Vignette Elefant (Klaar!)

Re: Vignette Elefant (update 17-9)

Ik vind het er indrukwekkend uitzien, Bas. Mooi en overtuigend afgewerkt en het gebouw is bijna nog mooier dan de Elefant, vind ik. Alleen mis ik nog iets. Losse rommel, vaten, uitrustingstukken, gereedschap. Of gaat dit allemaal nog komen?

Dank, ben er zelf ook tevreden over. Ook vooral leuk om te maken, omdat een gebouw anders verweerd dan een voertuig. De inspiratie voor de toevoeging van de roest op de daken heb ik vorig week opgedaan toen er een ketelwagen met veel vliegroest op de tank op het station in Arnhem stond.

Er komt zeker nog los spul bij. Niet veel, maar wel dat de "lege" hoeken gevuld zijn.

Ziet er prima uit Bas, juist door de grote verschillen voertuig/dio ziet het er fris uit en niet zoals de standaard dio's. Mee naar SMC?

Je bouwkunst qua gebouw, en verwering van het geheel is lovenswaardig!
Ik mis alleen een ding in het geheel:

Wat doen ze?

Ze kijken verschillende kanten op, iemand steekt zijn duim op (naar die man boven bij een bedieningspaneel?)... er zit (nog) niet veel verhaal in, het lijkt wat willekeurig.
Maar zo is het hele leven...

Eric 😉

Dank je voor je input. Heb je zeker gelijk in. Ik heb de opzet gewijzigd. Herman met zijn schapenjas komt nu voor de Elefant te staan en inspecteert de mijnenschade. Ulli komt aanlopen met de jerrycan om de Elefant van de laatste restjes peut te voorzien. Komt nog een trechter bij en wat gereedschap. Ik had er eigenlijk wel wat meer actie in willen hebben, maar met deze figuren valt er niet veel meer van te maken. Gisteravond het diorama en Elefant afgerond. Nog een paar olievaten in elkaar steken en wat los gereedschap en dan is die af. Mooi op tijd voor de trip naar Engeland 😉

Hoi Bas,

Het verhaal komt idd wat saai over, maar het blijft genieten hoe jij kan bouwen en schilderen. Ziet er wederom erg goed uit. Ben benieuwd wat het in Engeland gaat doen.

Gr. Eelco

Hoi Bas,

Je hebt al een heleboel tips gekregen en zoals ik begrijp ga je de dakplaten laten verroesten, je kunt als basiskleur verschillende grijstinten gebruiken en de gebouwen zelf zou ik met een groen of blauwtint doen, omdat de tank behoorlijk prominent is en meerkleurig is een rustiger achtergrond aantrekkelijker omdat je dan de nadruk op de tank legt en verder wat groen, grasplukjes enzo dat voegt ook kleur toe. Ben benieuwd of je uit alle tips een leuk idee kunt halen 😉
Gr Johanna

supergave setting Bas, je verwering is weer subliem, lijkt gewoon net echt. Ik ben benieuwd wat die Engelsen ervan zeggen...maar je weet; Rare jongens die Britten. see you on the ferry!

Klaar 😀

DSC05536_zpsd67b5429.jpg

DSC05528_zps6a327bc3.jpg

DSC05527_zpsf4ee5778.jpg

DSC05525_zpsd55be4ce.jpg

DSC05522_zpsafc527e7.jpg

DSC05516_zps099e8dd3.jpg

DSC05512_zpsd604daf0.jpg

DSC05508_zpscccd180c.jpg

DSC05503_zpsf6e1bbc4.jpg

DSC05495_zpscb3b13bc.jpg

DSC05489_zps248de78d.jpg

DSC05488_zps038b336e.jpg

DSC05486_zps5e57ee9b.jpg

DSC05484_zps393a4dbb.jpg

DSC05479_zps12b35b8d.jpg

DSC05474_zpsf6f48c13.jpg

DSC05469_zpse3affb41.jpg

DSC05466_zps17a21bbf.jpg

DSC05459_zps61a35632.jpg

Mijn god Bas,
Alleen al het feit dat je dit zo snel gedaan hebt op niveau verdient een prijs. Top!
Het dak van de olifant is voor mij favoriet, dit is gewoonweg perfect!
Tot morgen! 😀

Groetjes

FANTASTISCH 😱 😱

hef fun met het volgende werkstuk !

