Vignette operation 'Fruhlingserwachen'

Hallo allemaal,

Ik ben al een poos bezig met dit figuurtje en een ondergrondje.
Hij is voor 75% af. Wat er nog moet gebeuren:
-loopgraaf bewerken met olieverf
-Sokkel nog eens netjes afwerken
-en nog een paar dingen toevoegen aan de setting zoals een mitrailleur, handgranaten, panzerfaust enz.
Ik ben verder best tevreden over het figuur, maar ik vindt dat hij op de foto's niet zo goed uitkomt. Als ik details probeer te fotograveren worden de foto's zeer wazig 😕

DSC04572.jpg

DSC04571.jpg

DSC04564.jpg

gr Johannis

PS. als jullie nog een leuke titel weten :idea: houdt ik me aanbevolen

Johannis,
Omdat er niet zo veel gesuggereerd wordt in je vignette, zou ik het op de locatie en een datum houden.
Fotografeer het nog eens met daglicht in combinatie met kruislicht lampen, macrostand.
Voor de rest heb je fijne kleuren gebruikt.
René

Re: Vignette 1

Johannis Witte zei:
-en nog een paar dingen toevoegen aan de setting zoals een mitrailleur, handgranaten, panzerfaust enz.
En misschien wat extra sneeuw rondom de boom? die ligt nu wel heel erg te drijven op het ijs/sneeuw! De algemene setting ziet er wel goed uit.
Ik ben verder best tevreden over het figuur, maar ik vindt dat hij op de foto's niet zo goed uitkomt. Als ik details probeer te fotograveren worden de foto's zeer wazig 😕
Jammer van de foto's. Zet als je de volgende keer gaat fotograferen de macrostand aan. Vaak is dat door middel van een bloempje aangegeven op je toestel.Daarmee kun je dichtbij fotograferen, en toch scherpe foto's maken.

Succes, MartinD

Nou manne,

Weer bedankt voor de tips, opmerkingen enz.

Het mannetje is er trouwens 1 van verlinden met een Dragon kopje, Wat 🙄 zul je zeggen een verlinden poppetje met een dragon heeft. Ja, ik heb allebei de hoofdjes, van dragon en van verlinden 2 keer overgeschildert en toen was ik meer tevreden over het hoofdje van dragon en qua detail verschilt het niet veel.

En ik heb de macro stand gevonden in ieder geval 🙂
Meer foto's komen er zeker.
''En misschien wat extra sneeuw rondom de boom? die ligt nu wel heel erg te drijven op het ijs/sneeuw! De algemene setting ziet er wel goed uit. ''''

sorry, was ik vergeten te zeggen, maar omdat ik nog flink aan de slag moet met de ondergrond, ligt hij nog los.

Gr Johannis ➡️ meer commentaar altijd welkom

Hallo allemaal,

Hier weer wat foto's van mun 1ste vignette.
Heb er wat detail aan toegevoegd. zoals een panzerfaust, mitrailleur, schop enz. Ik vindt toch dat hij op de foto's niet zo tot zijn recht komt.
De titel wordt zoiets als Parat fur verteidigung, en nog de wanneer en welk onderdeel van het leger.
Hier de foto's

DSC04595.jpg

DSC04593.jpg

DSC04586.jpg

DSC04608.jpg

DSC04603.jpg

DSC04615.jpg

DSC04605.jpg

gr Johannis

De foto's zijn helaas niet helemaal scherp, maar het ziet er wel goed uit zo.
Ik zou alleen de sneeuw van de wapens houden, dat was je levensverzekering in de loopgraaf, dus daar was je zuinig op 😉
Jan 🙂

Hey Johannis,

Ziet er wel goed uit alleen moet je de sneeuw iets taktischer op het figuur aanbrengen.
Het sneeuw op zijn arm zou ik weghalen(grotendeels dan) mischien op de rand van zijn mouw.
Verder zou ik wat meer sneeuw op zijn jas plaatsen vooral onderaan ook rond de rand van zijn jas. en een hoop modder rond zijn schoenen, mischien iets mindersneeuw op je ondergrond.

Gr
Nick

bedankt weer voor de leuke en leerzame reacties.

