"Upgunned"RSO

He Ronald,
ik heb nog eens nagedacht en de wielen moeten ergens op/in staan zodat ze bij vervoer van de SIG niet uit de bak zouden rollen. Waarom niet een bestaand ontwerp gebruiken voor die "bakken" waar de wielen in staan? Ik zag bij het model van de Bison I dat de wielen van de SIG ook in een soort bakken staan. Wellicht is dat een idee? Dat scratchen van een tweetal bakjes (en een bakje/steun voor onder de achterkant) moet voor jou een eitje zijn 😉
Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=22306&p=8
Succes!
groet,
Willem

Kanne,
Het plan was dit soort combi's bij de gebirgjager te plaatsen voor het vervoer van artillerie door bergachtig (rots) terrein,vandaar ook de RSO.(die door de tracks wat gemakkelijker door bergachtig terrein beweegt)
Of dit nu daadwerkelijk in de praktijk is gebruikt is mij niet bekend.

Mijn idee met dit model is dat er een paar Werhrmacht hottemetoten (wafenprufungsambt) eens komen kijken wat de heren ingenieurs nu weer verzonnen hebben....
Dus niet in gevechtsituatie ofzoiets.......

Willem,

Dit soort constucties had ik eigenlijk nog niet eerder gezien ..
lijkt me wel een goeie optie, alleen zitten we dan nog wel met het feit dat het kanon hoger staat dat de laadvloer
Ik ga morgen eens kijken of ik ïets kan knutselen.

greetz
Ronald

Hoi Ronald,
als die bakken waar de wielen in komen te staan maar een "hele dikke bodem" hebben komt het kanon vanzelf op de juiste hoogte in de bak te staan 😉
Succes met knutselen!
Groet,
Willem

Hallo medebouwers, even een update van Ronald z'n "upgunned RSO". Door pc problemen bij Ronald thuis even via een omweg:

Het lijkt er op dat Ronald een model af gaat maken! Dat komt binnen de bouwgroep Utrecht eigenlijk niet voor 8)
Groet,
Willem

Weer een Updateetje (maar nu weer van mezelf, helaas is m'n eigen laptop nog U/S 😈 )

De RSO zit nu wel redelijk in elkaar ,hier en daar nog misschien wat frutseltjes en als grote punt nog de ramen, die ik als laatse erin zet.

Ook de bouw van de sIG 33 nadert zijn einde .zijn nor een paar dingetjes en ik zit ernstig te twijfelen of al dat equipment op het schild gemonteerd moet gaan worden ( het is uiteindelijk een testvoertuig)

kwam er te laat achter dat ik nog geen scharnieren had gemonteerd op de deuren ....(lekker handig ) dus die na de eerste verfbeurt er maar snel op geplakt.
komt wel goed met de volgende beurt.

Nu nog een passend ondergrondje verzinnen.
Heb wel een idee , maar twijfel nog een beetje daarover.

dsc08946.jpg

dsc08947.jpg

dsc08948.jpg

Aloha Ronald,

Je gaat gestaag met je interessante project.
Scharnieren is wel een detail waar iets eerder aandacht aan gegeven had mogen worden, maar zoals je zegt komt dat goed met een 2e verflaag. 🙂

Enige dat me vreemd aandoet zijn de stoelen; de rugleuningen lijken me prima, maar het zitvlak doet me erg lang aan. Een inschatting "live" geeft beter beeld, maar de verhouding rug-zit lijkt me nogal onhandig aandoen op deze foto's. Ik heb nooit een studie gemaakt van het interieur van de RSO, maar wat is jouw mening hierover ?

groet frank

Frank,
wat betreft die stoelen heb je helemaal gelijk
zijn inderdaad een "beetje"uit proportie
Echter heb ik foto's van een RSO /03 interieur waar de stoelkussens ook gebruikt kunnen worden als een soort van hangmat ... 🙄 😱 😕
en die zien er een beetje zo uit als bij het model .
Ik heb ze op het ogenblik niet bij de hand ,maar zal ze binnenkort wel plaatsen
(op de foto's van het model zie je ook een afwijkende vorm van het motorcompartiment dit heb ik van dezelfde foto's
dat roostertje boven op gaat er weer af ,op de foto's vind ik het toch niet zo'n succes )

Als je ook kijkt naar de voorbeeld foto eerder in deze topic .zie je geen rugleuning boven de deuren uitkomen ,vandaar dat ik voor deze soort stoel heb gekozen .
Aan de stoelen (kussens) welke nog los zitten ,moet nog wel het een en ander gebeuren ,maar voorlopig blijft de vorm even zo

en de scharnieren...TSJA ..... zoals eens een bekende Prinses der Nederlanden heeft gesproken......
EEN BEETJE DOM 😳
(maar komt goed)

greetz Ronald

Weer wat verder,

RSO bijgespoten en toch de zitkussens iets aangepast (bedankt voor de opmerking eerder 😉)
De sIG ook z'n eerste kleurtje gegeven
Deze wordt uiteindelijk ook sand yellow alleen een iets andere tint als de RSO

514.jpg

516.jpg

517.jpg

518.jpg

De RSO ga ik dan licht weatheren (voetuig alleen voor testen gebruikt)
de sIG komt er wat "gebruikter" uit te zien.
moet maar een serieus gaan uitkijken naar wat fabrieksarbeiders die bij de testfase aanwezig waren .

hieronder nog de beloofde foto met het "hangmat"stoelkussen

greetz Ronald

DSCF0012_1.jpg

Terug
Bovenaan