USMC M1A1 [13-09]

Re: USMC M1A1 [04-08 - figuur]

En weer een update. Het voertuig is zo goed als klaar. De basis verwering is gedaan met een mix van olieverf van dyck bruin met raw umber en burnt sienna. De chips zijn gedaan met een donkerdere mix en vervolgens zijn de loopvlakken en randen voorzien van van dyck bruin. De oxydatie boven de uitlaat, de verwering op de uitlaat en deels de aandrijfwielen is gedaan met vallejo en bewerkt met spiritus. Hierdoor fragmenteert de verf met het gewenste resultaat. Ik heb nog geprobeerd om met stof aan de gang te gaan maar daar zag je weinig tot niets van terug en heb dit met uitzondering van de donkere delen maar achterwege gelaten. Nog een paar dingetjes bijwerken en dan kan de matlak erover. Nu nog verder met de resterende bepakking en dan is er weer 1 af 😀

DSC01996.jpg

DSC01997.jpg

DSC01998.jpg

DSC01999.jpg

DSC02000.jpg

DSC02002.jpg

DSC02003.jpg

DSC02004.jpg

DSC02006.jpg

DSC02007.jpg

DSC02008.jpg

DSC02010.jpg

DSC02011.jpg

Hoi Bas,

Al het weather werk ziet er mooi en subtiel uit ! De loopwielen en uitlaat spreken mij nog het meeste aan.Denk je dat je de figuren ook klaar hebt voor euro? dan komt hij nl nog mer tot leven 😉

Groeten/Roger

Mwoh, niks aan...

*verbergt jaloeziegroene kleur van gezicht*

Ik kan me erg vinden in wat Mike zegt. Maar juist omdat je een dergelijk ander uitziende Abrams als voorbeeld hebt gekozen, heeft het model erg veel persoonlijkheid gekregen.

Knap werk!

He jongens, wat een gemekker op de Abrams. 😛
Alsof die tommycooker een mooi geval is 🙂
Maaruh, ik moet zeggen dat je er wat knaps van hebt weten te maken. Ook realistisch omdat je de werkelijke pantser ( koepel, hull ) onderdelen niet teveel roest hebt gegeven. Deze delen roestten nml ook niet zo gauw 🙂
Ook mooi hoe je de kabel om de turret ( die er dus niet meer hangt ) hebt neergezet.

Ik ga er tijdens ESM even met mijn neus bovenop staan! 😛

Bas !

Echt respect hoe jij dit model vanaf de foto's hebt geimiteerd :!:
Het is een supergenot om de afwerkingen en weathering te zien van de wielen en hull.
Chapeau ! Super gedaan ! Zeer inspirerend !...enz...enz..

greetz Frank

Heren,

Bedankt voor de positieve reacties! Ben er zelf ook erg tevreden over, maar er is nog wat werk te verrichten. Het figuur is inmiddels klaar. Wel wordt het voertuig nog voorzien van matlak. Hierdoor meng ik nog van wat en zandkleur om het geheel wat meer te blenden. Momenteel heb ik het volgende klaar staan om vanavond te primen en in de basislaag te zetten:
- antennes met bedrol en piratenvlag;
- machinegeweren;
- twee sleepkabels;
- munitiekisten;
- koelbox;
- voedselpakketten;
- twee reserve loopwielen;
- haspel;
- twee jerrycans voor water;
- 1 jerrycan voor brandstof;
- plunjes;
- veldvles;
- twee geschakelde tracks.

Nog tijd genoeg dus dat komt wel goed
🙄

Jeujj das een aardig meesterwerkje wat je hier neerzet, succes met de laatste dingetjes maar iets verteld me dat het wel goed komt. Alvast veel plezier aan de overkant van het kanaal!

Prachtig werk weer Bas, als vanouds. Die sprocketringen zijn magisch mooi! Wat ik wel een beetje mis zijn highlights. Je hebt veel effecten gebruikt die de basiskleur donkerder maken, maar ik zie niet veel lichteffecten. Kan ook aan de foto's liggen.
Van stof op zandkleur zie je inderdaad geen ene reet, al zou het wel effect moeten hebben op de chips. Maar ik mis het in elk geval niet. Scheelt je weer werk in je krappe planning 🙄

Terug
Bovenaan