Ik ben ondertussen bijna klaar en heb de wapens schoon gemaakt. De grond wordt zeker nog een soort van modderpoel. Komt allemaal goed 🙂
Ik zou hem graag nog eens meenemen naar een twenotmeeting ofzo maarja dat komt later nog weleens.

gr johannis

Hee Johannis,
Is het aardig om er een 'catch' in aan te brengen?
Ik vind de soldaat wat eenzaam, misschien kan hij verontwaardigd
naar een konijn wijzen dat opduikt in de sneeuw.
Suggestief kan je het vignet; 'ach du Kleiner' noemen.( mijn duits is niet zo..)
Een achtergebleven sneeuwpop met een Russische/amerikaanse helm.
' Weihnachtsgeschinke'
Iets dat sowiso opvalt in de sneeuw, een pakje lucky strike, een fles.
René

Hallo allemaal,

Nog bedankt voor de reactie en ik heb geprobeerd er een eyecatcher in aan te brengen namelijk, een paar bloemen. Verder heb ik de commentaren goed kunnen gebruiken en ik heb verschillende dingen veranderd. Het vignette heet operatie 'Fruhlingserwachen' of operatie voorjaarsontwaken. Verder vindt ik alles klaar, als jullie nog aanmerkingen hebben of verbeteringen hoor ik het graag.

Het verhaal:
Een Duitse soldaat van het 6e pantserleger in Hongarije. In de ochtend van 6 maart begint operatie voorjaarsontwaken. Deze operatie liep vast in de modder omdat het voorjaar was ingevallen.
Deze soldaat staat in het begin van de operatie in een loopgraaf en ziet dat het gras en de bloemetjes weeral beginnen te groeien. Vandaar ook de naam voorjaarsontwaken. Ik vond het wel een toepasselijke naam.

Hier de foto's

DSC04666.jpg

DSC04649.jpg

DSC04659.jpg

DSC04668.jpg

DSC04671.jpg

DSC04680.jpg

DSC04677.jpg

DSC04678.jpg

Ik hoop dat jullie het wat vinden 😉

gr Johannis

Klein dingetje over de tekst Johannis: als je het dan in het Duits doet, maak er dan "6. märz" van, dus met de punt zoals je dat bovenin wel hebt gedaan.

Gr.,
Peter

PE-ter v. Stiphout zei:
Klein dingetje over de tekst Johannis: als je het dan in het Duits doet, maak er dan "6. märz" van, dus met de punt zoals je dat bovenin wel hebt gedaan.

Gr.,
Peter

...en wat mij betreft ; get rid of the nederlandse vertaling.
Laat de intimi onderling maar beslissen of uitvinden waar 't over zou moeten gaan...juist mijn 2 centen...

groet Frank

Jep. Helemaal mee eens.

Mooi gedaan Johannis! Verder niks meer aan veranderen!

Of het zouden sneeuwklokjes moeten zijn ipv narcissen, die bloeien doorgaans eerder en ook wel als er nog sneeuw ligt. Aan de andere kant mis je dan de gele kleur - zo zijn de bloemetjes echt een 'eye-catcher'

Zijn het wel narcissen? Hoe heb je ze gemaakt? Kun je er nog even een close-up van plaatsen?

Groet,

Kanne

Johannis,
Ik vind het zo mooi...,

Wat dat ene bosje bloemen teweeg kan brengen he...
Laat alsnog een konijntje knabbelen aan de bloempjes,
en noem het vignette ' NEIN!'.
Of, noem het vignet ' bedankt fur die bluhmen', en dan
een postscript; ...jaren later werd Paulus....
Nee, nee, het is perfect zo Johannis.
Kon het alleen niet voor me houden.
En ook een leuke associatie door die bloemen.
René

PE-ter v. Stiphout zei:

Gr.,
Peter

En dan nog helemaal goed als je März i.p.v. märz gebruikt! 😉 😀

JW

Hallo allemaal,

Peter,Jw en Frank: Bedankt voor de reactie's en de tekst heb ik inmiddels verandert 🙂

Rene, Kanne: Bedankt voor het compliment. Ik laat die bloemen zoals ze zijn en er komt geen konijn meer bij kijken 🙂 , want de ruimte die ik daar heb is zo klein dat er niet eens een konijn bij past. Die bloemen krijg ik niet echt goed op de foto, ze zijn ook zo verschrikkelijk klein 😈 😉 . Ik weet niet of de bloemen daar precies kloppen, maar als ik ze wit ofzo schilder dan is gelijk die eyecatcher weer weg. De bloemen zitten met een stukje electiciteitdraad vast en zijn gewoon uit papier geknipt.

Hendrik: Bedankt voor je reactie. Het volgende project, ik denk de JS-2 van Dragon en ik ben al een poos bezig met een vignette met de mortierploeg van Dragon met een 81 mm mortier van Italeri en een paar kippen enzo erbij. Ook heb ik nog een S.W.S van Italeri staan die nog moet worden geverf, maar aangezien verfen met de kwast niet zo mijn ding is laat ik hem lekker nog even in de kast staan.

Hier de laatste foto's
DSC04693.jpg

DSC04692.jpg

Nog commentaar, roep maar :!: 🙂
gr Johannis

Terug
Bovenaan