "kanonnen" 7 figuren.
Voor dit vignette gebruik ik er drie.
Het idee,
Begonnen met de figuren en de base te spuiten in de primer.
Begonnen met wat basiskleuren.
Nu ben ik op zoek naar info m.b.t. waar de munitie in werd vervoerd.
Kwam dit tegen maar er is niet veel over te vinden.
Heeft iemand hier wat info over?
Peter