Verschil tussen Duitse en Nederlandse Leopard 2a6?

Niek Peeters zei:
Hoi Bas,

In DIT topic staat eigenlijk alles.

Grtz,
Niek

Bijna alles Niek. Er zit nog een klein verschil in. Naast het bestuurdersluik zitten de houders voor de pompstokken voor de loop(of hoe die ook mogen heten) in het midden heb je de twee "L" vormige beugels die vast aan de romp zijn gelast. Dat is duits. Bij de nederlandse versei zijn deze niet "L" vormig maar heb je eerst een horizontaal stuk, dan een stukje wat zo'n 45 graden naar beneden gaat en dan het laatste vertikale stukje. Dit zou zijn omdat de nederlandse versie meer of minder pompstokken had. (foei Niek! deze info heb ik van jou 😉 )

Groet,

Richard

Richard Polderman zei:
...Er zit nog een klein verschil in. Naast het bestuurdersluik zitten de houders voor de pompstokken voor de loop(of hoe die ook mogen heten...

Voor zover ik weet zijn dat Camonet-omhoog-hou-stokken 😛 . Voor als de Leopard in stelling staat.

Duitsers hebben er 12, Nederland heeft er 15 (bij de A5 en A6 ).

Grtz,
Niek

Heren, heren... Voordat jullie een paar gefrustreerde tankboeren op je nek krijgen: een tank heeft geen LOOP. Dat lange uitsteeksel aan de voorzijde van de toren is een SCHIETBUIS.
(waarvan de laatste 1,5 meter bij de A6 niet voorzien is een coating, zodat 'ie dus roest...)

Ander verschil tussen de NL en de GE Leopard: de taal over de intercom.
Denk daar dus aan bij de ondertiteling van je dio!
😉

ahum.......Roel...... 😕:

ben het met je eens.

denk niet dat het te veranderen valt.

ik heb de hoop maar op gegeven. 😈

groet'n een TANKBOER 😈

Terug
Bovenaan