vrolijk groetje 😀
Peter

Hoi Bas,

Heb hem op Euro gezien en is zeker mooi geworden! Vooral de olifant is subliem gedaan maar voor mijn gevoel (dat is het voordeel dat ik hem op Euro in het echt heb gezien en aantal maal erbij heb staan kijken) is het totaal plaatje nog niet klaar!! Denk dat je uit de omgeving veel meer kan halen door nog meer aandacht te geven aan de verwering van het gehele stationsterrein, wat meer spulletjes neerzetten om het nog meer een stations/rangeer/werkplaats idee te geven. Er staan 2 mennekes aan beide kanten van je olifant maar voor mijn gevoel had je daarmee meer kunnen doen door ze bij elkaar neer te zetten, je had meer met ramen kunnen doen in het gebouw (vuil/smerig door al het werk en slechte raamwasser 😉 ). Leg bij de olievaten ook bijv. wat smerige lappen of nog wat kleiner spul. Paar grote deuren die uitkomen op het platform (van die deuren die naar binnenschuiven over een rail) Zo zijn er nog wel wat dingen die het plaatje helemaal af hadden kunnen maken.

Als je naar SMC komt en je neemt deze mee denk er eens overna om misschien nog wat details zoals boven benoemd te plaatsen. Deuren dat is geen optie meer maar misschien wat kleine dingetjes. Ben er nl. van overtuigd dat ie daardoor hoger was komen in de wedstrijd want een plaatje is het zeker en je olifant is briljant geworden!!!

Gr.JW

FANTASTISCH dio, heel technisch en mooi afgewerkt, al mis ik ook nog die kleine details om het nu al een echte topper te noemen, een poster hier en daar, mss wat meer figuren, een voertuig aan de achterkant , een paar kleine beesten zoals een hond, kat, duif, duivestront op het dak 🙂, etc...

verder niets dan lof
mvg
Dom

Klopt helemaal wat jullie aandragen. Heb al een paar nieuwe ideeën hiervoor en zal jullie input meenemen. Gaat alleen niet lukken voor SMC, dus zal de Elefant daar als los model inschrijven in de competitie.

Het mag dan tegen alle commentaar ingaan maar ik zou het gewoon zo laten. 🙂
Waarom moet er altijd van alles en nog wat rondslingeren waar het niks te zoeken heeft ? Ook in WWII werd er opgeruimd, dat wat betreft mijn 0,02 euro (of zwei Reichspfennig). 8)

Het is jouw werk Bas, prachtig gedaan en ergens moet het ook een keer ophouden en op naar de volgende 😉 Maar het blijft jouw keus en ik kijk al uit naar de mogelijkheid dit een keer live te aanschouwen in welke gedaante dan ook (ik kan niet naar SMC 😢 ).

Vooral doorgaan,
groet,
Peter.

Bas,

Weer eens een geweldig stukje modelbouw. Keurig afgewerkt, subtiele details. Leuk om verschillende dingen te ontdekken.

Wat mij opvalt en het dio daardoor wat 'vreemd' overkomt is de openheid van het dio. Bij de grote doorgang zou je toch nog een deel van een deur verwachten die van buiten zichtbaar is, de zichtlijnen verbreken dan wat. De linkerkant van het dio is al vrij open en in combinatie met de grote doorgang mijn inziens iets teveel. De spanning, of hoe je het wil noemen, valt daardoor voor mij wat weg. Een deur met een blauwe of bv. rode kleur zou een mooie toevoeging zijn. JW gaf het al aan, is nu misschien geen optie meer 😉

Neem je je ondergrond nog wel mee naar SMC? Zou hem graag buiten de foto's om willen zien... Robert C. Heeft daar nog wel een gaatje voor open gelaten 😉

Gr,
Jeroen

Ik sluit me aan bij de voorgangers, Op SMC is dit echt een topper als stand alone tank.
Je diorama is echt mooi afgewerkt maar het ontbreekt hem een beetje aan een verhaal.

Groet Martin

Hoi Bas,

Ik heb niet veel toe te voegen aan wat er al gezegd is. Je Elefant is prachtig geworden, en het diorama is mooi maar er ontbreekt nog iets.
Ik zou niet meteen allemaal zooi neerleggen, een kat en een hond in het dio zetten en de muur vol plakken met posters 😉 , maar het probleem zit hem denk ik vooral in het gebrek aan interactie tussen de figuren. In een van je vorige opzetten stond er een figuur binnen, dat voegt ook iets toe denk ik.
Nog iets wat je zou kunnen proberen is de daken van de gebouwen donkerder maken. Nu is alleen het grondvlak donker en is alles erboven een lichte kleur, inclusief de Elefant. Als je de daken een donkerdere tint geeft komt dat de framing van het diorama ten goede.

Terug
Bovenaan