Very early APC (nu ook details)

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Interesses
1op72 tanks en voertuigen
Schalen
  1. 1:72
  2. 1:76
Omdat mijn zoon een grote interesse heeft in de Romaanse en Riddertijd bouw ik af en toe wat uit die tijd. Zvezda heeft daar een aantal mooie kits uitgebracht die een goede training zijn voor de hout-schilder-technieken.

Als laatste heb ik deze ridder-APC gebouwd (Rob, als dit hier niet mag 🙄 dan haal deze posting maar weg 😳 )

siegetower03klein5na.jpg

siegetower06klein1ox.jpg

siegetower09klein6br.jpg

Ik weet dus (ook) niet hoe ik het beste leer kan schilderen of dat het huiden (herkenbare?) zouden moeten zijn.
Nog veel te leren maar voorlopig is mijn zoon er tevreden mee 😉

Groeten,
Peter.
Met dank aan http://imageshack.us

Peter, mooi gedaan; zvezda heeft wel enkele mooi setjes in 1/72 voor de middeleeuwers en romeinen/grieken...ik dacht dat ze zelfs complete wargamessets verkopen; zou me zo een set wel eens willen aanschaffen...
pascal

Re: Very early APC

Peter Vierhout zei:
Omdat mijn zoon een grote interesse heeft in de Romaanse en Riddertijd bouw ik af en toe wat uit die tijd. Zvezda heeft daar een aantal mooie kits uitgebracht die een goede training zijn voor de hout-schilder-technieken.

Als laatste heb ik deze ridder-APC gebouwd (Rob, als dit hier niet mag 🙄 dan haal deze posting maar weg 😳 )

Ik weet dus (ook) niet hoe ik het beste leer kan schilderen of dat het huiden (herkenbare?) zouden moeten zijn.
Nog veel te leren maar voorlopig is mijn zoon er tevreden mee 😉

Groeten,
Peter.

Och,

een keer wat anders kan zeker geen kwaad...
Als je ons verteld hoe je daardoor perfect hout en leer kunt nabootsen,
of dat een ander het ons kan vertellen, heeft het ook m.b.t. onze tak een toegevoegde waarde... 😉

Dus als je hier nu de gouden tip krijgt,
krijg ik hem ook... 😀

Rico

Mijn zoon speelt met zoiets van playmobil 🙂
Rudd, en niet geschilderd, een nachtmerrie voor de puristen 😈
Jan 😀

Re: Very early APC

Peter Vierhout zei:
Bruin schilderen (verschillende kleuren), en dan een wash van bruine inkt (b.v. Games Workshop) eroverheen. Niet drybrushen als het leer zonder haar moet zijn; als er nog wel haar op de huiden zit dan zou ik het nou juist wel drybrushen met een lichtere kleur bruin.

Details

Een niet erg handige posting van mij, geen details 😳

Bijgaand:

detail5copy7ix.jpg

detail6copy7ua.jpg

houtdetail15vv.jpg

houtdetail2copy8ph.jpg

houtdetail3copy4vx.jpg

Het hout is Humbrol 94 met daarna een wash met Yellow Ochre olieverf (van Gogh)
De boomstammen (?) zijn Humbrol 94 met een wash van Raw Sienna olieverf (van Gogh)
Het leer is Humbrol 180 met een wash van Burnt Sienna olieverf (van Gogh), daarna gelakt met Acrylic Varnish Mat 115 van Talens in een poging om een nat uiterlijk mee te geven.
(voor een beter recept zie de posting van Jakko 😉 )

De spijkers zijn Pactra Matt Black (acryl verf) aangebracht met een speld; voordeel hierbij was dat een verkeerd geplaatste punt na droging zo van het model gewipt kon worden, de acryl hechtte niet bijzonder op de humbrol/olieverf onderlaag.
Het hout is als laatste mat gelakt met Dullcote van Model Master.

Deze kits van Zvezda hebben in mijn ogen een mooie houtnerf die met een wash goed te benadrukken is.

Groeten,
Peter.

Terug
Bovenaan