updateje M31 & Crusader AA

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
M31_2.jpg

M31_int.jpg
Even een kleine update v/d recovery het laatste ladeblok en de kabelrollen in de bodem zijn gemaakt.Nu dus de handgrepen nog. 😢

De crusader heeft een hele tijd stil gelegen maar is nu gespoten.Moet nu nog verweerd worden en wat bepakking krijgen. eerst moet ik hem weer mat maken ben iets te enthousiast geweest met de glans lak.Hij is er ook een tint of twee donkerder van geworden.
crusader_AA.jpg

Tot de volgende update

cheers, Tom
crusader_aa_turret.jpg

Hoi Tom

crusader_AA.jpg

Ik vind de planten jammer genoeg een tikje te groot voor je dio....

😉

crusader_aa_turret.jpg

Hoe heb je die ster op de toren gekregen? Moet een behoorlijk lastig werk geweest zijn. Is het gespoten of een plakkert?

Met die mat vernis komt het wel goed. Zorg ervoor dat de ondergrond goed uitgehard is voordat de vernis er overheen gaat.

Verder alleen maar lof. Er mooi gebouwd.

Groeten Maarten

...die zich nog afvraagd hoe het met de valentine bruggenlegger is afgelopen.

Hoi maarten,
Het is gewoon de italeri decal met heel,heel veel set en sol vloeistof en een hoop geduld.dat spul werkt echt goed als je maar genoeg gebruikt.
oppervlakte nat maken met set en dan veel en vaak sol gebruiken tot dat het er strak omheen zit.En de plantjes worden nog een keer gesnoeid 🙂
De bruggelegger staat ook te wachten op decals en bagger.En er is een probleempje met het mechaniek ,slippend tandwiel onder belasting,zodat hij niet wil uitklappen.

Neen Jacco dat gaat wel lukken ,maar wanneer dat is meer het probleem nog aardig wat projecten onderweg en dan is het moeilijk om er een af te maken

cheers, Tom

Hi Tom,

Mooi werk hoor! Inspirerend om te zien. Komt de Italeri decal in één stuk dan? Ik vind wel dat de track een beetje vreem omhoog loopt richting spanwiel. Hij lijkt me een beetje strak te staan daar.

Succes met verdere afronding van alle lopende projecten. Lastig is dat, hé? 😉

MartinD

Hoi Martin,

Bedankt,Hij is in 3stukken en wat ik vergeten was te vermelden is dat ik voor het weken zoveel mogenlijk blanke delen v/d decal heb weg gesneden.Dat maakt het plaatsen ook een stuk simpeler.Ja de tracks, ze moeten doorhangen tot op de loopwielen(zie foto),maar met vinyl is dat niet makkelijk.Dus met 10 sec.lijm vast gezet.De andere kant is iets beter gelukt.Ik heb overigens het idee dat het aandrijfwiel van de Italeri crusader iets te hoog zit,maar ik heb nog geen blueprint bekeken of dat werkelijk ook zo is.

scan0005.jpg

cheers, Tom

tom de kruijff zei:
Ik heb overigens het idee dat het aandrijfwiel van de Italeri crusader iets te hoog zit,maar ik heb nog geen blueprint bekeken of dat werkelijk ook zo is.
Tom,

Misschien is dat ook wel vanwege doorhangen van de wielophangingen. Het zou kunnen zijn dat de Crusader aan de achterkant een beetje wegzakt. De Challenger I heeft daar ook last van.
Ik denk wel dat het uit de doos te hoog zit om een operationeel voertuig na te bootsen. De foto's die ik heb laten een bijna rechte lijn zien van de track op loopwiel 3, 4 5 en aandrijfwiel.
Hier staat een artikel, dat ook in MM heeft gestaan.
EDIT:En het bijbehorende historische artikel.

Groet, MartinD[/url]

updateje 070707

DSCF0091.jpg

DSCF0090.jpg

Ben vandaag weer een stukje verder, de power takeoff voor de lier is geplaatst.Moest de klinknagel strip op de bodem verplaatsen.Deze zit bij het model te ver naar achteren,kwam niet uit met een v/d steuntjes v/d overbrenging onder de stoel.Moet nog wel de klinknagel op de strip aanbrengen.
Dat was 't dan.

cheers, Tom

Heel strak gebouwd Tom. Ik blijf het iedere keer weer een klein feestje vinden naar je bouwfoto's te kijken.

groeten Maarten

Terug
Bovenaan