V3 Armored car bouwklaar 15-4

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Wel niet wel niet wel niet.....ach, is toch net zo leuk om wel mee te doen.

Het wordt de Deense V3 armored car.

13101.jpg

Hij wordt op basis van de Miniart GAZ AA gemaakt. De kit heb ik nog niet maar is onderweg.

Groeten,

Richard

Re: Richard P-V3 Armored car

Marc,

Hij staat idd niet op een Gaz AA onderstel, maar op een Ford AA onderstel. Daar ik geen Ford AA kan vinden maar wel een Gaz AA welke een in licentiegebouwde Ford AA is, gebruik ik de Gaz.

Groeten,

Richard

Re: Richard P-V3 Armored car 12-11

Vorige week de kit binnen gekregen en nu ik even niet verder kan met de Merkava heb ik hier een begin mee gemaakt. Het is nog niet veel, maar het begin is er. De motor mist nog het e.e.a. aan onderdelen, maar deze komen er ook niet op daar hier straks niks meer van te zien is.

Groeten,

Richard

IMG_0061-1.jpg

Deel 1 van de bouw is op de wielen na afgerond. Het ding ziet er erg kaal uit, maar meer onderdelen uit de kit komen er niet op daar deze straks niet meer zichtbaar zijn. Voor de stevigheid zijn ze ook niet nodig, dus lekker in de doos laten zetten.

IMG_0065-1.jpg

Volgende stap....evergreen en messingplaat.

Btw, wat is eigenlijk de kleur van het chassis van een civiele ford AA?

Groeten,

Richard

Ha Richard,

heb je al een extra setje voorwielen ? (er zit enkellucht achter en zo te zien op een model voorvelg) 😳 8)

Grtz,
Dan (nog steeds aant worstelen met Merkava IIID)

Vandaag het e.e.a. aan het ding kunnen doen. In eerste instantie was ik van plan evergreen te gebruiken voor de pantserplaten, maar ben toch voor messing gegaan. Is wat lastiger voor de gaten die erin moeten, maar wel wat steviger dan dezelfde dikte evergreen.....vind ik 🙂 Voorlopig zit alles nog met bleutack vast.

Groeten,

Richard

IMG_0052-1.jpg

IMG_0051.jpg

Re: Richard P-V3 Armored car 26-11

Ha die Richard,

Mooi werk, maar ik heb wel een opmerking:

Wanneer ik de foto bekijk van het origineel dan zie ik daar aan de zijkant voor de deur een donkergrijs vlak waarvan ik het idee heb dat dit dieper ligt dan de rest. Kijk ik dan naar jouw pantserplaten dan heb jij dit niet...?

Overigens lijkt me dit een prachtig voertuigje om te moduleren gezien zijn grote vlakken en details zoals de ietwat lichtere velgen.

Bare bliv med disse opdateringer 😀 😉

groeten, Richard.

Richard...tak 🤣

Het donkergrijs vlak is er na de oorlog opgezet, dit is een informatiebord. Die komt er bij mij niet op te zitten. De pantserplaat waar deze opzit heb ik nog niet vastgeplakt en moet nog wat bewerkt worden. Hiervoor moet ik nog wat aan de kit veranderen.

Groeten,

Richard

ik zou wel opschieten met de wielen eronder zetten ,anders wordt je nog gediskwalificeerd!! Deze FOC genereerd trouwens wel de meeste scratchbuildonderwerpen geloof ik,zitten hele interessante tussen,
groeten,bert

Hoi Richard,

Wat een afzichtelijke kar is het zeg. Maar daardoor ook erg interessant om na te bouwen! Het ziet er al goed uit. Kijk nog wel even naar de openingen in de pantserplaten voor de ramen. Deze lijken niet helemaal strak.

Ga je trouwens de voor- en achterwielophanging nog in laten veren vanwege het gewicht van al het pantser?

Ben je nog lastige zaken tegen gekomen met het maken van het chassis? Ik ben er net mee begonnen en ik moet zeggen dat ik het een complexe kit vind.

Groet,

Erik

@ Bert: 🙂

@ Erik: Net wat je zegt, het is een complexe kit 😱 Je kan het gewoon niet vergelijken met een Dragon of tamiya kit. Naar mijn idee had het veel makkelijker gekund. Het is gewoon ook goed de bouwbeschrijving bestuderen, deze is ook niet echt altijd duidelijk.

De openingen in de pantserplaten zijn idd niet helemaal strak, en dat blijft ook zo. Bij het origineel(is op het fototje niet goed te zien) zijn deze ook niet helemaal strak...evenals ander zaken op het voertuig. Je kan gewoon zien dat ze het e.e.a. bij elkaar geschraapt hebben en daar een pantserwagen van hebben gemaakt. Erg leuk. De vor en achterwielophanging moet nog wat onder handen worden genomen.

Groeten,

Richard

Afgelopen week in Dortmund goed door kunnen bouwen en de V3 afgekregen. Erg leuk ding om te bouwen. Zoals op de foto's te zien is is niet alles naadloos en sluit niet alles netjes aan....maar dat is bij het echte geval netzo. Of het wagentje klopt zoals ik hem gebouwd heb, ik weet wel zeker van niet. Maar ik heb slechts enkele foto's waarvan ik heb moeten bouwen. Het enigste punt waar ik even geen oplossing voor wist was het toegansluik bovenop het ding. Maar dit werd ter plekke opgelost door 1 van de duiste collega's. Van hem had ik voor het merkava ondergrondje een schotelantenne gekregen waarbij ook nog een watertank zat. Die watertank in stukken gesneden, stukje plastic ertussen, beetje vijlen en klaar.

Groeten,

Richard

ZO! Jij hebt de smaak weer flink te pakken zeg!
Ziet er leuk uit man, ga je deze zelf afwerken? 😀
Jan 😀

Wat een geweldige contraptie Richard 😛
Knap gebouwd! en ben heel benieuwd naar het geverfde eindresultaat...

groetje,
Peter

Terug
Bovenaan