USMC AAVR7-A1 recovery 'bus'

Bij Van Hool zouden ze er trots op zijn. D'r zitten alleen tracks onder en je kunt er het water mee in maar voor de rest is het bijna een bus. Ziet hier, een AAV7. Een AAVR7A1 om precies te zijn want het moet natuurlijk wel een recovery 'bus' zijn. De kit is van Tamiya, de conversie van HobbyFan. Het is de bedoeling om er een 3-tone camouflage op te spuiten en die 'ala Iraq' een flinke stof partij te geven. Eens kijken wat ik er van kan maken.
Dit project is nu 2 weken onderweg en de bouwfase is bijna compleet. Nog een paar details moeten er op en d'r zitten zo her en der wat krasjes op die weg geschuurd moeten worden.

Groeten,
Marcel

_MG_6083.jpg

_MG_6091.jpg

_MG_6108.jpg

_MG_6113.jpg

_MG_6117.jpg

Leuk voertuig Marcel,
Mooi gebouwd ook. Sloten de boven en onderkant niet geheel aan, omdat je zoveel putty nodig had? Ik ben benieuwd wat dit word, aangezien het een amfibie voertuig is en je hem in een desert omgeving zet.

PS: Hoe staat het met je Centurion?

groetjes

Ha die Marcel,

interessante conversie. Niet dat ik ook maar enige notie heb van post WWII, maar dit ziet er gewoon goed gebouwd uit.
Benieuwd naar de camo en afwerking....as always .

grt
Robert

.

Hoi,
En dat in 2 weken!!,ziet er goed uit,is een interessante conversie(zolang er maar een hijkraan op staat). Vraagje: op de een na laatste foto zit er rechtsonder de kabelhaspel een of andere "golving" (ik wist even geen andere benaming), is dit iets van een groffer oppervlak? of heeft dat nog een bewerking nodig?
Succes met verdere afwerking.
Groeten,
Eric

Nice Mr. Jussen.

Bouwt wel lekker weg die kit he, 2 weekjes is inderdaad te doen, ik heb de bouw fase van deze conversie ook in 2 weekjes klaar. Moest alleen nog ff zoeken naar een langere tow kabel en heb deze inmiddels ook..

voeg je die tiedowns nog toe ?

ciao Raymond

Lekker he, die pasvorm van deze bakkies 😈 . Ik heb de LVTP7 van Academy en die past ook voor geen meter.

Wat heb je trouwens links achteraan gedaan dat je daar zoveel te herstellen had ???

Ziet er overigens gaaf uit. Binnenkort zal ik de mijne ook maar weer eens posten. Die ziet er alleen niet zo mooi uit 🙂 ...

Mark

Wat een gedrocht zeg 🙂

De bouw ziet er al strak uit Marcel maar ik ben benieuwder naar het eindresultaat 😉

En je ben weer lekker bezig met kraantjes.

Ronald

Ik moet ook maar weer eens een kraantje uit de kast pakken 😳

Hey mannen,

Dank voor jullie reacties. Een paar antwoorden:

@Boris & Jurjen: De Centurion staat geduldig op de plank in afwachting van inspiratie bij zijn rechtmatige eigenaar 😕 . Ik ben er aan begonnen maar weet helemaal niet wat ik er mee wil doen qua afwerking. Ik forceer dan liever even niets maar het risico bestaat dat 'ie zo op de plank blijft staan. Maar goed, we zien wel. Ooit...

@Eric Vogel: Hier zit een antislip laag en daarbij zit er in het oppervlak ook een stalen antislip op. Straks spuit ik er wat primer op om te zien of het goed zit. Zo niet wordt het krassen...

@Raymond: Welke tiedowns? Zover ik op de foto's van het Hardcorps Modelling boek kan zien zitten die voornamelijk aan de rechterachterkant. En dat is de plek waar nu het gereedschap is geplaatst. Ik heb voor het gemak de kit plastic delen gebruikt. Anders moet ik Aber tiedowns gebruiken, de plastic delen uitelkaar snijden en schuren, plaatsen tussen de tiedowns en vervolgens weer vastzetten met lood- of zilverfolie. Voor de rest zie ik geen tiedowns. Overigens heb ik een deel van de kabels voor dit model zelf gedraaid met een Proxon. Ik had de dunne kabel voor de kraan namelijk niet op voorraad en met al dat wikkelen gaat er wel een stuk kabel in zitten. Mocht je weten waar nog tiedowns moeten zitten dan hoor ik dat graag!

@Mark: Inderdaad de pasvorm is niet perfect. Geen shake-and-bake kitje. Aan de achterkanten van beide zijkanten moesten onderdelen afgesneden en geschuurd worden. Zo moesten de antennevoeten verplaatst worden. Daarom zit daar Surfacer 500 om het weer een beetje vlak te krijgen.

@Ronnie: D'r is altijd plek voor een leuke recovery bak!

Groetjes,
Marcel

Hoi Marcel,

Ik bedoelde de tie downs zoals op deze foto's

IMG_4937.JPG

IMG_4910.JPG

IMG_4911.JPG

Ik heb deze ook highres en ook naar wat andere, als je ze wilt hebben dan zeg maar dan ulpoad ik ze wel naar je.

cioa Raymond

En terwijl ik NU die tiedowns aan het plakken ben stuurt 'ie me dit bericht.
Ik heb het boek nu voor me liggen en de tiedowns van de eerste foto links heb ik namelijk gemist.

Bedankt!

Marcel

PS: Foto's zijn EXACT hetzelfde als in het boek. Heb je die ook? 😉

Mooi Marcel,
Ik ben wel niet zo in het moderne spul maar toch kijk ik er weer iedere keer naar die projecten uit .

ik sta er weer iedere keer versteld van dat je het klaarkrijgt 😈

gr Eric 😉

Ha die Marcel,

Weer een typisch onderwerp voor Marcel. Straks krijg je nog de nickname "recovery-Marcel" of "recovery-Dunkey" 🙂
Ziet er weer erg goed uit!

Je weet wat dat die moderne voertuigen niet echt m'n ding zijn, maar ik zit toch telkens te genieten van je weer neerzet ! In ieder geval toch weer iets anders dan de 736 ste Tiger of de 123ste Panzer IV 😕

Veel succes met de paintjob !
Groeten,
Staf

Terug
Bovenaan