Vignette in wording +opknappertje

Hoi allemaal

Allereerst, wederom oud spul c.q. opknappertjes...word je hier moe van...niet verder lezen. Ik heb gewoon geen nieuwe kits om te bouwen.

Goed, diegenen die nu nog meelezen. Hier een oude Italeri Panter D toren die ik destijds met onderdelen van Rob Plas heb omgebouwd tot een panter A (de rest van de panter D heb ik ook veranderd naar een A).

De toren is omringd met puin bestaande uit styrofoam stenen (gesneden en geschilderd) en een mix van gips en zand/grind etc. De figuurtjes staan er even voor de vorm bij, kan ook een zich overgevende Duitser worden als ik zijn linker-zich-overgevende-hand terug vind (irritant dat ie zun hand er af heeft gestoten want ik heb volgens mij geen passende losse handjes meer).

Ik heb het puin wat gevarieerde pogen te maken door hier en daar met verf wat kleurverschil aan te brengen, denk dat het zo wel klaar is. Misschien dus deze figuurtjes en dan nog de welbekende jerrycan ofzo om de boel verder aan te kleden.

panterbunk01.jpg

panterbunk02.jpg

panterbunk03.jpg

Een ander oud model dat ik weer even geel heb gespoten (over een verweerde wintercamouflage heen), denk dat deze geel blijft om de zimm te sparen waar ik toch nog wel tijd aan heb besteed om het zo te krijgen.

stug4wint01.jpg

stug4wint02.jpg

Tot zover mijn bescheiden bouwwerkjes, de Hornisse wacht nog even op zijn onderdelen. Bovenstaande StuG zal ik eerst weer even verweren.

groets

Jochem

Waarom heb je geen nieuwe kits om te bouwen??Ik snap het even niet.of heb je het verteld en heb ik het gemist 😕 😀 ,de laatste keer ging het alleen over poep dacht ik. 😉

groeten jeroen,.

Jeroen,

Ik zou het op prijs stellen als je dit soort poosting op een andere manier zou willen stellen. Dit draagt inhoudelijk niets toe tot dit forum.

Jochem vindt het leuk om een aantal oudere modellen op te knappen en gezien zijn resultaten mag hij denk ik ook wel op een andere manier worden benaderd.

MVG

Marc

jeroen gerritsen zei:
Waarom heb je geen nieuwe kits om te bouwen??Ik snap het even niet.of heb je het verteld en heb ik het gemist 😕 😀 ,de laatste keer ging het alleen over poep dacht ik. 😉

groeten jeroen,.

Heej Jeroen

Vooralsnog refereer jij er enkel steeds naar, maargoed ieder zun meug 8)

Ik bouw ondertussen de oude spulletjes af, nieuw kopen we pas later weer.

+ edit

Neej heb nog een BRDM, maar die wordt geruild waarschijnlijk

Jochem

Over het feit dat het hier niks bijdraagt heb je gelijk Marc,zal ik in het vervolg anders doen.{inhoudelijk hier in de topics en fun in het cafe] 😉

Hoe ik iemand benader is mijn keuze en die blijft zo,ik behandel niemand respectloos,nooit gedaan trouwens niet in de real world en niet in de virtuele.

jochem je hebt een Pm.

groeten jeroen,.

Hey Jochem, weer twee leuke verhergebouwde projectjes 😀
Panther(stellung?) ziet er al erg goed uit. De zimmerit op de stug is super mooi! Ik heb wel een vraagje over de stug... had de stug IV niet een saukopf? Of is dit een 'Jochem K. feldmodification'? 😉
Jan 🙂

jan peters zei:
Hey Jochem, weer twee leuke verhergebouwde projectjes 😀
Panther(stellung?) ziet er al erg goed uit. De zimmerit op de stug is super mooi! Ik heb wel een vraagje over de stug... had de stug IV niet een saukopf? Of is dit een 'Jochem K. feldmodification'? 😉
Jan 🙂

Ja nou kijk....het is of een normale pantertoren die op de grond ligt...of een pantherstellung die is bedolven in puin van een gebouw....verschil is niet te ontdekken 🙂

De StuG zou inderdaad een Saukopf kunnen hebben maar die had ik niet meer liggen toen, maar deze mantel kan ook. Uiteraard is het boven alles een JK-feldmodificatie. De zimm ben ik zelf ook tevreden over, leuk patroon en niet moeilijker dan de standaard.

groets

JOchem

misschien een rare vraag, maar klopt de combinatie zandgeel met ostketten eigenlijk? ik heb nog een setje ostketten, en een bijpassende tank, dus vandaar, ik zat namelijk al flink aan te zuchten tegen dat saaie grijs, en vervolgens tegen het moeilijke white washen, dat wil ik graag tot later bewaren.

Timo

Hi Jochem,

De Zimmerit ziet er te gek uit, hoe heb je die gemaakt? Verder vind ik het model er in zijn geheel realistisch uitzien. Ik vind het alleen een vrij homogeen geheel qua kleur, ik zou meer contrast proberen te creëren door bijvoorbeeld het gereedschap een ander kleurtje te geven, evenals de reservewielen etc.

Vincent Thelosen zei:
Hi Jochem,

De Zimmerit ziet er te gek uit, hoe heb je die gemaakt? Verder vind ik het model er in zijn geheel realistisch uitzien. Ik vind het alleen een vrij homogeen geheel qua kleur, ik zou meer contrast proberen te creëren door bijvoorbeeld het gereedschap een ander kleurtje te geven, evenals de reservewielen etc.

Hoi Vincent,

De zimm heb ik aangebracht met een afbreekmesje en is van alabastine muurstopper. Vervolgens het patroontje met een kleine schroevendraaier gemaakt. De kleur moet ik nog gaan breken. We gaan er mee aan de slag.

tjow Jochem

Hoi Jeroen

Het puin is gemaakt van styrofoam (blauw isoleerschuim) dat ik tot stenen snijd. Die gooi ik in een bakje met rode verf en mix het tot ze goed zijn gekleurd aan alle kanten. Dan in een zakje en de fohn erop. Het kleine puin is gips gemengd met grind, zand etc plus alle stukjes rotzooi van mijn werkblad. Dit gooi ik tussen de stenen en dan droogt het mooi op.

Timo: de combo van deze StuG4 met de Winterketten is zeeeer onwaarschijnlijk. Ostketten kan wel prima, is genoeg fotografisch bewijs van.

stug4wint03.jpg

ondertussen toch wat extra geschilderd

tjow

Jochem

weer een beetje aan de stug gewerkt, nieuwe rupsen + ondergrondje met een gebouwtje dat ik jaren geleden al eens had gemaakt van piepschuim/styrofoam/hout en gips. Ik heb er wat stukken afgebroken om het passend te maken. Nog heel veel te doen natuurlijk maar het is wel een keer leuk om wat grondwerk te doen. Eventueel komt hier straks mijn ontplofte StuG (in aanbouw) op te staan. Alle pzr 3 en 4 onderstellen passen.

stug4wint04.jpg

stug4wint05.jpg

stug4wint06.jpg

stug4wint07.jpg

stug4wint08.jpg

stug4wint09.jpg

Terug
Bovenaan