Verlichting boven werkblad spuitcabine

Hallo medeplakkers,

ik ben bezig met een upgrade van mijn werkplek.

Aangezien ik eigenlijk een hobbykamer mis, werk ik vanuit een soort van bureaukast.
Rondom het werkgedeelte zit een ledstrip met een soort van daglichtfunctie. Helemaal tevreden ben ik er niet over maar het volstaat.
Bovenop de kast staat nu de spuitcabine met daarboven een loeplamp met daglichtfunctie.
Die laatste geeft voor mij ook het fijnste licht. Zie de foto's.IMG_2710.webp
IMG_2709.webpIMG_2708.webp

Ik heb een vriend van mij een nieuwe kast laten bouwen die een stuk groter is.
Meer opberg en werkruimte.
zie het filmpje

Wat ik nu zoek is goede verlichting boven het uitschuifbare werkblad en de ruimte voor de spuitcabine die rechtsboven de grote werkruimte komt.

Verzoek om eens mee te denken, met sugesties of ideeen te komen.
Het zou me zeer helpen.

Ik hoor graag van jullie.

greetz
Axel

Ik heb twee architecten lampen van Ikea, met daarin twee daglichtlampen van 13 Watt en 6500 kelvin.
Ik kan ze simpel zó draaien dat ik het licht krijg waar ik het nodig heb.

image.webp

En natuurlijk een led-strip onder mijn bureau blad

De bekende ikea bureau lampen met daglicht lampen erin werken hier nog goed en handig ivm optie om positie te veranderen.
Vorig jaar heb ik ook boven mijn ander bureau een upgrade gedaan en deze voorzien van een led paneel.
Zie eventueel: https://www.twenot-forums.nl/threads/nieuw-zolderisolatiemateriaal.9575/page-96#post-363042

Geeft mooi egaal licht over gehele bureau en mooi compact/plat design van het paneel.
Tevens zijn de prijzen van dat soort panelen ook erg goed vandaag de dag (zie linkje in de post hierboven).

Nou Alex, een prachtige kast!
Er zijn zoveel lampen te koop dat je door het bos de bomen niet meer ziet.
Ik zou in ieder geval er op letten dat je in jouw geval een lamp hebt die je met een arm kunt bewegen, zodat je hem “uit de kast kunt vouwen”.
Zodat je bewegingsvrijheid hebt zoals Arne ook beschrijft.
Zelf ben ik tevreden met mijn lamp:

Wat Bas al aangeeft: LED paneel!

Je hebt er ook die je van warm licht naar daglicht in kunt stellen en ook hoe sterk hij moet branden.
Ik heb er toevallig 2 weken geleden 6 gekocht die in mijn ruimtes komen die ik aan het verbouwen ben.

Terug
Bovenaan