US Paratrooper 101st AIRBORNE DIVISION update20/01

Hee allemaal,
ben nog steeds bezig met de finishing touch van mijn L4500 A hoor maar kon het niet laten om toch al een begin te maken met een nieuw project.
Dit maal een buste van een U.S. Paratrooper van de 101st Airborne division van het merk "Young Miniatures".
Ik ben alvast begonnen met een opzet van het gezicht in olieverf op basis van de verlinden techniek.
Nu vind ik persoonlijk dat deze techniek qua huidskleur wat te donker uitvalt. Dus laat ik qua kleur mijn eigen fantasie de loop en dop ik regelmatig met de kwast op mijn huid om de kleur op dat moment met mijn eigen huidskleur te vergelijken.
Het aanbrengen van wenkbrouwen, lippen en oogwit doe ik direct nadat ik met de gezichtskleur klaar ben, in natte toestand dus de kleuren lopen zo mooi in elkaar over.
Hieronder vast wat foto's (4) in verschillende standen :
YMUS.jpg

YMUS002.jpg

YMUS003.jpg

YMUS001.jpg

reacties zijn uiteraard welkom.
Oh ja weet iemand van jullie hoe de riemen in of op de helm bevestigt moeten worden ?
Ik heb er wel een gedachte over maar wil wel eens weten of mijn gedachte juist waren!
Groetjes
Eric

Prachtige buste!
Ik verwacht elk moment de GI, winterdress via de post, zelfde merk.
Over de kleur: een nadeel van de Verlinden methode is behalve de donkerte van de huid deze ook vaak wat gelig kan blijven, pas daar voor op want een figuur als dit verdiend het om perfect geschilderd te worden
🙂
Succes

Deze dus:
YoungMiniatures-1812.jpg

Yep inderdaad deze hoogwaardige figuren verdienen alle kwaliteiten die je in huis hebt.
John, de kleuren dieik voor het gezicht tot nu toe heb gebruikt zijn een eerste opzet met matt zwart en flesh van tamiya, deze goed laten drogen.
Vervolgens de olieverf toepassen. Mijn kleuren:
burnt sienna...raw umber....wit (gezichtskleur) wit voor ogen...van dijcks bruin wenkbrouwen en haar.
Rob, helemaal mee eens alleen niet elke huidskleur is het zelfde en het moet ondanks de kwaliteit van de figuren toch wel een realistisch kleurtje blijven he.
Mooie buste trouwens, ik heb nu als het goed is tenminste deze ook nog inbestelling Young Miniatures YM-1811 SS.Pz.Div. "Totenkopf" Officer.
greetz
Eric

Vervolg:
hoi allemaal, effe nog het gezicht van mijn paratrooper bijgewerkt.
Een beetje hier, een beetje daar, beetje ongeschoren onder de neus erbij en hopla af ist gezicht.
Het naamplaatje heb ik bevestigt aan een dun ijzerdraadje. (wat ik later hopelijk niet meer zie.)
YMUS004.jpg

Verder nog het mooie plaatje dat erbij zat,
YMUS005.jpg

Alsmede de standaard waar de buste op bevestigt zal worden.
*In zwart gespoten
YMUS006.jpg

*Tweede laag in roodbruin,
YMUS006a.jpg

* en als laatste een behandeling met een olieverf mengsel van zwart en burnt sienna.
YMUS006b.jpg

Groete
Eric

Hi there, effe een paar fotootjes van de vorderingen van mijn US paratrooper van Young Miniatures.
Inmiddels is het gezicht af en gedroogd en heeft zijn uniform al de kleur alsmede ook zijn shawl.
Ik heb besloten (nadat ik Band of Brothers had gezien) om de riemen aan de helm niet te plaatsen, daar de soldaten deze toch vaak verwijderde nadat ze geland waren.
YMUS008.jpg

YMUS013.jpg

YMUS009.jpg

eentje in de schaduw.
YMUS010.jpg

en eentje met overbelichting in bijna dezelfde pose als hierboven.
YMUS012.jpg

Commentaar en of tips zijn welkom hoor
Greetz to all
Eric

Als eerste denk ik dat je foto's te donker zijn en alleen de laatste foto geeft iets weer. Het gezicht is in mijn optiek te donker en niet sprekend/levend. Veel te veel bruin tinten!

JW

Eric,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ga echt eens iets aan je foto's doen. Er is meerdere keren gewezen op de kwaliteit ervan. Je hebt tips gekregen om het te verbeteren, maar de kwaliteit blijft zwak! Dat is gewoon jammer, want je werk verdient meer.

Groet, Martin

Terug
Bovenaan